خانهاخبار
ردمی 10 با پردازنده هیلیو G88 و نمایشگر ۹۰ هرتزی معرفی شد

ردمی 10 با پردازنده هیلیو G88 و نمایشگر ۹۰ هرتزی معرفی شد

ردمی به تازگی از جدیدترین گوشی خود یا همان ردمی 10 رونمایی کرد که در ادامه نگاهی به مشخصات آن می‌اندازیم.
۱۴۰۰/۵/۲۸

با وجودی که برند ردمی در این مدت گسترش فراوانی یافته است؛ هنوز تمرکز اصلی آنها بر روی سری ردمی بوده که فلسفه آن، تامین بیشترین کارایی در برابر قیمت است. گوشی جدید ردمی 10 نیز که به تازگی توسط این شرکت معرفی شده از همین فلسفه استفاده کرده و بهبود‌های فراوانی را نسبت به نسل پیشین به همراه دارد.

image

 

این نخستین گوشی در این سری است که به همراه نمایشگری با نرخ نوسازی بالا عرضه می‌شود. نمایشگر فول اچ دی ردمی 10 از نوع LCD است، اندازه آن ۶.۵ اینچی بوده و از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. حالت‌های ۴۵ و ۶۰ هرتز نیز جهت حفظ باتری قابل دسترسی هستند.

ردمی 10 همچنین اولین گوشی است که از پردازنده جدید مدیاتک، یعنی هیلیو G88 استفاده می‌کند. این پردازنده نسخه‌ای به روز شده از هیلیو G85 است که از نرخ نوسازی بالای در رزولوشن فول اچ دی پلاس پشتیبانی می‌کند.

یکی دیگر از نقاط قوت ردمی 10، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی آن بوده که بالاترین رزولوشنی است که این سری تا به حال به خود دیده است. این دوربین توسط یک دوربین ۸ مگاپیکسلی التراواید، یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی همراهی می‌شود. دوربین سلفی درون حفره‌ای در وسط نمایشگر قرار داشته و رزولوشن آن معادل ۸ مگاپیکسل است.

image

 

این سری برای داشتن باتری‌هایی با ظرفیت بالا شناخته شده‌اند و ردمی 10 نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ این گوشی با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری به بازار عرضه می‌شود و از شارژ ۱۸ واتی و شارژ معکوس ۹ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. با وجودی که این یک مدل مقرون به صرفه به حساب می‌آید، یک شارژر ۲۲.۵ واتی درون جعبه گوشی قرار گرفته است.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌شود به اسپیکر‌های دوگانه و جک ۳.۵ میلی متری هدفون آن اشاره کرد. حسگر اثر انگشت گوشی در کنار آن قرار گرفته و دوربین سلفی آن توانایی شناسایی چهره را نیز دارد. متاسفانه دیگر خبری از درگاه microSD نیست و ردمی این ویژگی را از این نسل حذف کرده است.

image

 

این گوشی به همراه اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 12.5 عرضه خواهد شد. ردمی 10 در رنگ‌های خاکستری، سفید و آبی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. ردمی اشاره‌ای به عرضه نسخه پرو این گوشی نکرد و به نظر می‌آید که ردمی 10 به تنهایی به بازار خواهد آمد.

نسخه پایه این گوشی دارای ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی است؛ اما نسخه‌هایی به همراه ۴ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و همچنین ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز روانه بازار خواهند شد. این گوشی‌ها به ترتیب‌ قیمت‌های ۱۸۰، ۲۰۰ و ۲۲۰ دلاری داشته و از تاریخ ۲۰ آگوست (۲۹ مرداد) در دسترس قرار خواهند گرفت. شما در مورد گوشی جدید ردمی 10 چه فکر می‌کنید؟ آیا با این قیمت‌ها، با گوشی خوبی از طرف این برند روبرو هستیم؟

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)