خانهاخبار
شیائومی می پد 5 در سه مدل به بازار عرضه خواهد شد

شیائومی می پد 5 در سه مدل به بازار عرضه خواهد شد

طبق جدیدترین شایعات منتشر شده از تبلت بالا‌رده شیائومی، می پد 5 قرار است در سه مدل با پردازنده‌های مختلف روانه بازار شود
۱۴۰۰/۵/۹

براساس شایعاتی که دیروز منتشر شده اند شیائومی قصد دارد تبلت بالار‌ده خود یعنی شیائومی می پد 5 را در سه مدل با پردازنده مختلف عرضه کند که البته برخی از شایعات خبر از یک تبلت چهارم نیز می‌دهند که به احتمال زیاد ردمی خواهد بود.

دو مدل از این سه مدل که به احتمال فراوان می پد 5 و می پد 5 پرو نام‌گذاری می‌شوند از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 870 بهره خواهند برد. به علاوه، هر دوی این تبلت‌ها از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کنند و از باتری 8750 میلی‌امپری ساعتی نیز تغذیه می‌کنند. شباهت‌های شیائومی می پد 5 و می پد 5 پرو در بخش اتصالات و دوربین به پایان می‌رسد به طوریکه نسخه پرو آن از شبکه 5G و دوربین پشتی 48 مگاپیکسلی بهره خواهد برد در حالی که نسخه معمولی یعنی می پد 5 در نسخه Wi-Fi و با دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد. 

image

 

هر سه مدل شیائومی می پد 5 از صفحه نمایش IPS 10.9 اینچی با نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی و نرخ تازه‌سازی لمسی 240 هرتزی عرضه خواهند شد. نرخ تازه‌سازی لمسی به تعداد دفعاتی که صفحه نمایش در یک ثانیه می‌تواند لمس کاربر را تشخیص دهد اطلاق می‌شود. روزلوشن تصویر مورد انتظار از صفحه نمایش این سه مدل ۲۵۰۰×۱۶۰۰ است که برای نمایشگر حدودا 11 اینچی می پد 5 عدد نسبتا مناسبی به نظر می‌رسد. همچنین بر اساس شایعات نمایشگر شیائومی می پد 5 از قلم هوشمند با 4096 سطح فشار پشتیبانی می‌کند که براساس رندرهای منتشر شده از صفحه کلید شیائومی می پد 5 قرار است در کنار این صفحه کلید جای بگیرد.

image

image

 

از آن سو مدل سوم که بنابر مشخصات آن به احتمال زیاد شیائومی می پد 5 لایت (Lite) نام دارد از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 860 بهره خواهد برد و همچنین تنها در نسخه Wi-Fi عرضه خواهد شد. به علاوه براساس شایعات و گزارشی از گواهی 3C می پد 5 لایت از شارژ سریع 33 واتی پشتیانی می‌کند.

نکته جالب توجه در مورد این سه تبلت این است که هرسه مدل قرار است با رابط کاربری MIUI 12 به جای MIUI 13 که قرار است در شهریور معرفی شود عرضه شوند. البته انتظار می‌رود شیائومی می پد 5 همراه با رابط کاربری MIUI 13 در شهریور معرفی و رونمایی شود. بنابراین قطعا به‌روزرسانی MIUI 13 برای سه مدل می پد 5 عرضه خواهد شد. 

image

 

مدل احتمالی چهارم یا ردمی تبلت، طبق شایعات، از پردازنده اسنپدراگون 768G یا دیمنسیتی 1200 بهره خواهد برد. همچنین براساس گزارشی تایید نشده از گواهی FCC، ردمی تبلت از شارژ 22.5 واتی پشتیبانی می‌کند. شایان ذکر است که به غیر از این مشخصات، هنوز خبری موثق درباره این تبلت منتشر نشده است.

 در نهایت باید اشاره کرد که براساس آنچه تاکنون شنیده‌ایم، باید منتظر تبلت‌های بالارده برای تصاحب هرچه بیشتر بازار از طرف شیائومی باشیم. به نظر می‌رسد شیائومی پس از تصاحب بازار موبابل، قصد دارد با عرضه تبلت‌های بالارده حضورش را در بازار تبلت‌ها نیز تثبیت کند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)