خانهاخبار
سامسونگ از گوشی گلکسی A52s 5G رونمایی کرد

سامسونگ از گوشی گلکسی A52s 5G رونمایی کرد

سامسونگ به تازگی از نسخه بهبود یافته گوشی گلکسی A52 5G رونمایی کرد که A52s 5G نام دارد. در ادامه نگاهی به مشخصات این گوشی خواهیم انداخت.
۱۴۰۰/۵/۲۷

گوشی سامسونگ گلکسی A52 5G‌ عملکرد مناسبی دارد، اما پردازنده اسنپدراگون 750G آن به نسبت قیمت این گوشی کمی ناامید کننده است و سرعت شارژ ۱۵ واتی نیز به نسبت معیار‌های فعلی پایین است. این شرکت حالا نسخه S این گوشی را معرفی کرده که هر دوی این مشکلات را برطرف می‌کند.

image

سامسونگ گلکسی A52s 5G از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 778G استفاده می‌کند. این چیپست ۶ نانومتری از چهار هسته کرایو 670 بر مبنای کورتکس A78، یک پردازنده گرافیکی ادرنو 642L رده بالا و همچنین یک مودم 5G از مدل X53 بهره می‌برد. این به نسبت لیتوگرافی ۸ نانومتری، دو هسته A77 و پردازنده گرافیکی ادرنو 619 قرار گرفته در اسنپدراگون 750G نسل پیشین یک بهبود جدی محسوب می‌شود.

متاسفانه این چیپست جدید، به معنای ارتقای حافظه رم این گوشی نیست اما باز هم گزینه‌های متفاوتی برای کاربران وجود دارد. نسخه پایه این گوشی ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد؛ نسخه‌هایی با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و همچنین ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی نیز وجود دارند که البته در بازار همه منطقه‌ها یافت نمی‌شوند. این گوشی جهت افزایش حافظه داخلی، از کارت‌های حافظه microSD پشتیبانی می‌کند.

دومین تغییر اصلی این مدل، عرضه آن به همراه شارژر ۲۵ واتی است. از نظر فنی، گوشی A52 5G‌ نیز از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند اما با شارژر ۱۵ واتی عرضه می‌شد. حالا با عرضه گوشی A52s 5G، کاربران  همانند گوشی A72، یک شارژر ۲۵ واتی را در جعبه گوشی دریافت می‌کنند.

ظرفیت باتری همچنان ۴۵۰۰ میلی آمپر است که به ادعای سامسونگ، برای دو روز استفاده کافی است. مدل A52 عملکرد مناسبی از نظر عمر باتری داشت و در صورت عملکرد بهتر این مدل، دلیل آن بهینه‌تر بودن پردازنده اسنپدراگون 778G به نسبت 750G است.

نمایشگر این گوشی نیز تغییری نکرده و همچنان یک پنل سوپر امولد ۶.۵ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن فول اچ دی پلاس را به همراه دارد. همانند گذشته، سنسور اثر انگشت درون نمایشگر قرار گرفته است و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی آن نیز که لنزی با فوکوس ثابت و گشودگی f/2.2 دارد در حفره‌ بالای نمایشگر دیده می‌شود.

image

دوربین گوشی هم نسبت به گذشته تغییری نداشته و A52s 5G دارای دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و سنسور عمق ۵ مگاپیکسلی است. متاسفانه بر خلاف گوشی A72، خبری از دوربین تله فوتو در این گوشی نیست. این گوشی گواهی IP67 را دریافت کرده و در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است.

عرضه گوشی گلکسی A52s 5G از تاریخ ۳ سپتامبر (۱۲ شهریور) در کشور انگلستان آغاز شده و پیش فروش آن نیز از ۲۴ آگوست (۲ شهریور) آغاز خواهد شد. قیمت آن از ۴۱۰ پوند آغاز شده که تنها ۱۰ پوند از نسخه پایه گوشی A52 5G گران‌تر است. این گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید، بنفش و سبز نعنایی به بازار خواهد آمد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)