خانهاخبار
گلکسی زد فولد 3 رسما معرفی شد؛ پشتیبانی از قلم S Pen و دوربین زیر نمایشگر

گلکسی زد فولد 3 رسما معرفی شد؛ پشتیبانی از قلم S Pen و دوربین زیر نمایشگر

بالاخره مهم‌ترین پرچمدار گوشی‌های تاشو سال یعنی گلکسی زد فولد 3 معرفی شد و به نظر با این گوشی پیش‌تر و در شایعات به طور کامل آشنا شده بودیم.
۱۴۰۰/۵/۲۰

همانطور که می‌دانیم، مراسم آنپکد سامسونگ در حال برگزاری است و در این مراسم از گلکسی زد فولد 3، جدیدترین پرچمدار تاشو سامسونگ، رونمایی شد. سومین نسل گلکسی زد فولد از قابلبت‌های متنوعی مانند پشتیبانی از قلم S Pen و گواهی ضدآب و گرد و غبار IPX8 بهره می‌برد و همینطور در این نسل، شاهد بهبودهایی در زمینه نمایشگر و عملکرد هستیم.

گلکسی زد فولد 3 از نمایشگر Dynamic AMOLED 2X با اندازه  7.6 اینچی با نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی بهره می‌برد که اکنون شاهد دوربین سلفی در زیر این نمایشگر هستیم تا سامسونگ نیز به جمع تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند با دوربین زیر نمایشگر بپیوندد. درواقع، گلکسی زد فولد 3 اولین گوشی سامسونگ با دوربین زیر نمایشگر است. 

image

حسگر دوربین زیر نمایشگر گلکسی زد فولد 3، چهار مگاپیکسلی است ولی اندازه هر پیکسل آن 2.0 میکرومتر است تا بیشترین حجم نور نسبت به همه دوربین‌های این گوشی را دریافت کند. همچنین برای این دوربین لنزی با دیافراگم f/1.8 در نظر گرفته شده تا باز هم به دریافت نور بیشتر کمک کند. البته شایان ذکر است که در نمایشگر بیرونی گلکسی زد فولد 3 یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی قرار دارد که البته ممکن است این دوربین‌ها چندان برای عکاسی سلفی به کار نیاید زیرا با دوربین اصلی گلکسی زد فولد 3 هم می‌توان سلفی گرفت! شاید بتوان گفت تنها دلیل حضور این دوربین‌های سلفی، تماس‌های ویدیویی است.

در قاب پشتی گلکسی زد فولد 3 یک نمایشگر 6.2 اینچی قرار دارد که با محافظ صفحه نمایش Victus گوریلا گلس محافظت می‌شود و با نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی تجربه کاربری خوبی را برای کاربر به ارمغان می‌اورد. قلب تپنده گلکسی زد فولد 3 پردازنده 5 نانومتری اسنپدراگون 888 است که از اتصال 5G پشتیبانی می‌کند. این پردازنده در کنار رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی UFS 3.1 خیال کاربر از عملکرد روان و بدون کندی اندروید 11 و رابط کاربری One UI راحت می‌کند. 

image

اما شاید گلکسی زد فولد 3 در بخش دوربین تا حدودی ناامید کننده ظاهر شده است. دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی با لنز F/1.8 اندازه حسگر 1/1.76 اینچی، چندان ناامیدکننده نیست ولی دوربین فوق عریض 12 مگاپیسکلی با اندازه پیکسلی 1.12 میکرومتر و دوربین 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو با سایز پیکسلی کوچک 1 میکرومتری و بزرگنمایی دوبرابری، کاملا قدیمی به حساب می‌آیند.

image

دوربین اصلی گلکسی زد فولد 3 از فناوری دوال پیکسل برای فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد و دوربین تله‌فوتو نیز مجهز به OIS شده است. متاسفانه شایعات درباره قابلیت فوکوس خودکار برای دوربین فوق عریض به حقیقت نپیوسته است. اما یک خبر خوب در بخش پشتی این گوشی وجود دارد و آن استفاده از گوریلا گلس ویکتوس برای شیشه پشتی گوشی است.

مهمترین بخشی که سامسونگ نیز خیلی به آن افتخار می‌کند نحوه ساخت و جنس بدنه گلکسی زد فولد 3 است. سامسونگ همچنین در ساخت فرم گلکسی زد فولد 3 از آلومینیومی استفاده کرده است که به احتمال فراوان مستحکم‌ترین فرم آلومینیومی ساخته شده توسط این شرکت است. محافظ صفحه نمایشگر داخلی نیز بهبودیافته و اکنون می‌تواند فشار بیشتری را متحمل شود. به علاوه، سامسونگ با کم کردن یک میلی‌متر از ابعاد گلکسی زد فولد 3 این گوشی هوشمند را تاحدودی جمع و جورتر نسبت به نسل قبلی مبدل کرده است. البته نمی‌توان از یک گوشی تاشو انتظار وزن کمی را داشت در این راستا وزن گلکسی زد فولد 3، 172 گرم است تا دیگر مطمئن شویم گوشی تاشوی سبک شاید یک آرزو باشد!

image

متاسفانه حجم باتری گلکسی زد فولد 3 نسبت به نسل قبلی مقداری کاهش یافته و از 4500 میلی‌آمپر ساعت در زد فولد 2 به 4400 میلی‌آمپر رسیده است. همچنین این باتری در حالت باسیم با توان 25 وات، در حالت بی‌سیم با توان 11 وات و در حالب شارژ معکوس با توان 4.5 وات شارژ خواهد شد. 

image

بدون شک، مهمترین تغییر ایجاد شده در گلکسی زد فولد 3 پشتیبانی از قلم هوشمند سامسونگ یعنی S Pen است که در دو نسخه اس پن پرو و اس پن فولد جدید که ابزاری مخصوص گلکسی زد فولد 3 خواهد بود، عرضه می‌شود. اس پن فولد از اس پن پرو کوچک‌تر است و از بلوتوث نیز پشتیبانی نمی‌کند ولی همچنان به فرامین Air واکنش نشان می‌دهد. مانند بدنه گلکسی اس 21 اولترا، بدنه گلکسی زد فولد 3 نیز جایگاهی برای نگه‌داری اس پن ندارد ولی با خرید قاب‌های مخصوص، می‌توان این مشکل را حل کرد.

سامسونگ همچنین یکی از مهمترین قابلیت‌های نرم‌افزاری زد فولد 3 یعنی مولتی‌تسکینگ را نیز بهبود بخشیده است و رابط کاربری نیز با این قابلیت کاملا هماهنگ شده است تا عملکرد زد فولد 3 در این بی‌نقص باشد. همچنین در رابط کاربری زد فولد 3 منوی کوچکی برای دسترسی سریع به برنامه‌ها وجود دارد. 

image

درنهایت باید اشاره کرد گلکسی زد فولد 3 در سه رنگ مشکی فانتوم، سبز فانتوم و نقره‌ای فانتوم عرضه خواهد شد که همگی پوششی مات خواهند داشت. به علاوه، جدیدترین پرچمدار سامسونگ در دو نسخه 256 و 512 گیگابایتی و با قیمت پایه 1799 یورو و 1599 پوند روانه بازار خواهد شد. پیش‌فروش زد فولد 3 هم اکنون در حال انجام است و در تاریخ 27 اوت مصادف با 5 شهریور فروش آن اغاز می‌شود. نکته جالب این است که قیمت پایه گلکسی زد فولد 3 از قیمت پایه زد فولد 2 حدود 150 یورو کمتر است. شما درمورد جدیدترین پرچمدار دنیای گوشی‌های تاشو چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)