خانهاخبار
گلکسی زد فلیپ 3 با نمایشگر بیرونی بزرگ‌تر معرفی شد

گلکسی زد فلیپ 3 با نمایشگر بیرونی بزرگ‌تر معرفی شد

بالاخره بعد از مدت‌ها خبر و شایعه، سامسونگ امروز در مراسم آنپکد خودش از جدیدترین گوشی‌های تاشو که یکی از آن‌ها گلکسی زد فلیپ 3 بوده، پرده برداشت.
۱۴۰۰/۵/۲۰

امروز شرکت سامسونگ گوشی‌های جدید تاشو خودش را معرفی کرده که در این پست می‌خواهیم سراغ گلکسی زد فلیپ 3 برویم. این محصول درحقیقت دومین نسل از سری فلیپ (البته اگر فلیپ 5G را که تنها پردازنده جدید داشت، فاکتور بگیریم) به حساب می‌آید. زد فلیپ 3 هم با بازطراحی به میدان آمده و هم بهبودهای مختلفی در بخش‌های زیادی داشته است.

برای مثال بارز‌ترین تغییر، بزرگ‌تر شدن نمایشگر بیرونی است و یک تغییر مهم دیگر، گواهی IPX8 است تا مقاوم بودن این گوشی در برابر آب را نوید بدهد. البته حرف X در این گواهی یعنی اینکه زد فلیپ 3 برای مقاومت در برابر گرد و خاک آزمایش نشده و دلیلش هم احتمالا این است که هنوز به اندازه عدد 6 که این روزها استانداردی برای همه گوشی‌ها شده، مقاوم نیست تا به استاندارد IP68 برسیم.

اما این ماجرای گواهی‌ها را که کنار بگذاریم، باید با نمایشگر بیرونی شروع کنیم که حالا اندازه 1.9 اینچی و پنل Super AMOLED دارد و رزولوشن آن هم 260 در 512 پیکسل است. این نمایشگر باعث شده تا بتوان با اعلان‌ها تعامل بیشتری داشت و حتی اعلان‌ها را رد یا حذف کرد.

نمایشگر داخلی این گوشی هم بهبود داشته است. از نظر ابعاد و رزولوشن، همچنان همان پنل 6.7 اینچی Dynamic AMOLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس را داریم اما حالا این پنل 120 هرتزی شده است.

image

دوربین‌های دوتایی هم در بخش بیرونی این گوشی همچنان حضور دارند که حالا به صورت عمودی و در کنار نمایشگر بیرونی قرار گرفته‌اند. فلش LED هم در زیر این دوربین‌ها قرار دارد. این دوربین‌ها شامل دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با لنزی با دیافراگم f/1.8 می‌شود که لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار دوال پیکسل را هم دارد. دوربین دوم هم دوباره 12 مگاپیکسلی است اما این بار لنز الترا واید f/2.2 دارد تا به این ترتیب، با نسل قبلی یکسان باشد.

دوربین سوم این گوشی هم در داخل نمایشگر بزرگ گوشی قرار گرفته که همان دوربین 10 مگاپیکسلی با لنز f/2.4 برای عکس‌های سلفی است. به طور کل بزرگترین بروزرسانی که این دوربین‌ها داشته‌اند، مربوط به سخت‌افزار خود دوربین‌ها نمی‌شود بلکه نمایشگر بیرونی این گوشی است که حالا می‌تواند گرفتن سلفی با دوربین‌های اصلی را امکان پذیر کند!

image

در داخل گلکسی زد فلیپ 3 شاهد استفاده از پردازنده اسنپدراگون 888 هستیم که در کنار آن، ۸ گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 وجود خواهد داشت. در بخش 5G نیز این گوشی از دو فناوری Sub6 و mmWave هم پشتیبانی می‌کند. البته هنوز نمی‌دانیم آیا همه نسخه‌های جهانی این گوشی هردوی این آنتن‌ها را خواهند داشت یا مثل مثل سری اس 21 بدون آنتن mmWave در برخی کشورها از جمله ایران، عرضه می‌شوند.

گلکسی زد فلیپ 3 از پوشش شیشه‌ای گوریلاگلس ویکتوس برای نمایشگر بیرونی خود و آلومینیوم تقویت شده برای فریم خود استفاده می‌کند. از نظر ابعادی، این گوشی 1.3 میلی‌متر از نسل قبلی کوتاه‌تر و 1.4 میلی‌متر عرض کمتری دارد. در بخش ضخامت هم 0.3 میلی‌متر باریک‌تر شده است. همه این تغییرات هم در حالی است که وزن گوشی مثل نسل‌های قبلی‌اش روی 183 گرم حفظ شده است.

سامسونگ همچنین تصمیم گرفته تا ظرفیت باتری را هم بدون تغییر و روی ۳۳۰۰ میلی‌آمپر قرار دهد که در دو سلول جدا و در دو بخش بالا و پایینی گوشی قرار گرفته‌اند. سرعت شارژ این گوشی هم همچنان روی 15 وات نگهداشته شده که در سال 2021 برای یک گوشی هزار دلاری کم است؛ حتی آیفون‌های اپل هم حالا سرعت شارژ بیشتری از این گوشی دارند.

image

گلکسی زد فلیپ 3 برای سامسونگ تنها یک گوشی نیست و یک جورهایی محصول جدید سامسونگ در دنیای مد و فشن هم به حساب می‌آید. برای همین هم روی طراحی این گوشی وقت زیادی گذاشته شده و حتی هفت رنگ مختلف هم برای این محصول در نظر گرفته‌اند. این رنگ‌ها شامل رنگ کرم، سبز، یاسی، مشکی فانتوم، خاکستری، سفید و صورتی می‌شوند. البته باید در نظر داشت که سه رنگ آخری که گفتیم، مختص به خرید از وب‌سایت سامسونگ هستند.

چند وسیله جانبی هم برای این گوشی در نظر گرفته شده تا ظاهر جذاب‌تری به آن ببخشد. برای مثال در تصویر زیر می‌توانیم قاب‌های سیلیکونی که حلقه‌هایی برای نگهداری گوشی دارند را هم ببینیم. 

image

گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 3 در مدل پایه با رم 8 و حافظه 128 گیگابایتی، قیمت 999 دلاری یا 1049 یورویی خواهد داشت. مدل بعدی هم حدود صد دلار گران‌تر تمام می‌شود اما این را هم باید در نظر بگیرید که خبری از پشتیبانی از microSD نیست و شاید بهتر باشد مدل 256 گیگابایتی را انتخاب کنید. پیش‌خرید این گوشی از امروز امکان‌پذیر است و تاریخ عرضه آن هم 5 شهریور ماه انتخاب شده. شما در مورد این گوشی تاشو جدید از برند سامسونگ چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)