خانهاخبار
اینتل قرار است با Arc به جنگ کارت‌های گرافیک ورود کند!

اینتل قرار است با Arc به جنگ کارت‌های گرافیک ورود کند!

اینتل تصمیم بر حضور پر‌رنگ خود در بازار کارت‌های گرافیکی گرفته است. این شرکت کارت‌های گرافیکی جدید خود را با نام ‌Arc در سه ماهه اول سال 2022 وارد بازار خواهد کرد.
۱۴۰۰/۵/۲۸

اینتل به تازگی از راه‌اندازی بخش گرافیکی خود با نام Arc خبر داده است. این شرکت پردازنده‌های گرافیکی جدیدش را برای لپتاپ‌ها و رایانه‌هایی تولید می‌کند که از سه ماهه اول سال 2022 وارد بازار می‌شوند.این شرکت هیچ پروژه خاصی را فاش نکرده است، اما یک ویدیویی در یوتیوب منتشر کرده است و نشان می‌دهد که برخی بازی‌های محبوب مانند مترو اکسدس و پابجی چگونه بر روی این پلتفرم گرافیکی جدید اجرا می‌شوند.

image

اولین پردازنده گرافیکی Intel Arc بر اساس ریزمعماری Xe-HPG ساخته می‌شود که ترکیبی از فناوری‌های قبلی است که توسط این شرکت استفاده شده است. این محصول ویژگی‌هایی همچون Mesh Shading، ویژگی Variable-Rate Shading، افزایش وضوح ویدیو (Upscaling) و ردیابی پرتوها یا همان Ray Tracing را به همراه خواهد داشت. همچنین جایگزین مناسبی از طرف اینتل برای نمونه برداری فوق العاده انویدیا و فناوری فوق العاده وضوح AMD خواهد بود.

به گفته تیم محصولات گرافیکی اینتل، در هفته‌ها و ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری در مورد عملکرد محصولات Intel Arc خواهیم شنید. این سخت افزار برای انواع بازی، استریم و مولتی تسکینگ آماده است و اعضای تیم تولید این محصول می‌خواهند آن را برای «سه میلیارد گیمر در سراسر جهان» عرضه کنند. شما درباره این اقدام اینتل چه فکر می‌کنید؟ آیا ورود جدی‌تر به این حوزه می‌تواند کاهش درآمدهای اخیر این کمپانی را پوشش دهد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)