خانهاخبار
با 5 تغییری که در آیفون 13 خواهیم دید آشنا شوید

با 5 تغییری که در آیفون 13 خواهیم دید آشنا شوید

با توجه به نزدیک‌تر شدن به زمان معرفی آیفون 13، در این مطلب کوتاه به 5 تغییر مهم این گوشی هوشمند مورد انتظار در سال 2021 خواهیم پرداخت
۱۴۰۰/۶/۷

بر اساس شایعات منتشر شده، مراسم معرفی محصولات اپل قرار است در روز جمعه 26 شهریور برگزار شود در آن از محصولاتی مانند آیفون 13، ایرپادز 3 و اپل واچ سری 6 رونمایی خواهد شد.

طبق این شایعات، اپل با حفظ ظاهر تخت و نمایشگر باکیفیت آیفون 12 چند ویژگی جدید نیز به آیفون 13 اضافه کرده است؛ هرچند که آیفون 12 نیز جز در برخی از موارد مانند پشتیبانی از 5G و شارژر همراه مگ‌سیف تغییرات چندانی را  نسبت به نسل قبلی خود نداشته است. به هر حال باید دید ایا اپل می‌تواند توجه کاربران و طرفداران اپل را برای خرید آیفون 13 جلب کند و یا حتی کاربران دنیای اندروید را نیز به سمت محصولات خود جذب کند.

image

 براساس گزارشی از TechRadar، تا به این زمان شایعات منتشر شده حول محور آیفون 13 ما را تا حدودی با ویژگی‌ها و مشخصات فنی گوشی هوشمند مورد انتظار اپل اشنا کرده است. در این راستا، این مطلب کوتاه قرار است براساس این شایعات 5 تغییر بزرگ آیفون 13 نسبت به نسل قبلی خود را بررسی کند. 

ناچ کوچکتر

در حالی که گوشی‌های هوشمند اندرویدی با طراحی ناچ‌ کوچک، پانچ هل و حتی دوربین سلفی زیر نمایشگر مانند گلکسی زد فولد 3 روانه بازار می‌شوند، آیفون‌ها هنوز هم از طراحی ناچ بزرگ قرار گرفته در بالای نمایشگر بهره می‌برند. ولی خبر خوب برای طرفداران اپل ناچ کوچک‌تر آیفون 13 است که بنا بر شایعات به گوش رسیده، تا 30 درصد کوچک‌تر از بریدگی نمایشگر آیفون 12 است. 

image

البته واقعیت این است که کاربران اپل به همان بریدگی بالای نمایشگر آیفون عادت کرده‌اند و این بریدگی بزرگ دیگر به عنوان یک نقطه ضعف شناخته نمی‌شود. به علاوه، از آن جایی که این بریدگی میزبان حسگر‌های متعدد مورد نیاز برای Face ID است نمی‌توان خرده‌ای به اپل گرفت ولی به هر روی ناچ کوچک می‌تواند باعث زیبایی بیشتر آیفون 13 شود. اپل برای کوچک کردن ناچ در آیفون 13، قرار است بلندگوی تماس را به حاشیه بالایی نمایشگر منتقل کند و سنسورهای فیس آی‌دی هم بهم نزدیک‌تر شوند. 

image

 

دوربین‌هایی بهتر در همه مدل‌های آیفون 13

دوربین یکی از مهم‌ترین اجزای آیفون‌ها به شمار می‌رود و امسال هم گویا اپل برنامه‌های خاصی برای دوربین‌های آیفون 13 تدارک دیده است. در روزهای ابتدایی شایعه شده بود که سنسور لایدار به همه مدل‌های این خانواده راه پیدا می‌کند اما در نهایت هرچه جلوتر آمده‌ایم، مشخص شده که خبری از لایدار در آیفون 13 و آیفون 13 مینی نیست. چینش دوربین‌های این دو گوشی هم حالا مورب شده تا از فاصله چند متری هم تفاوتشان با آیفون 12 مشخص باشد!

اما احتمالا دلیل مورب شدن چینش دوربین‌ها، این است که لرزشگیر سنسور شیفت که فقط در 12 پرو مکس دیده بودیم، قرار است به همه مدل‌ها راه پیدا کند که در نهایت باعث بزرگ‌تر شدن ماژول کلی دوربین می‌شود. سنسور بزرگ‌تر برای دوربین اصلی هم چندان دور از انتظار نیست. دوربین الترا واید اما بعید به نظر می‌رسد که در 13 و 13 مینی تغییری داشته باشد.

image

از آن طرف در مدل‌های پرو، قرار است برخلاف سری 12 پرو و 12 پرو مکس، شاهد دوربین‌های کاملا یکسان باشیم. این یعنی سنسور بزرگ‌تر دوربین اصلی و لرزشگیر سنسور شیفت را در هر دو مدل آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس خواهیم دید. همچنین دوربین الترا واید هم گفته شده که در بخش سنسور و لنز بهبودهای زیادی خواهد داشت. لایدار هم احتمالا بزرگ‌تر خواهد شد و دقت آن بالاتر خواهد رفت و به طور کل، دوربین‌های آیفون‌های 13 پرو قرار است یک دلیل اصلی برای نخریدن آیفون 13 و آیفون 13 مینی باشند! 

