خانهاخبار
هواوی P50 و هواوی P50 پرو با پردازنده اسنپدراگون 888 و Kirin 9000 معرفی شدند

هواوی P50 و هواوی P50 پرو با پردازنده اسنپدراگون 888 و Kirin 9000 معرفی شدند

سری هواوی P50 بالاخره در چین معرفی شدند و نه‌تنها امسال شاهد پردازنده کوالکام در این گوشی‌ها خواهیم بود، بلکه هیچ کدام از آن‌ها از 5G هم پشتیبانی نمی‌کنند!
۱۴۰۰/۵/۷

شرکت هواوی امروز و بالاخره بعد از مدت‌ها تیزر و خبر، از گوشی‌های خانواده هواوی P50 رونمایی کرد. در این رونمایی که فقط در کشور چین بود، خبری از مدل پرو پلاس دیده نشد و تنها یک مدل معمولی و یک مدل پرو از این خانواده داریم. اما خب هر دو گوشی شامل بهبودهای مختلفی در بخش دوربین بوده‌اند و انتخاب‌های جالبی هم برای پردازنده دارند!

بگذارید اول با دوربین‌ها شروع کنیم. دوربین این گوشی‌ها همچنان برند لایکا را هم در کنارشان دارند و هر دو هم از یک سنسور تشخیص رنگ ده کاناله بهره می‌برند. لنز تله‌فوتو هم در این گوشی‌ها بهتر شده است. دوربین اصلی هم در هر دو مدل هواوی P50 یکسان است که یک سنسور 50 مگاپیکسلی پشت یک لنز 23 میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 دارد. لرزشگیر اپیتکال هم برای این دوربین در نظر گرفته شده است.

هواوی P50 پرو همچنین یک دوربین 40 مگاپیکسلی سیاه و سفید هم دارد که این دوربین لنز 26 میلی‌متری با دیافراگم f/1.6 دارد. سپس به دوربین 13 مگاپیکسلی التراواید می‌رسیم که امسال لنزی 13 میلی‌متری با f/2.2 در جلوی آن قرار گرفته است. همه دوربین‌ها هم برای فوکوس خودکار از سیستم فوکوس لیزری کمک می‌گیرند.

برای زوم کردن، یک لنز پریسکوپی در نظر گرفته شده که تنها فاصله کانونی 90 میلی‌متری دارد. فاصله کانونی این لنز زیاد نیست و نسبت به دوربین اصلی حدود 3.9 برابر بزرگنمایی اپتیکال ارائه می‌کند. اما نکته مهم این است که پشت این لنز، یک سنسور 64 مگاپیکسلی قرار گرفته‌ که به کاربر کمک می‌کند زوم دیجیتال بدون کیفیتی داشته باشد. با زوم دیجیتال، هواوی P50 پرو می‌تواند تا فاصله کانونی 2700 میلی‌متری را داشته باشد. از دیگر مشخصات لنز تله‌فوتو هم باید به دیافراگم f/3.5 و لرزشگیر اپتیکال اشاره کنیم.

نمونه زوم با هواوی P50 پرو

گوشی هواوی P50 معمولی هم از یک لنز پریسکوپی خاص خودش استفاده می‌کند. این اولین بار است که در مدل معمولی از خانواده P هم شاهد دوربین پریسکوپی برای زوم هستیم. این گوشی و لنز پریسکوپی آن، فاصله کانونی 125 میلی‌متری را پوشش می‌دهند که معادل پنج برابر زوم اپتیکال نسبت به دوربین اصلی است. اما این سمت شاهد سنسور 12 مگاپیکسلی هستیم که باعث می‌شود زوم دیجیتال با این دوربین تله‌فوتو، کیفیت بسیار کمتری نسبت به مدل پرو داشته باشد. همچنین این لنز هم f/3.4 و لرزشگیر اپتیکال دارد. 

در بخش دوربین الترا واید هم دوباره هواوی P50 معمولی فرق دارد و با همان سنسور مشابه 13 مگاپیکسلی، فاصله کانونی 16 میلی‌متری را پوشش می‌دهد که به اندازه مدل پرو عریض نیست. هر دوگوشی در بخش جلویی هم یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی دارند.

گوشی هواوی P50 پرو یک ویژگی دیگر هم به نام XD Fusion Pro دارد که درواقع کمک می‌کند تا دوربین‌های این گوشی بتوانند دو برابر نور بیشتری نسبت به هواوی P40 پرو دریافت کنند و همزمان 28 درصد دامنه دینامیکی بیشتری هم داشته باشند. این مورد را که کنار بگذاریم، فیلم‌برداری با این گوشی‌های جدید هواوی هم به 4K محدود می‌شود. فیلم‌برداری صحنه آهسته هم در رزولوشن 1080p با حداکثر سرعت 960 فریم در ثانیه می‌تواند انجام شود.

و اما می‌رسیم با داستان جالب پردازنده‌ها! هواوی P50 پرو در دو نسخه عرضه می‌شود که یکی پردازنده Kirin 9000 و دیگری اسنپدراگون 888 دارند. جالب‌تر اینکه هردو نسخه 4G هستند و اصلا امسال هیچ کدام از اعضای خانواده P50 از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کنند! با اینکه هردو چیپست می‌توانند شبکه 5G را برای این گوشی به همراه داشته باشند اما به دلیل تحریم‌های موجود علیه هواوی، این شرکت فقط می‌تواند فناوری 4G را در گوشی‌هایش داشته باشد. 

