خانهاخبار
آمارها نشان می‌دهد شیائومی فاصله چندانی با صدر جدول تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند ندارد

آمارها نشان می‌دهد شیائومی فاصله چندانی با صدر جدول تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند ندارد

شیائومی پس از عبور از اپل، صدر جدول بزرگ‌ترین تولیدکنندگان موبایل یعنی سامسونگ را نشانه گرفته است.
۱۴۰۰/۵/۱۰

شیائومی در سال جاری مشغول به معرفی و رونمایی چندین مدل گوشی از چند برند مختلف تحت مالیکت خود بوده است و اکنون مشخص شده که این تلاش شیائومی برای ارائه گوشی‌های هوشمند بی‌ثمر نبوده است. براساس آماری که شرکت شناخته شده آماری Canalys قبلا منتشر کرده است، مشخص شد که شیائومی در چهارماهه دوم سال میلادی جاری با عبور از اپل، در جایگاه دوم بازار گوشی‌های هوشمند قرار گرفته است. 

image

اکنون در گزارش دیگری که دیروز این شرکت آماری منتشر کرده است، معلوم شد شیائومی فاصله چندانی با جایگاه اول یعنی شرکت سامسونگ ندارد و به زودی صدر جدول را در اختیار خود درمی‌آورد. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که سامسونگ با فروش حدود 58 میلیون گوشی هوشمند در چهارماهه دوم سال میلادی و با داشتن 18 درصد از سهم بازار موبایل همچنان در جایگاه اول ایستاده است. شیائومی نیز با عرضه و فروش 52.8 میلیون گوشی هوشمند در مدت زمان مشابه و سهمی معادل 17 درصد از بازار موبایل در تعقیب سامسونگ است. براساس این آمار و ارقام، شیائومی تنها 1 درصد تا صدر جدول فاصله دارد که با توجه عرضه گوشی‌های متعدد از طرف این شرکت در چهارماهه سوم سال میلادی جاری به زودی شاهد حضور شیائومی در صدر خواهیم بود.

image

شایان ذکر است که شیائومی با رشد سالانه 83 درصد در مقابل رشد سالانه 8 درصدی سامسونگ و باقی سه تولیدکننده برتر یعنی اپل، اوپو و ویوو شانس خیلی زیادی برای تصاحب بازار گوشی‌های هوشمند دارد البته ذکر این نکته ضروری است ده روز دیگر در 20 مرداد مراسم رونمایی محصولات سامسونگ یعنی آنپکد برگزار خواهد شد و از گلکسی زد فلیپ 3 و گلکسی زد فولد 3 در این رویداد رونمایی خواهد شد و مشخص است که سامسونگ حساب ویژه‌ای روی محصولات خاص و جدید خود باز کرده است.

در هر صورت، واضح است که شیائومی با ورود به بازارهای مختلف و با تمرکز ویژه روی عرضه گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه مانند برند ردمی، برنامه‌ای بلند مدت برای تصاحب صدر جدول بازار گوشی‌های هوشمند دارد. البته به دلیل مشکلاتی مانند کمبود در تولید پردازنده و تراشه ممکن است این برنامه شیائومی به مشکل برخورد کند زیرا تا همین امروز هم اکثر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند با مشکلات مختلفی در بخش تولید روبرو بوده‌اند و حتی پارسال آیفون هم با تاخیر یک ماهه به بازار معرفی و عرضه شد.

image

درنهایت باید به سه عضو دیگر جدول پنج تولیدکننده برتر یعنی اپل، اوپو و ویوو اشاره کرد. اپل با فروش 45.7 میلیون گوشی هوشمند و سهمی معادل 14 درصد از بازار در جایگاه سوم ایستاده است. از آن سو، اوپو و ویوو با فروش به ترتیب 32.6 و 31.2 میلیون گوشی هوشمند و داشتن 10 درصد از بازار مویابل به ترتیب در جایگاه چهارم و پنجم قرار گرفته اند.

نظر شما  درباره حضور پررنگ شیائومی در بازار چیست؟ آیا احتمال دارد شیائومی برای قرارگیری در صدر جدول کیفیت را فدای کمیت کند؟   

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)