خانهاخبار
مشخصات کامل گلکسی واچ 4 و کلاسیک لو رفت

مشخصات کامل گلکسی واچ 4 و کلاسیک لو رفت

در فاصله 8 روز مانده به رویداد آنپکد سامسونگ، مشخصات کامل ساعت‌های هوشمند سامسونگ لو رفت.
۱۴۰۰/۵/۱۲

همانطور که می‌دانیم، قرار است در روز بیست مرداد مراسم رونمایی از محصولات سامسونگ یعنی آنپکد برگزار شود و طیف وسیعی از محصولات جدید این غول فناوری شامل گوشی‌های هوشمند تاشو، ایربادهای جدید و گجت‌های پوشیدنی قرار است معرفی و رونمایی شود. البته نکته جالب اینجاست که تا قبل از مراسم آنپکد، تقریبا اکثر مشخصات فنی این دستگاه‌ها لو رفته است. در این راستا، دیروز براساس گزارشی از GSMArena، مشخصات کامل ساعت‌های هوشمند سامسونگ یعنی گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک فاش شد.

براساس اخبار قبلی منتشر شده، بزرگترین تغییر رخ داده در این نسل از ساعت‌های هوشمند سامسونگ جایگزینی سیستم عامل تایزن با سیستم عامل Google Wear OS همراه با رابط کاربری One UI است. دیگر تغییر این نسل مربوط به نام‌گذاری این ساعت‌ها است به این صورت که گلکسی واچ 4 کلاسیک با قطعه سخت‌افزاری حلقه چرخان خود حالتی رسمی‌تر و نسخه معمولی یعنی گلکسی واچ 4 حالتی جوان‌پسندتر دارد.

جدا از این جزییات منتشر شده، وبسایت فناوری WinFuture تمام جزییات گلکسی واچ 4 و کلاسیک را منتشر کرده است. براساس این اطلاعات جدید، گلکسی واچ 4 کلاسیک در دو اندازه 42 و 46 میلی‌متر عرضه خواهد شد و نسخه معمولی یعنی گلکسی واچ 4 در اندازه‌ای کوچک‌تر و با اندازه 40 و 44 میلی‌متر روانه بازار خواهد شد. ذکر این نکته ضروری است که مدل‌های کوچک‌تر از صفحه نمایش 1.19 اینچی و مدل‌های بزرگ‌تر از نمایشگر 1.39 اینچی بهره خواهند برد. این تفاوت‌ها در اندازه و ابعاد ظاهری این مدل‌ها ناشی از وجود حلقه چرخان است. 

گلکسی واچ 4 و کلاسیک حتی از نظر مواد به کار رفته در ساخت هم باهم تفاوت‌هایی دارند. به طور مثال، گلکسی واچ 4 کلاسیک که یک ساعت پرمیوم و خاص‌تر محسوب می‌شود از جنس فولاد ضدزنگ است درحالی که گلکسی واچ 4 از آلومینیوم ساخته شده است. جدا از این تفاوت‌ها، دو مدل گلکسی واچ 4 شباهت‌هایی نیز به هم دارند. هر دو مدل گلکسی واچ 4 دارای گواهی ضدآب و گرد و غبار IP68 هستند و تا عمق 50 متری آب نیز مقاوم هستند. به علاوه، هر دو مدل گلکسی واچ 4 موفق به کسب گواهی نظامی MIL-STD-810G شده‌اند و از محافظ صفحه گوریلا گلس DX بهره خواهند برد.

در بخش نمایشگر شاهد بهبودهایی نسبت به نسل قبلی گلکسی واچ با رزولوشن تصویر 350 در 350 هستیم به این صورت که گلکسی واچ 4 و کلاسیک از نمایشگر سوپر امولد با رزولوشن 450 در 450 بهره برده‌اند. از آن سو، در بخش باتری تغییری محسوس دیده نمی‌شود و مدل‌های بزرگ‌تر گلکسی واچ 4 و کلاسیک از باتری 361 میلی‌امپر ساعتی و مدل‌های کوچک‌تر از باتری 247 میلی‌امپر ساعتی تغذیه می‌کنند. طبق جزییات منتشر شده، این باتری‌ها تا هفت روز دوام می‌اورند.

همانطور که اشاره شد، برجسته‌ترین تغییر مربوط به بخش نرم‌افزاری گلکسی واچ 4 و کلاسیک است. در این نسل، سامسونگ تصمیم گرفته است سیستم عامل گوگل Wear را همراه با رابط کاربری One UI 3.5 را جایگزین تایزن کند. قلب تپنده این ساعت‌های هوشمند تراشه اگزینوس W920 است که همراه با 1.5 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی سخت‌افزار این نسل را تشکیل می‌دهند. البته شایان ذکر است که یک نسخه با رم 1 گیگابایت و  حافظه داخلی 8 گیگابایت عرضه خواهد شد.

از دیگر مشخصات گلکسی واچ 4 و کلاسیک می‌توان به اتصال 4G (اختیاری)، Wi-Fi دوباند، بلوتوث نسخه 5، NFC و چندین استاندارد سیستم تعیین موقعیت ماهواری مانند GPS، GLONASS، Galileo و Beidou اشاره کرد.

درنهایت باید به ویژگی‌های سلامتی گلکسی واچ 4 و کلاسیک مانند شمارشگر ضربان قلب، سنجش اکسیژن خون و الکتروکاردیوگرام یا تست نوار قلب اشاره کرد. همچنین گلکسی واچ 4 و کلاسیک قادر هستند تنها در عرض 15 ثانیه تست بادی کامپوزیشن کاربر را انجام و تحلیل کنند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)