فضای کمتر اشغال شده توسط باتری

بر اساس شایعات منتشر شده، باتری آیفون 13 نسبت به نسل‌های قبلی خود فضای کمتری از گوشی هوشمند را اشغال می‌کند و اندازه کوچک‌تری خواهد داشت. در این راستا، تحلیلگر اپل، مینگ چی کو، پیش‌بینی کرده است که اپل قطعا از فناوری سافت‌بورد استفاده خواهد کرد تا حجم باتری را ثابت نگه دارد. از آن سو، برخی از شایعات ابراز داشته‌اند که آیفون 13 از طراحی مدار الکتریکی منعطف بهره خواهد برد تا حجم آن افزایش پیدا کند.

image

اینکه بتوان شارژدهی بیشتری دریافت کرد را کسی مخالفش نیست؛ مخصوصا این که گوشی‌های آیفون به مرور و طی یکی دو سال، شارژدهی ضعیف‌تری خواهند داشت و نسخه‌های جدید iOS هم به زودتر تمام شدن باتری آن‌ها سرعت می‌بخشند! اما خب در هر صورت این کوچک‌تر شدن باتری (و کمتر نشدن ظرفیت آن) می‌تواند در داخل گوشی، جا برای ویژگی‌های جدید مثل سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر را ایجاد کند. یا شاید حتی بتواند شارژ بی‌سیم پیشرفته‌تر و سریع‌تری را ممکن کند.

سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر؟!

برخلاف مارک گرمن، خبرنگار شناخته‌شده بلومبرگ، که اعلام کرده بود سنسور اثرانگشت در نمایشگر با آیفون 13 عرضه نخواهد شد،  تحلیلگر اپل مینگ چی کو پیش‌بینی کرده است این قابلیت مهم گوشی‌های اندورید به آیفون 13 وارد خواهد شد. بازگشت تاچ آیدی البته به معنای اتمام دوران فیس آیدی نخواهد بود زیرا اپل به شدت و با جدیت تمام در حال کار روی سیستم تشخیص چهره خود است و چند ویژگی جدید را به آن اضافه خواهد کرد که در بخش اخر به آن خواهیم پرداخت. البته باید اشاره کرد که گروه دیگری از شایعات مایک گرمن را تایید و ابراز داشته‌اند تاچ آیدی قرار نیست به هیچ کدام از مدل‌های آیفون 13 وارد شود. 

image

 

فیس ایدی با قابلیت شناسایی چهره کاربر با ماسک!

در دوران پاندمی کرونا، ماسک به یکی از حیاتی‌ترین ابزار زندگی انسان تبدیل شد و اکنون کمتر کسی را می‌توان یافت که لااقل یک ماسک به همراه نداشته باشد. در نتیجه، شرکت‌های فناوری مثل همیشه خود را با جدیدترین سبک زندگی کاربران خود منطبق کرده‌اند تا اسباب راحتی آنها را فراهم کنند. در این راستا، اپل فیس آیدی را به گونه‌ای بهینه کرده است که صورت کاربر را با ماسک و عینک طبی نیز می‌تواند شناسایی کند و دستگاه را آنلاک کند. براساس خبری که از جی اس ام منتشر شده بود، اپل برای آزمایش این قابلیت به کارمندان خود قاب مخصوصی که به جدیدترین نسل فیس آیدی آیفون 13 مجهز بود ارائه کرد تا آن را به آیفون 12 خود متصل کنند.

به محض اتصال قاب با آیفون 12، فیس آیدی قاب فعال و دستگاه از طریق آن آنلاک می‌شود. اپل از کارمندان خود خواست تا آیفون خود را با ماسک و عینک آنلاک کنند. این آزمایش نشان می‌دهد اپل در پروژه خود موفق عمل کرده است. البته باید اشاره کرد که این خبر برای دستگاهی که قرار است ماه آینده عرضه شود جدید است و نمی‌توان چندان به صحت آن اعتماد داشت. البته جدید بودن این خبر می‌تواند حاکی از آن باشد که اپل قرار است این قابلیت را برای آیفون‌های نسل بعد خود عرضه کند و آیفون 13 این قابلیت را ندارد. 

در نهایت باید اشاره کرد تا معرفی رسمی ایفون 13 زمان زیادی نمانده است و طرفداران این غول فناوری بی‌صبرانه منتظرند تا با جدیدترین گوشی هوشمند اپل آشنا شوند. به علاوه، کاربران امیدوارند قابلیت‌های ذکر شده تنها در حد یک شایعه نباشند و به واقعیت بپیوندند تا آیفون پیش از پیش به یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند جهان بدل شود. 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)