خانهاخبار
شیائومی از تبلت‌های می پد 5 و می پد 5 پرو رونمایی کرد

شیائومی از تبلت‌های می پد 5 و می پد 5 پرو رونمایی کرد

شرکت شیائومی امروز در رویدادی از گوشی جدید خود یا همان میکس 4 و دو تبلت جدید رونمایی کرد که شیائومی می پد 5 و شیائومی می پد 5 پرو نام دارند.
۱۴۰۰/۵/۲۰

شرکت شیائومی در رویداد امروز خود پس از معرفی می میکس 4، از سری تبلت‌های می پد 5 نیز رونمایی کرد که نخستین تبلت‌های این شرکت پس از حدود ۳ سال محسوب می‌شوند.

image

این خانواده از تبلت‌ها شامل شیائومی می پد 5 که تنها قابلیت اتصال به وای فای را دارد و شیائومی می پد 5 پرو که در دو نسخه 5G و وای فای عرضه خواهد شد، هستند. نسخه پرو از پردازنده اسنپدراگون 870 استفاده کرده و نسخه معمولی یا همان پد 5 از پردازنده اسنپدراگون 860 بهره می‌برد؛ بنابراین این تبلت‌ها از قدرتمند‌ترین تبلت‌های اندرویدی محسوب می‌شوند.

هر دوی این تبلت‌ها از نمایشگری ۱۱ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰×۲۵۶۰ استفاده کرده که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. این پنل‌های ۱۰ بیتی از دالبی ویژن و HDR10 پشتیبانی کرده و شیائومی قول روشنایی تا ۵۰۰ نیت را در آنها می‌دهد. این نمایشگر از تکنولوژی TrueTone جهت هماهنگی بین رنگ‌ها و روشنایی صفحه با نور محیط استفاده می‌کند.

image

 

محل قرارگیری دوربین در تبلت می پد 5 که ظاهری کپسولی دارد، تنها یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی را درون خود جا داده است. نسخه وای فای مدل پرو، دارای دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین التراواید ۵ مگاپیکسلی است؛ نسخه 5G این تبلت اما قدمی فراتر گذاشته و دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی به همراه دوربین ۵ مگاپیکسلی التراواید است.

سری تبلت‌های می پد 5 به مانند آیپد پرو 11 و گلکسی تب اس 7 از کیبورد کاور آهنربایی و قلم استایلس نیز پشتیبانی می‌کنند. قلم استایلس شیائومی وزن ۱۲.۲ گرمی داشته و دو دکمه روی بنده آن به چشم می‌خورد. این قلم دارای حساسیت به لمس ۲۴۰ هرتز بوده و باتری آن با یک بار شارژ حدود ۸ ساعت دوام می‌آورد.

image

 

کیبورد کاور آهنربایی این تبلت‌ها شباهت زیادی به سایر محصولات در این رده دارد و شیائومی آن را در سه رنگ مشابه سری تبلت‌های می پد 5 به بازار عرضه خواهد کرد. باتری شیائومی می پد 5 پرو ظرفیت ۸۶۰۰ میلی آمپری داشته و از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند که بین تبلت‌ها بی سابقه است.

این تبلت ۵۱۰ گرمی، وزن کمی دارد و همچنین با ضخامت ۶.۸۶ میلی متر، بسیار نازک است. نسخه غیر پرو این تبلت یا همان می پد 5، باتری ۸۷۲۰ میلی آمپری داشته که کمی به نسبت نسخه پرو بزرگ‌تر است اما تنها از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند که البته همچنان برای یک تبلت مناسب است.

رابط کاربری این تبلت‌ها به مانند سایر محصولات شیائومی، MIUI بوده که حالا برای تبلت‌ها بهینه سازی شده است و برای بیشتر از ۳۰۰ اپلیکیشن نیز از قابلیت مولتی اسکرین پشتیبانی می‌کند، البته ناگفته نماند که برای استفاده از این قابلیت، باید از یک گوشی شیائومی استفاده کنید. شیائومی می پد 5  پرو با چهار اسپیکر با پشتیبانی از دالبی اتموس عرضه می‌شود.

نسخه پایه شیائومی می پد 5 که دارای ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است، قیمت ۱۹۹۹ یوآنی (حدود ۳۱۰ دلار) دارد؛ اگر بخواهید نسخه با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی را تهیه کنید، قیمت آن به ۲۲۹۹ یوآن (حدود ۳۵۵ دلار) افزایش می‌یابد.

در سوی دیگر، شیائومی می پد 5 پرو در نسخه با ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی معادل ۲۴۹۹ یوآن (حدود ۳۸۵ دلار) قیمت دارد، نسخه ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۲۷۹۹ یوآن (حدود ۴۳۰ دلار) به فروش می‌رسد و مدل با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی که از 5G نیز پشتیبانی می‌کند قیمت ۳۴۹۹ یوآنی (حدود ۵۴۰ دلار) دارد.

این تبلت‌ها از حالا در کشور چین قابل پیش سفارش هستند و احتمالا به زودی بخش جهانی شیائومی آنها را در سایر کشور‌ها نیز عرضه خواهد کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)