خانهاخبار
سری گوگل پیکسل 6 22 شهریور معرفی خواهند شد

سری گوگل پیکسل 6 22 شهریور معرفی خواهند شد

براساس گزارش‌های رسیده، جدیدترین پرچمداران گوگل تا دو هفته دیگر رونمایی می‌شوند
۱۴۰۰/۶/۸

در ماه جاری، گوگل از جدیدترین پرچمداران خود به نام پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو با طراحی جدید و تراشه اختصاصی تنسور (Tensor) پرده‌برداری کرد. هر چند گوگل هنوز زمان معرفی رسمی و عرضه این دو گوشی هوشمند را رسما اعلام نکرده است. در حالی که هنوز زمان معرفی رسمی سری پیکسل 6 نامعلوم است، براساس گزارشی از Gizmochina مشخص شده است زمان رونمایی این دو گوشی هوشمند 22 شهریور یا 13 سپتامبر خواهد بود. دقیقا روز بعد مراسم رونمایی سری پیکسل 6، مراسم رونمایی از محصولات مورد انتظار اپل یعنی آیفون 13، ایرپادز 3 و اپل واچ سری 7 برگزار خواهد شد.

گوگل همچنین رسما تایید کرده است که سری پیکسل 6 برای فروش در پاییز اماده خواهند شد. در این راستا، گوگل خط تولید گوشی‌های هوشمند قدیمی خود از جمله پیکسل 5 و پیکسل 4a 5G را که سال پیش عرضه شده بودند را متوقف کرد. تا به امروز، گوگل برخی از مشخصات کلیدی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را منتشر کرده است تا کاربران را بیشتر با جدیدترین گجت‌های خود آشنا سازد. از جمله مشخصات پیکسل 6 می‌توان به نمایشگر فول اچ‌دی پلاس 6.4 اینچی با نرخ نوسازی 90 هرتز اشاره کرد. از آن سو، پیکسل 6 پرو از نمایشگر 6.7 اینچی QHD+ با نرخ نوسازی 120 هرتزی بهره می‌برد. 

image

 

در بخش دوربین، پیکسل 6 از دوربین دوگانه در قاب پیشتی خود بهره می‌برد در حالی که قاب پشتی پیکسل 6 پرو میزبان دوربین سه‌گانه زاویه باز، فوق عریض و تله‌فوتو خواهد بود. در این سری، به نظر می‌رسد گوگل توجه بیشتری به بخش دوربین داشته است و کاربران باید منتظر عملکرد مناسبی از سری پیکسل 6 داشته باشند زیرا تراشه تنسور گوگل به طور اختصاصی بر کیفیت عکاسی تمرکز دارد و همراه با هوش مصنوعی و ماشین یادگیری می‌تواند تجربه عکاسی خوبی را برای کاربر رقم بزند.

اما شاید برجسته‌ترین ویژگی سری پیکسل 6 تراشه اختصاصی آنها به نام تنسور است که تنها برای پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو توسعه داده شده است. براساس ادعای گوگل، این تراشه جدا از قابلیت‌های هوش مصنوعی و ماشین یادگیری، در زمینه ترجمه و اجرای دستورالعمل‌ها پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. براساس برخی از شایعات، گوگل تنسور همان پردازنده عرضه نشده سیستم روی چیپ سامسونگ یعنی اگزینوس 9855 است. 

image

image

 

درنهایت باید اشاره کرد که شهریور شاید بهترین زمان برای طرفداران دنیای تکنولوژی مخصوصا گوشی‌های هوشمند باشد زیرا در روز 17 شهریور قرار است عضو دیگر خانواده گلکسی S21 یعنی S21 FE عرضه شود. به علاوه، جدا از رونمایی رسمی سری پیکسل 6 در 22 شهریور، مراسم رونمایی از محصولات اپل نیز در روز 23 شهریور برگزار خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)