خانهاخبار
گوشی‌های گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو از سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ GN1 استفاده می‌کنند

گوشی‌های گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو از سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ GN1 استفاده می‌کنند

مدتی قبل شایعاتی درباره عرضه گوشی‌های گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو با سنسور دوربین سامسونگ GN1 شنیده بودیم و حالا پس از انتشار نسخه جدید اپلیکیشن دوربین گوگل با چهارمین بتای اندروید 12، در کد آن اشاراتی به این سنسور دیده شده است.
۱۴۰۰/۵/۲۱

گوشی‌های گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو برای دوربین اصلی خود از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ GN1‌ استفاده خواهند کرد. این شایعه که مدتی پیش نیز آن را شنیده بودیم، توسط کد نسخه جدید اپلیکیشن دوربین گوگل که به همراه چهارمین بتای اندروید 12 منتشر شده است، تایید شد. در کد این اپلیکیشن اشاراتی به این سنسور به چشم می‌خورد.

image

 

در بین این کد به p21 اشاره شده که نام غیر رسمی سری پیکسل 6 است و در کنار آن gn1_wide دیده می‌شود که مشخصا به سنسور ساخته شده توسط سامسونگ اشاره می‌کند. سامسونگ در ماه مه سال گذشته از سنسور GN1 رونمایی کرد؛ این سنسور پیکسل‌هایی به اندازه ۱.۲ میکرومتر داشته و می‌تواند با ترکیب چهار پیکسل به یک پیکسل بزرگ، تعداد پیکسل‌های خود را از ۵۰ میلیون پیکسل ۱.۲ میکرومتری به ۱۲.۵ میلیون پیکسل ۲.۴ میکرومتری تغییر دهد.

این سنسور که از آن در گوشی ویوو X60 پرو پلاس استفاده شده بود همان سنسور GN2 استفاده شده در گوشی شیائومی می 11 الترا نیست؛ GN2 که نسل جدید سنسور‌های سامسونگ محسوب می‌شود، پیکسل‌هایی ۱.۴ میکرومتری داشته که در حالت ترکیب شده به پیکسل‌های ۲.۸ میکرومتری تبدیل می‌شوند.

image

 

شرکت سامسونگ همچنین وظیفه تولید چیپست Tensor گوشی‌های سری پیکسل 6 و همچنین تامین مودم آنها که از مدل اکزینوس 5123B خواهد بود را به عهده دارد. گوگل سری گوشی‌های پیکسل 6 را در پاییز امسال عرضه خواهد کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)