خانهاخبار
DxOmark: گوشی کوالکام دوربین بهتری از آیفون 12 پرو دارد!

DxOmark: گوشی کوالکام دوربین بهتری از آیفون 12 پرو دارد!

تست‌های مختلف DxOmark روی گوشی هوشمند کوالکام به نتایج عجیب ولی جالبی ختم شده است!
۱۴۰۰/۵/۲۶

براساس لیست DxOmark، اخرین دستگاهی که برای تست‌های مختلف دوربین در اختیار این وبسایت شناخته شده حوزه فناوری قرار گرفته، گوشی هوشمند کوالکام است که با همکاری ایسوس ساخته شده. این گوشی هوشمند که با نام «گوشی هوشمند ایسوس برای اسنپدراگون اینسایدرز» شناخته می‌شود، روز گذشته توسط وب‌سایت‌های مختلف مورد نقد و بررسی قرار گرفت. اگرچه بیشتر وب‌سایت‌ها گفته‌اند که نتایج دوربین این گوشی چندان هم عالی نیست اما به نظر می‌آید DxOMark تست‌هایش را با نسخه عرضه نشده از نرم‌افزار این گوشی انجام داده که به چنین نتایجی رسیده است.

گوشی هوشمند کوالکام که قرار است یک به‌روزرسانی برای بهبود بافت‌ها، کاهش نویز تصویر، حالت‌های عکسبرداری با رزولوشن بالا، فوکوس خودکار، HDR بهینه شده و کاهنده نویز چندگانه دریافت کند نشان داده است که در تست‌های DxO در حال حاضر نیز عملکرد بسیار خوبی را داشته است. نتایج DxO از گوشی هوشمند کوالکام به قرار زیر است:

image

 

گوشی هوشمند کوالکام از سه دوربین به ترتیب با سنسورهای IMX686 سونی 64 مگاپیکسلی با لنز f/1.8 و ابعاد 1.73/1 اینچی برای دوربین اصلی، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با حسگر IMX363 سونی با ابعاد 2.55/1 اینچی و لنز f/2.2 و دوربین 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم اپتیکال سه برابری و لنز f/2.4 بهره می‌برد. البته دوربین سلفی گوشی هوشمند کوالکام نیز 24 مگاپیکسلی است که در این گزارش اهمیتی ندارد زیرا DxO دوربین‌های سلفی را جداگانه بررسی می‌کند.

به طور کلی، DxO امتیاز نهایی و کلی 133 را به گوشی هوشمند کوالکام داده است. در بخش عکاسی، گوشی کوالکام امتیاز عالی 142 را دریافت کرده است که بنا بر ادعای DxO این نمره به دلیل وجود فوکوس خودکار دقیق و سریع، نویز تصویر پایین، دامنه پویایی عالی و وایت بالانس دقیق بوده است. البته DxO برخی از مشکلات دوربین گوشی کوالکام مانند بی‌دقتی در رندر رنگ‌ها، وایت بالانس ناپایدار در دوربین تله‌فوتو و از بین رفتن بافت تصویر را نیز در متن بررسی خود ذکر کرده است. 

image

image

نکته جالب این گزارش این است که DxO اعلام کرده است که گوشی هوشمند کوالکام در زمینه بافت در تصاویر، دامنه پویایی و فوکوس خودکار عملکرد بی‌نظیری داشته است و حتی از گوشی هوشمند پرچمداری مانند شیائومی می 11 اولترا و آیفون 12 پرو مکس نیز عملکرد بهتری بر جا گذاشته است. البته شایان ذکر است که به مانند اکثر گوشی‌های هوشمند، در شرایط نور کم عملکرد دوربین گوشی هوشمند کوالکام افت محسوسی پیدا می‌کند.

image

 در بخش فیلمبرداری، گوشی هوشمند کوالکام با فوکوس خودکار قدرتمند، رنگ‌بندی دقیق و تثبیت‌کننده موثر امتیاز 111 را دریافت کرده است. البته در فیلمبرداری با شرایط نوری ضعیف سایه‌ای سفید‌مانند روی تصویر شکل می‌گیرد. شما در مورد این نتایج چه فکر می‌کنید؟ آیا کوالکام به تنهایی می‌تواند الگورتیم‌های پردازش تصویر بهتری نسبت به اپل و شیائومی داشته باشد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)