خانهاخبار
سود ۵۵ میلیون دلاری شرکت اسکوئر از بیت کوین در سه ماهه دوم ۲۰۲۱!

سود ۵۵ میلیون دلاری شرکت اسکوئر از بیت کوین در سه ماهه دوم ۲۰۲۱!

بنیانگذار و مدیر عامل توییتر و اسکوئر، جک دورسی، درآمد ۲.۷میلیارد دلاری از طریق بیت کوین را در سه ماهه دوم امسال به دست آورده است که ۵۵ میلیون آن سود خالص بوده
۱۴۰۰/۵/۱۱

به گزارش بلاک‌کریپتو شرکت اسکوئر در گزارشات خود که اواخر یکشنبه منتشر شد اعلام کرده است برنامه Cash App این شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ میزان ۲.۷۲ میلیارد دلار از بیت کوین درآمد کسب کرده است که سود خالص آن ۵۵ میلیون دلار محاسبه شده است. هر دو این اعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ برابر افزایش داشته‌اند.

با این حال اسکوئر اذعان داشت درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در بیت کوین در این مدت نسبت به سه ماه قبل آن کاهش یافته است، که این کاهش «عمدتاً ناشی از ثبات نسبی قیمت بیت کوین است، که بر فعالیت های تجاری در مقایسه با سه ماهه قبل تأثیر گذاشته است.» Cash App در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۱، میزان ۷۵ میلیون دلار سود خالص بیت کوین از محل ۳.۵۱ میلیارد دلار درآمد آن به دست آورده بود.

اسکوئر قصد دارد در یک قرارداد جدید شرکت خدمات پرداختی استرالیایی Afterpay (در بازار بورس استرالیا نیز لیست شده است) را به ارزش ۲۹ میلیارد دلار خریداری کند، همچنین  Cash App قصد دارد به واسطه این خرید، مشتریان خود را افزایش دهد.

اسکوئر در اطلاعیه جداگانه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد، گفت این خرید باعث می شود که هر دو شرکت بتوانند محصولات مالی خود را به مشتریان بیشتری ارائه دهند. انتظار می‌رود خرید شرکت Afterpay تا بهار ۲۰۲۲ به طول انجامد.

image

 

افتر پی (Afterpay) یک بستر پرداخت است که به کاربران اجازه می دهد محصولات و خدمات خود را خریداری کنند و پس از دریافت آن، در چند قسط هزینه آن را پرداخت کنند. در صورت پرداخت به موقع که در بازپرداخت این هزینه تاخیری ایجاد نشود، نیاز به پرداخت هیچگونه بهره‌ای وجود ندارد. افتر پی ادعا می‌کند این شرکت  ۱۶.۲ میلیون کاربر دارد.

اسکوئر اعلام کرد کاربران افتر پی از مزایای ابزارهای مالی Cash App مانند انتقال وجه، خرید سهام و بیت کوین بهره می‌برند. همچنین این شرکت اعلام کرد زیان ناشی از کاهش ارزش بیت کوین در سه ماهه دوم آن ۴۵ میلیون دلار برآورد شده است اما ارزش متعارف سرمایه‌گذاری آن در بیت کوین از سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ میزان ۲۸۱ میلیون دلار محاسبه شده است که ۱۲۷ میلیون دلار از ارزش ثبت شده آن بیشتر است.

اسکوئر اعلام کرد که با سرمایه گذاری بیت کوین خود در سه ماهه دوم، ۴۵ میلیون دلار از دست داده است. اما ارزش کل سرمایه گذاری آن در بیت کوین از سه ماهه چهارم سال گذشته تا ۳۰ ژوئن، ۲۸۱ میلیون دلار بود که ۱۲۷ میلیون دلار بیشتر از ارزش کل سرمایه است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)