خانهاخبار
معرفی ۱۰ فیلم هیجان‌انگیز با ژانر علمی-تخیلی

معرفی ۱۰ فیلم هیجان‌انگیز با ژانر علمی-تخیلی

معرفی ۱۰ فیلم فوق‌العاده که همگی در ژانر Sci-fi یا علمی‌تخیلی جای گرفته اند و می‌توانید این آخر هفته آن را ببینید.
۱۴۰۰/۶/۱۱
یکی از ژانرهای پر طرفدار از نظر مردم ژانر علمی تخیلی است. این ژانر توسط کارگردان‌های بزرگی مثل کوبریک و تارکوفسکی هم کار شده است. در اینجا قصد داریم به معرفی ۱۰ تا از فیلم‌های منتشر شده در سال های اخیر با این ژانر بپردایم.
 

1- انگاشته (Tenet) 

image

 

تنت یکی از فیلم‌های کارگردان کاربلد《کریستوفر نولان》است که در سال ۲۰۲۰ روی پرده رفت. تنت یکی از معروف‌ترین فیلم های این سال شد و تقریبا همه مخاطبینی که فیلم را دیده بودند به اینکه از پیچیدگی زیاد چیزی نفهمیده بودند اعتراض داشتند و برخی منتقدان نیز معتقد بودند که فیلم پیچیدگی بیش از حد دارد. 
خلاصه ‌داستان: دو جاسوس برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم وارد عمل می‌شوند.
 

۲- شکافنده برف‌ها (Snowpiercer)

image

 

برف‌شکن یا شکافنده برف‌ها اثر کارگردان معروف کره‌ای 《بونگ جون هو》است که در سال ۲۰۱۳ اکران شد. از بازیگران شاخص فیلم می‌توان به 《کریس اوانز》و《تیلدا سوینتون》و《اد هریس》اشاره کرد.موضوع اصلی فیلم نشان دادن تفاوت قشری مردم در زندگی‌ست. در سال ۲۰۲۰ یک سریال با همین خط داستانی اما با کادری کاملا متفاوت پخش شد که البته خیلی موفقیت آمیز نبود. 
خلاصه داستان: پس از به پایان رسیدن دنیا با یک یخبندان عظیم تمام باقی‌مانده مردم در یک قطار بدون توقف با تفاوت طبقاتی فاحش قرار دارند.
 

۳- مریخی (The Martian)

image

 

مریخی فیلمی از کارگردان مشهور《ریدلی اسکات》که در کارنامه اش فیلم‌هایی چون هانیبال و گلادیاتور دیده می‌شود در سال ۲۰۱۵ اکران شد و موفق شد ۲ جایزه گلدن گلوب بگیرد و در ۷ بخش اسکار نامزد شود که متأسفانه در هیچ یک موفق نشد. عده ای از دانشمندان فیلم مریخی را از لحاظ علمی دقیق ترین فیلم ساخته شده در باره فضا می‌دانند.
 
خلاصه داستان : 
گروهی از پژوهشگران برای مأموریتی ۳۰ روزه به مریخ فرستاده می‌شوند ولی بخاطر مشکل فنی در روز هجدهم قصد بازگشت دارند؛ در حین برگشتن یکی از آنها با طوفانی عظیم پرتاب می‌شود و باقی آنها با فکر اینکه او مرده است سیاره را ترک می‌کنند...
 

۴- ونوم (Venom)

image

 

فیلم سوم ونوم با کارگردانی 《روبن فیشر》فیلمی مشترک از سونی و شرکت مارول است.
شخصیت ونوم نزد هواداران کتاب های کمیک و دنیای قهرمانی مارول بسیار محبوب است و این محبوبیت با بازی《تام هاردی》دو چندان شده.
سال ۲۰۱۸ اولین قسمت ونوم اکران شد و قسمت بعدی آن نیز به کارگردانی《اندی سرکیس》در راه است.
 
خلاصه داستان: 
یک خبرنگار به نام ادی بروک با ورود یک موجود فضایی که قصد حمله به زمین را دارد به بدنش دارای قدرت های ماورایی می‌شود.
 

۵- دونده هزارتو(Maze Runner)

image

 

سه گانه دونده هزار تو ساخته شده از روی کتابی به همین نام توسط کارگردان آمریکایی《وس بال》در سال های مختلف روی پرده رفت. قسمت اول فیلم که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد اولین فیلم بلند ساخته شده توسط بال بود که پس از موفقیت در گیشه‌ها و نزد مردم در دو سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ قسمت های بعدی نیز روی پرده رفت.
 
خلاصه داستان قسمت اول:
گروهی از نوجوانان در وسط یک هزارتوی پیچ در پیچ از خواب بیدار می‌شوند در صورتی که هیچ چیزی از بیرون این محل عجیب به خاطر ندارند.
 

