خانهاخبار
آیفون 13 از ارتباطات ماهواره‌ای برای برقراری تماس و ارسال پیامک پشتیبانی خواهد کرد

آیفون 13 از ارتباطات ماهواره‌ای برای برقراری تماس و ارسال پیامک پشتیبانی خواهد کرد

آیفون 13 از طبق شایعات از ماهواره‌های LEO پشتیبانی خواهد کرد که این امر این امکان را به کاربران می‌دهد تا بدون نیاز به سرویس تلفن همراه به برقراری تماس و پیامک اقدام کنند.
۱۴۰۰/۶/۹

بر اساس شایعه جدیدی که از یک منبع اطلاعاتی معتبر اپل منتشر شده است ، آیفون 13 می‌تواند از ماهواره‌های مدار پایین زمین (LEO) پشتیبانی کند و قابلیت اتصال آن را در مناطق با پوشش محدود تقویت کند.

image

این خبر را وب‌سایت MacRumors با توجه به گزارش اخیر مینگ چی کو منتشر کرده که گویا قرار است اپل از مودم‌های سفارشی شده کوالکام X60 استفاده کند که می‌توانند به ماهواره‌های LEO متصل شوند. این مودم‌ها به آیفون 13 این امکان را می‌دهند تا در صورتی که سرویس تلفن همراه در دسترس نبود، بتوان به کمک ماهواره‌های LEO تماس برقرار کرد یا پیامک ارسال نمود.

ماهواره های آیفون 13 و LEO: چرا؟

گزارش‌های ناشی از استفاده اپل از ماهواره های LEO به معنی جایگزینی برای شبکه های 4G و 5G نخواهد بود، بلکه به کاربران این امکان را می‌دهد که حتی در صورت عدم پوشش فوری تلفن همراه، با دیگران ارتباط برقرار کنند. این امر برای کسانی که در مناطق روستایی هستند یا در نزدیکی ایستگاه‌های زمینی نیستند بسیار مفید خواهد بود.

در حالی که اینترنت پرسرعت با استفاده از ماهواره‌های LEO نیز امکان پذیر است، مشخص نیست که آیا این مورد استفاده از اولویت های اپل است یا خیر. در حال حاضر استارلینک یکی از جدیدترین و مسلماً شناخته شده‌ترین ارائه دهندگان اینترنت مبتنی بر ماهواره LEO است. برای سرعت اینترنت نیز استارلینک ادعا می‌کند حداکثر سرعت تا ۱ گیگابیت بر ثانیه با تاخیر بین 25ms و 35ms است. هنوز مشخص نیست که آیفون 13 از چه ماهواره‌هایی می‌تواند پشتیبانی کند،اما اپراتور ارتباطات ماهواره‌ای آمریکایی Globalstar می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد.

مینگ چی کو همچنین گزارش داده که اپل ممکن است این فناوری را به دستگاه‌های آینده و فراتر از گوشی‌هایش از جمله خودروها برساند. اگرچه مینگ چی کو سابقه خیلی خوبی در مورد لو دادن اطلاعات اپلی دارد اما توصیه می‌کنیم این خبر را فعلا و تا مراسم معرفی آيفون 13 که ممکن است ۲۳ شهریور ماه برگزار شود، با دیده تردید ببینیدش. 

اگر تا به حال اخبار مرتبط با آیفون 13 را دنبال نکرده‌اید، این گوشی قرار است با بهبودهای مختلف، به خصوص در بخش دوربین همراه باشد. پیش‌تر در پستی جداگانه پنج مورد از تغییراتی که احتمالا در این سری از آیفون‌ها را خواهیم دید، آورده‌ایم. شما در این زمینه چه فکر می‌کنید؟ 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)