خانهاخبار
اسکوئر به دنبال راه‌اندازی صرافی غیرمتمرکز!

اسکوئر به دنبال راه‌اندازی صرافی غیرمتمرکز!

مدیرعامل شرکت‌های توییتر (Twitter) و اسکوئر (Square) اولین بار در ماه جولای اعلام کرده بود که قصد دارد یک پلتفرم توسعه دهنده متن باز با تمرکز روی بیت کوین ایجاد کند. او روز گذشته اعلام کرد که این شرکت قصد دارد صرافی غیر متمرکز بیت کوین را توسعه دهد.
۱۴۰۰/۶/۷

به گزارش U.Today، جک دورسی (Jack Dorsey) مدیرعامل اسکوئر و توییتر، روز جمعه توییت کرد که شرکت TBD که یک غول پرداختی و بخش جدید شرکت اسکوئر است و بر ایجاد یک پلتفرم توسعه‌دهنده متن باز تمرکز کرده است قصد دارد یک صرافی غیر متمرکز بیت کوین ایجاد کند.

جک دورسی در ماه گذشته بیانیه‌ای را منتشر کرده و گفته بود در حال راه‌اندازی بخش جدیدی با محوریت بیت‌ کوین در اسکوئر هستند. این کارآفرین تکنولوژی و علاقه‌مند به رمزارزها در توییتی از برنامه تازه اسکوئر پرده برداشت. به گفته جک دورسی، اسکوئر قرار است به زودی یک صرافی غیرمتمرکز برای مبادله بیت ‌کوین راه‌اندازی کند.

مایک بروک (Mike Brock) مدیر برنامه‌یTBD، درخصوص این صرافی غیرمتمرکز گفت: «گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره‌ی حوزه‌ی عملکرد TBD وجود دارد.» وی در ادامه‌ی اظهارات‌اش به این نکته اشاره کرد که صرافی غیرمتمرکز بیت‌کوین روند استفاده از کیف‌پول‌های غیرامانی را تسهیل کرده و هرگونه وابستگی به صرافی‌های امانی مانند Cash App و Coinbase را از میان برمی‌دارد. این کار به‌وسیله‌ی ایجاد مسیرهای فرعی به شبکه‌ی بیت‌ کوین رخ می‌دهد.

هدف TBD ایجاد یک صرافی منبع باز بدون مجوز است که بومی بیت کوین خواهد بود. مایک بروک (Mike Brock) که به عنوان رهبر این طرح معرفی شده است، جداگانه توییت کرد:

ما باورداریم که بیت ‌کوین می‌تواند ارز اختصاصی اینترنت شود. در حالی که پروژه‌های زیادی برای غیرمتمرکز ماندن اینترنت وجود دارند، تمرکز ما فقط بر روی آوای جهانی سیستم مالی است. همه این‌ اقدامات نیازمند چیزهای کوچکی است که فکر می‌کنیم از قلم افتاده‌اند.

او همچنین نوشت: «ما بسیار علاقمندیم تا این پروژه از صفر تا صد برای بیت کوین باشد. این پروژه به طور کلی بصورت عمومی، منبع باز، بدون نیاز به مجوز و پروتکل باز توسعه داده می‌شود و همه کیف پول‌ها قادر به استفاده از آن هستند. این پروژه همچنین بدون یک مدل پایه یا حاکمیتی که کنترل آن در دست TBD باشد، عرضه خواهد شد».

بروک همچنین به کش‌اپ و کوین‌‌ بیس اشاره کرده و معتقد است هر دو این برنامه‌ها از ارزهای رایج پشتیبانی می‌کنند و کاربران می‌توانند به راحتی خدمات پرداختی خود را انجام دهند.

گفتنی است جک دورسی را حداکثرگرا (ماکسیمالیست) در زمینه بیت‌کوین می‌دانند زیرا مدیرعامل توییتر و اسکوئر برای تمام ارزهای دیجیتال اهمیت قائل می‌شود. اسکوئر هنوز تاریخ دقیقی را برای ارائه برنامه صرافی غیرمتمرکز خود اعلام نکرده، اما به نظر می‌رسد به زودی از این برنامه رونمایی می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)