۶- جعبه پرنده (Bird Box)

image

 

جعبه پرنده فیلمی پر هیجان و البته کمی ترسناک در دسامبر ۲۰۱۸ توسط خانم《سوزان بیر》اهل نروژ از کتابی با همین نام اقتباس و منتشر شد. فیلم با بازی《ساندرا بولاک》دوست داشتنی باعث محبوبیت بیشتری هم شده که البته بازی خوبی نیز در فیلم از خود به جای گذاشت.
 
خلاصه داستان:
موجوداتی فرازمینی به زمین حمله کرده اند و هرکس که از خانه خود خارج شود و به طور مستقیم به این موجودات نگاه کند ناگهان شروع به خودکشی می‌کند.
 

۷- حیات (Life)

image

 

فیلم حیات ساخته کارگردان سوئدی《دنیل اسپینوزا》یک فیلم با ژانر علمی‌ تخیلی/ترسناک است که در سال ۲۰۱۷ به سینماها راه پیدا کرد.
یکی از نکات مثبتی که فیلم دارد تیم بازیگری خوب و محبوب نزد مردم است که از آنها می‌توان به《جیک جیلنهال》《ربکا فرگوسن》《رایان رینولدز》و《هیروکی سانادا》اشاره کرد‌. 
این فیلم ۵۸ میلیون دلاری که موفق شد در گیشه‌ها ۱۰۰ میلیون دلار فروش داشته باشد ۱۰۳ دقیقه هیجان را برایتان رقم می‌زند با یک پایان غیر منتظره کار را تمام می‌کند‌.
 
خلاصه‌ داستان:
شش فضانورد در یک ایستگاه بین المللی مشغول مطالعه یک گونه زنده کشف شده از سیاره مریخ هستند که کار ها آنطور که باید پیش نمی‌رود...
 

۸- لبه فردا (Edge OfTomorrow)

image

 

فیلم لبه فردا سال ۲۰۱۴ توسط 《داگ لیمن》 ساخته شد. فیلمی برگرفته از کتاب ژاپنی به نام 《تمام چیزی که نیاز داری کشتن است》نوشته 《هیروشی ساکورازاکا》در سال ۲۰۰۴ است‌.
شخصیت اصلی فیلم را 《تام کروز》دوست داشتنی بازی کرده و در کنار او 《امیلی بلانت》نیز ایفای نقش کرده.
 
خلاصه داستان: 
در زمانی از آخرالزمان که زمین توسط موجودات فضایی مورد حمله قرار گرفته یک افسر روابط عمومی توسط مافوق خودش بدون داشتن هیچ گونه تجربه جنگی مجبور به جنگ در خط مقدم حمله می‌شود؛ با این‌که او در روز اول کشته می‌شود وقتی چشمانش را باز می‌کند در حالی خودش را در روز قبل جنگ می‌بیند که دچار یک حلقه زمانی یا لوپ بی نهایت شده است.
 

۹- به سوی ستارگان (Ad Astra)

image

 

فیلم به سوی ستارگان یکی از فیلم های موفق سال ۲۰۱۹ بود و حقیقتا آنقدر که لایقش بود به آن پرداخته نشد. کار نوشتن و کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلم را《جیمز گری》خودش انجام داده و با بازی گرفتن از《برد پیت》برای ایفای نقش اصلی کار خوبش را تکمیل کرده. 
فیلم از نظر منتقدین نیز نقد های خوبی گرفته و بسیار تحسین شد و بازی خوب پیت نیز غیر قابل چشم پوشی است. 
خلاصه داستان:
یک فضانورد که حدود ۲۰ سال پیش پدر فضانوردش برای یک ماموریت به سیاره نپتون فرستاده شد ولی هرگز برنگشت مامور می‌شود که پی جست و جوی پدرش برود.
 

۱۰- مسافران (Passengers)

image

 

فیلم مسافران در سال ۲۰۱۶ توسط کارگردان نروژی 《مورتن تیلدام》به سینماها راه پیدا کرد. تیلدام برای این فیلم با ژانر علمی‌ تخیلی/رمانتیک از دو بازیگر مطرح یعنی 《جنیفر لارنس 》و《کریس پرت》استفاده کرد. فیلم با وجود بودجه ۱۱۰ میلیون دلاری اش از طریق سینماها در سراسر جهان به فروش تقریبا ۳۰۰ میلیون دلاری رسید.
 
خلاصه داستان:
یک ستاره پیما قرار است عده ای از مردم را با یک سفر ۱۲۰ ساله به یک سیاره دور برای حیات بفرستد و به خاطر جلوگیری از پیر شدن مسافران آنها را با یک دستگاه پیشرفته به خواب طولانی مدت برده اند اما با پیش آمدن یک مشکل و نقص فنی یکی از مسافران سال های زیادی زود تر از موعد بیدار می‌شود.
 
 
 
شما اخیرا چه فیلمی دیده‌اید که دیدن آن را به بقیه توصیه می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

mersad

۱۴۰۰/۶/۱۰
interstellar پس چی؟