خانهاخبار
افزایش سه برابری هش‌ریت بیت کوین؛ فعالیت دوباره ماینرها پس از ممنوعیت چین!

افزایش سه برابری هش‌ریت بیت کوین؛ فعالیت دوباره ماینرها پس از ممنوعیت چین!

هش ریت شبکه بیت کوین بازیابی شده و به سطوح اوایل ماه ژوئن (خرداد ماه) رسیده است. این افزایش نشان می‌دهد که ماینرها پس از ممنوعیت استخراج در چین، دوباره به شبکه بازگشته‌اند.
۱۴۰۰/۶/۴

به گزارش Cointelegraph، بر اساس اطلاعات کریپتوکوانت  (CryptoQuant) هش‌ریت شبکه بیت کوین به بیش از ۱۵۰ اگزاهش در ثانیه رسیدن است.

روز ۲۴ اوت (۲ شهریور)، کریپتوکوانت (CryptoQuant)، هش ریت شبکه بیت کوین را ۱۵۲ اگزاهش بر ثانیه گزارش کرد که نسبت به کمترین میزان آن یعنی ۵۲ اگزاهش در روز ۲۸ ژوئن (۷ تیر) ۳ برابر شده است. بازیابی هش ریت بیت کوین به معنای آن است که این شبکه امن‌تر و حمله به آن دشوارتر شده است.

image

بر اساس داده‌های بیت اینفوچارتس (Bitinfocharts)، هش‌ریت بیت کوین در تاریخ ۱۳ مه (۲۳ اردیبهشت) به رکورد ۱۹۷.۶ اگزاهش دست یافته بود.  تقریبا ۶ هفته پس از این تاریخ، هش‌ریت شبکه بیش از ۶۵ درصد کاهش یافت زیرا ماینرهای چینی دستگاه‌های خود را به دلیل مهاجرت از این کشور خاموش کردند.

اکنون این معیار به سطوح اوایل ماه ژوئن (خرداد) نزدیک شده است و اگر این روند ادامه پیدا کند می‌تواند در چند ماه آینده به رکورد جدیدی دست پیدا کند.

در اوایل ماه مه (اردیبهشت)، کوین تلگراف گزارش داد مدارک و شواهدی وجود دارد که هش‌ریت شبکه بیت کوین در حال خروج از کشور چین است. جزییات این موضوع هنوز در دسترس نیست زیرا نقشه ماینینگ دانشگاه کمبریج از ماه آوریل تاکنون به‌روزرسانی نشده است و در آن زمان نیز ۶۵ درصد هش‌ریت شبکه در کشور چین قرار داشت.

سنجش داده‌های هش ریت توسط استخرهای استخراج نیز دقیق نیست، زیرا بسیاری از استخرها ترکیبی از قدرت هش زیرساخت‌های فیزیکی و ماینرهای سراسر جهان هستند که منابع محاسباتی را جمع‌آوری می‌کنند.

از آنجایی که هش‌ریت بیت کوین بازیابی شده است می‌توان گفت که مهاجرت و انتقال ماینرها نیز تقریبا به پایان رسیده است. این موضوع منجر به افزایش سختی شبکه شده است، به طوری که در آخرین تنظیم سختی شبکه در تاریخ ۱۳ اوت (۲۲ مرداد) شاهد رشد تقریبا ۷ درصدی این معیار بودیم. نزدیک شدن به تنظیم سختی بعدی به معنای هزینه محاسباتی بیشتر برای ماینرها است زیرا بخش زیادی از تجهیزات و ماینرهای چینی به شبکه بازگشته‌اند و آماده رقابت برای استخراج سریعتر بلاک‌ها هستند. تخمین زده می‌شود که طی تنظیم آتی، سختی شبکه ۱۲.۳۷ درصد افزایش یابد.

در حالی که عملیات مهاجرت در ماه‌های ژوئن و ژوییه (خرداد و تیر) پایان پذیرفت، ماینرهایی که پیش از این در کشورهایی چون آمریکا فعالیت می‌کردند توانستند در این مدت به‌دلیل کاهش سختی سود بیشتری به‌دست آورند.

هفته جاری کوین تلگراف گزارش داده است که شرکت ماینینگ آمریکایی ریوت بلاک چین (Riot Blockchain) اعلام کرده است که درآمد آنها از ماینینگ طی سه ماهه دوم سال جاری رکوردشکنی کرده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)