خانهاخبار
با کاهش قیمت سخت افزار 5G، چیپست‌های 4G کمیاب‌تر می‌شوند

با کاهش قیمت سخت افزار 5G، چیپست‌های 4G کمیاب‌تر می‌شوند

با توجه به افزایش تقاضا و همچنین تولید چیپست‌های 5G، قیمت آنها رو به کاهش است اما در سوی دیگر چیپست‌های 4G بسیار کمیاب بوده و در حال گران‌تر شدن هستند.
۱۴۰۰/۵/۳۰

بنا به عقیده بسیاری از کارشناسان این صنعت، کاهش قیمت چیپست‌های 5G در نیمه دوم امسال، همچنان ادامه خواهد داشت. در سوی دیگر اما، قیمت‌ چیپست‌های 4G رو به رشد بوده و انتظار می‌رود در این مدت زمان نیز به رشد خود ادامه دهد. علت این امر توضیح بسیار ساده‌ای دارد، تقاضا برای چیپست‌های 4G همچنان بسیار بالاست ولی تولید آنها به طور قابل توجهی کمتر شده است.

image

بر کسی پوشیده نیست که سازندگان چیپست‌ها، این روز‌ها بیشتر به ساخت پردازنده‌هایی با پشتیبانی از 5G توجه می‌کنند و شرکت‌هایی مانند کوالکام و مدیاتک حالا چیپستی 5G را در همه رده‌های قیمتی ارائه می‌دهند. به همین دلیل، تولید چیپست‌های 4G بسیار کمتر شده و این موجب افزایش قیمت آنها به توجه به میزان تقاضا شده است.

در واقع، بیشتر کشور‌ها هنوز زیرساخت‌های مربوط به 5G را ندارند و استقبال از گوشی‌های 4G در آنها نیز همچنان بالاست. بنابراین فروشندگان سود بیشتری از فروش این گوشی‌ها به نسبت گوشی‌های 5G خواهند برد.

برخی منابع که در شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند چینی مشغول به کار هستند، عقیده دارند که تقاضا برای گوشی‌های 5G در ۲ تا ۳ سال آینده به رشد خود ادامه می‌دهد و در هر سال تقریبا دو برابر خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)