خانهاخبار
سامسونگ گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 از ویژگی محافظت از باتری بهره می‌برند

سامسونگ گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 از ویژگی محافظت از باتری بهره می‌برند

سامسونگ برای گوشی‌های تاشو خود ویژگی محافظت از باتری در نظر گرفته است.
۱۴۰۰/۶/۱۰

سامسونگ با پشتکاری جدی و به طور مستمر در حال به‌روزرسانی گوشی‌ها تاشو خود است و قصد دارد سهمی جدی از این بازار روبه رشد داشته باشد چراکه آینده گوشی‌ها همراه را در نسل تاشو می‌بیند. اینکه گوشی‌ها تاشو همه گیر می‌شوند و روزی شاهد استفاده عموم مردم از مدل‌ها باشیم یا نه را تنها زمان مشخص می‌‌کند، اما سامسونگ نمی‌خواهد ریسک کند و قصد دارد اگر چنین اتفاقی افتاد برای این موضوع آمادگی کامل داشته باشد.

سامسونگ به تازگی از گوشی‌های تاشو جدید خود یعنی گلکسی زد فلیپ 3 و گلکسی زد فولد 3 رونمایی کرد. به گفته رسانه سم موبایل این گوشی‌ها تاشو از محافظ باتری بهره می‌برند که در گذشته تنها در تبلت‌ها این شرکت مورد استفاده قرار می‌گرفت. این ویژگی باعث می‌شد تا عمر باتری به نهایت خود برسد و با فعال شدنش موجب می‌شد شاهد حداکثر عمر باتری در تبلت‌ها باشیم. ویژگی محافظت از باتری میزان شارژ دستگاه را تا ۸۵ درصد محدود می‌کند و از شارژ کامل تا ۱۰۰ درصد جلوگیری می‌کند که تصور می‌شود با این کار طول عمر باتری افزایش یابد.

image

این ویژگی که در تنظیمات و در بخش مراقبت از دستگاه و باتری به چشم می‌خورد، با محدود کردن حداکثر شارژ باتری این قابلیت را رقم می‌زند. در بررسی‌ها مشخص شده که این گوشی‌ها در مصارف روزانه بیشتر از یک روز دوام باتری دارند و این بدان معناست که اگر فقط ۸۵ درصد شارژ باتری را استفاده کنید در ظهر فردا مجبور به شارژ مجدد گوشی خواهید بود.

کاربران با توجه به هزینه‌ای که برای یک گوشی پرچمدار می‌کنند اگر می‌خواهند تا چند سال بدون مشکل از گوشی خود استفاده کنند باید به این مورد توجه کنند چراکه هزینه‌های تعمیر چنین گوشی‌هایی نیز بسیار بالاست. سم موبایل خاطر نشان کرد که این اولین بار نیست که سامسونگ ویژگی Protect battery را در دستگاه‌های خود قرار می‌دهد، اما این اولین بار است که روی یکی از تلفن‌های شرکت به کار می‌رود. این ویژگی‌ با رابط کاربری One UI 3.1.1 در دو گوشی تاشو جدید سامسونگ دیده شده است. اما ظاهرا در سایر تلفن‌های هوشمند با به‌روزرسانی این ویژگی دیده نمی‌شود.

سایر تولید کنندگان تلفن‌های هوشمند در حال حاضر ویژگی‌های مشابه حفاظت از باتری را ارائه می‌دهند. با این حال در حالی که ویژگی سامسونگ هرگز اجازه نمی‌دهد باتری بیش از ۸۵ درصد شارژ شود، ویژگی‌های معادل اپل و وان پلاس که به طور موقت سطح شارژ آن‌ها را به ۸۰ درصد محدود می‌کند تا قبل از اینکه بخواهید گوشی خود را قبل از خاموشی به شارژ متصل کنید. مدت زمان شارژ کامل را محدود می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)