خانهاخبار
پتنت جدید هواوی فناوری نمایشگر خمیده را وارد فاز جدیدی می‌کند

پتنت جدید هواوی فناوری نمایشگر خمیده را وارد فاز جدیدی می‌کند

هواوی با ارائه پتنت‌های جذاب نمایشگر خمیده در حال جلب توجه کاربران به این نوع نمایشگر است.
۱۴۰۰/۶/۲

نمایشگر خمیده دیگر تبدیل به زبان طراحی پرچمداران هواوی شده است اما این نمایشگر خمیده بیشتر برای جنبه زیبایی است تا جنبه کاربردی آن. اما امروز براساس گزارشی از وبسیات فناوری Android Authority، مشخص شده است که هواوی در کنار طراحی زیبای نمایشگر خمیده به فکر کاربردی بودن این نوع نمایشگر نیز است.

پتنت جدید هواوی نمایشگری را توصیف می‌کند که قاب جلویی گوشی هوشمند و اطراف آن را در بر می‌گیرد. لبه‌های دو طرف این نمایشگر میزبان کنترل‌های لمسی هستند که با کلیدهای فیزیکی حجم صدا و پاور تعویض شده‌اند. به علاوه، این لبه‌ها به شدت‌های مختلف فشار حساس هستند که به موجب آن می‌توان دستورهای مختلف لمسی را برای این نمایشگر تعریف کرد.

شایان ذکر است که هواوی دکمه‌های مجازی را به گوشی میت 30 پرو اضافه کرد که متأسفانه بسیار گیج‌کننده و در عین حال بلااستفاده بودند. خوشبختانه حدودا یه سال پیش هواوی دوباره رو به بهره‌گیری از دکمه‌های فیزیکی اورده است. 

نمایشگر خمیده در نوع خود دارای مزایای بسیاری است. به عنوان مثال در حالی که دکمه‌های فیزیکی دیگر تک‌وظیفه هستند، کانسپت نمایشگر خمیده هواوی این اجازه را می‌دهد تا نمایشگر با توجه به نوع برنامه، فعالیت کاربر و تنظیمات دلخواه کاربر به شخصی‌سازی شود. البته نمی‌توان از ظاهر زیبا و چشم‌نواز نمایشگر خمیده نیز چشم‌پوشی کرد مخصوصا زمانی که از کنار به آن نگاه می‌کنید.

از آن سو، نمایشگر خمیده از معایبی مانند لمس تصادفی کاربر هنگام در دست گرفتن گوشی نیز رنج می‌برد. در واقع، هواوی باید برای حل این مشکل از ترفندی برای جلوگیری از لمس تصادفی کاربر بهره ببرد. نکته منفی دیگر نمایشگر خمیده اسیب‌پذیری این نوع نمایشگر دربرابر سقوط و افتادن است چرا که قاب جلویی به صورت کامل توسط نمایشگر احاطه شده است و به همین صورت نیز اسیب‌پذیری آن نیز افزایش می‌یابد. 

image

هواوی اولین شرکتی نیست که از چنین طراحی برای گوشی‌های هوشمند خود در نظر دارد. شیائومی اخیرا یک گوشی هوشمند با نمایشگر همراه با خمیدگی‌ چهارگانه را ثبت کرده است که طراحی شبیه گوشی مفهومی شیائومی یعنی می میکس آلفا دارد که در سال 2019 قرار بود عرضه شود. همچنین در سال 2019، اوپو با فناوری به نام نمایشگر Waterfall نامش را در زمینه فناوری نمایشگر خمیده ثبت کرد.

در نهایت باید اشاره کرد که هنوز مشخص نیست هواوی چه زمانی گوشی‌های هوشمند مبتنی بر فناوری نمایشگر خمیده را با بازار عرضه می‌کند. در واقع، این پتنت در سال 2019 ثبت شده است و هواوی به مدت سه سال در حال کار روی این فناوری بوده است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)