خانهاخبار
مشخصات گوشی نوکیا G50 5G فاش شدند

مشخصات گوشی نوکیا G50 5G فاش شدند

مدتی است که بازار شایعات درباره گوشی نوکیا G50 5G‌ بسیار داغ است و به تازگی نیز رندر‌هایی رسمی و برخی مشخصات کلیدی این گوشی توسط WinFuture منتشر شده‌اند.
۱۴۰۰/۶/۱۰

مدتی است که شایعات بسیاری درباره گوشی نوکیا G50 5G‌ که هنوز از آن رونمایی نشده است، می‌شنویم. حالا نیز عکس‌های رندر شده رسمی و برخی از مشخصات این گوشی توسط WinFuture فاش شده‌اند. گوشی نوکیا G50 5G برای کسانی که قصد تهیه یک گوشی 5G مقرون به صرفه را دارند، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

image

نوکیا همچنین برای جذب بیشتر کاربران، در برخی مناطق این گوشی را به همراه یک ایرفون بی‌سیم به فروش می‌رساند. قابلیت‌های 5G این گوشی، به لطف استفاده از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 480 بوده که نخستین چیپست 5G مخصوص گوشی‌های مقرون به صرفه است. از این پردازنده در گوشی های نوکیا X10 و X20 نیز استفاده شده است.

اما بر خلاف سری X، سری G نوکیا از نمایشگر‌های 720p از نوع LCD استفاده می‌کنند. نمایشگر این گوشی اندازه ۶.۳۸ اینچ را دارد که مقدار از گوشی‌های G10 و G20 که با نمایشگر ۶.۵۲ اینچی عرضه می‌شدند، کوچک‌تر است. هنوز خبری درباره پشتیبانی این نمایشگر از نرخ نوسازی بالا در دست نداریم. حسگر اثر انگشت این گوشی نیز در کنار گوشی قرار گرفته است.

این گوشی از باتری ۴۸۵۰ میلی آمپری استفاده که با توجه به پردازنده کم مصرف و همچنین نمایشگر HD آن، باید مدت زمان زیادی را دوام بیاورد. احتمال پشتیبانی از شارژ سریع چندان بالا نیست زیرا گوشی‌های سری G تنها از شارژ ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کنند؛ البته سرعت شارژ سری X به ۱۸ وات نیز می‌رسد. اما همانطور که از نمایشگر آن مشخص است، این گوشی با گوشی‌های سری X تفاوت‌هایی دارد.

image

 

دوربین نوکیا G50 5G‌ از نوع سه گانه خواهد بود. این شرکت در تیزری تبلیغاتی که پیش از موعد منتشر شده بود، به دوریبن اصلی ۴۸ مگاپیکسلی آن اشاره کرده اما درباره دو ماژول دیگر اطلاعاتی موجود نیست. گوشی پیشین در این سری یا همان G20، به همراه دوربین التراواید ۵ مگاپیکسلی و سنسور عمق و دوربین ماکرو عرضه می‌شد.

گوشی نوکیا G50 5G‌ در برخی فروشگاه‌های اینترنتی با قیمتی کمتر از گوشی X10 دیده شده است که در حاضر، ارزان‌ترین گوشی 5G این شرکت به حساب می‌آید. البته این گوشی قرار نیست از ارزان‌ترین گوشی‌های بازار باشد و قیمت آن بین ۲۳۰ تا ۲۵۰ یورو خواهد بود. البته هنوز مشخص نیست که آیا این قیمت مربوط به باندلی که ایرفون‌های بی‌سیم را به همراه دارد است یا خیر.

image

هنوز تاریخ عرضه رسمی گوشی G50 را نمی‌دانیم. نوکیا همچنین در حال کار روی گوشی پیشرفته‌تر X50 بوده و بعید نیست که شاهد رونمایی از این دو گوشی در کنار یکدیگر باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)