هواوی P50 پرو در هر دو نسخه، چند کانفیگ مختلف برای رم و حافظه داخلی دارد. مدل پایه این گوشی حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128، 256 یا 512 گیگابایتی می‌تواند داشته باشد. پشتیبانی از کارت حافظه نانو مموری خود هواوی تا سقف 256 گیگابایت هنوز هم وجود خواهد داشت. رده بالاترین مدل این گوشی هم رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی خواهد داشت.

در مدل هواوی P50 معمولی هم تنها پردازنده اسنپدراگون 888 را شاهد هستیم زیرا هواوی اجازه تولید پردازنده ندارد و همان Kirin 9000های استفاده شده در P50 پرو، آخرین موجودی‌های این شرکت خواهند بود. این گوشی هم 4G است و با 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی و اسلاتی برای microSD همراه خواهد بود. طبیعتا هر دو گوشی هم از سیستم عامل هواوی هارمونی او اس 2 استفاده می‌کنند. 

از نظر ابعاد نیز هر دو گوشی بسیار شبیه به هم هستند اما مدل هواوی P50 پرو نمایشگر ۶.۶ اینچی OLED با رزولوشن ۱۲۲۵×۲۷۰۰ پیکسل (تراکم پیکسلی ۴۵۰) دارد که هم از HDR پشتیبانی می‌کند و هم نرخ تجدید 120 هرتزی دارد. نرخ حساسیت به لمس در این پنل هم ۳۰۰ هرتزی است. 

مدل معمولی P50 نمایشگر 6.5 اینچی OLED با همان رزولوشن را دارد. اما نرخ تجدید به 90 هرتز کاهش پیدا کرده ولی نرخ حساسیت به لمس همان 300 هرتز است. این پنل هم از HDR پشتیبانی می‌کند.

مقایسه ابعاد سری هواوی P50 با هواوی P40

هر دو گوشی از باتری‌های مشابهی هم بهره می‌برند که مدل پرو ظرفیت 4360 میلی‌آمپری و مدل معمولی ظرفیت 4100 میلی‌آمپری دارند. هر دو گوشی هم با پشتیبانی از شارژ سریع 66 واتی روی کابل و 50 واتی به شکل بی‌سیم برخوردار هستند.

تشابهات این گوشی‌ها همچنان ادامه دارد و برای مثال هردو سیستم بلندگوهای دوگانه استریو دارند. هردو گوشی هم گواهی IP68 را دریافت کرده‌اند.

هواوی P50 پرو قرار است در پنج رنگ و مدل معمولی در سه رنگ عرضه شوند. هردوی این گوشی‌ها نیز قرار است به صورت جهانی هم عرضه شوند اما طبیعتا همچنان 4G خواهند بود. قیمت این گوشی‌ها نیز هنوز اعلام نشده اما احتمالا یک معرفی جهانی هم برای آن‌ها خواهیم داشت. شما درمورد این گوشی‌های جدید هواوی چه فکر می‌کنید؟

رنگ‌هایی که هواوی P50 و هواوی P50 پرو در آن‌ها عرضه می‌شوند

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

سارا

۱۴۰۰/۵/۱۳
هواوی اگه چینی نبود
به نظرم همه هواوی دست میگرفتن به جای آیفون و سامسونگ.
حیف که ننگ چین باهاشه

مهمان

۱۴۰۰/۵/۱۳
" اما نکته مهم این است که پشت این لنز، یک سنسور 64 مگاپیکسلی قرار گرفته‌ که به کاربر کمک می‌کند زوم دیجیتال بدون کیفیتی داشته باشد." !!!!
الان این چه کمکیه؟ کمک به داشتن بی کیفیتی؟؟!!

کیان

۱۴۰۰/۵/۸
اصلا جالب نبود اگه این گوشی زمانی ک گلکسی اس 21 اولترا معرفی شد اون زمان معرفی میشد شاید یه رغیب برای اون گوشی های رده بالا ب حساب میومد اما بعد از گذشت این همه مدت از معرفی اون گوشی ها هواوی اومده یه گوشی حتی میشه گفت ضعیفتر از گوشیهای رده بالای فعلی معرفی کرده و یا با خیلی از رده بالاهای بازار فعلی یکی هستش و خب نبود 5جی هم یکی از دلایل مهم فروش این گوشیه ک قطعا روی فروش این گوشی تاثیر میزاره چون حتی توی کشورهایی ک 5جی هنوز نیومده و همه گیر نشده کاربران گوشیهای رده بالا دوس دارن ک گوشی بخرن ک 5جی داشته باشه ک اگر این تکنولوژی توی کشورشون راه افتاد از غافله عقب نمونن خودم خیلی ها رو توی بازار میبینم ک موقه خرید گوشی اولین سوالشون اینه ک این گوشی 5جی داره یا نه با اینکه توی کشور ما حداقل زودتر از 5 سال دیگ خبری از 5جی نخواهد بود ولی خب همه دوس دارن یه اسم 5جی آخر اسم گوشیشون باشه / امکانات دیگه هواوی جدید رو هم که نگاه میکنیم میبینیم چیز جدیدی نیست ک بتونه کاربران اندرویدی رو قلقلک بده که گوشیشونو بفروشن و برن این گوشی رو بخرن یعنی هوآوی امسال واقعا حرفی برای گفتن نداشته با اینکه همیشه حرکتهای خوبی میزد و گوشی های \رقدرت و مقرون بصرفه ای بیرون میداد اما امسال گوشی داده ک با اکثر رده بالاهای بازار یکیه یا از اونها ضعیفتره . تنها عاملی ک میتونه کاری بکنه ک این گوشی فروش خوب ک نمیشه گفت یه فروش معمولی داشته باشه قیمت اونه ک اگر قیمتش مثل محصولات شیایومی پایین باشه شاید واسه بعضیا گزینه خوبی باشه برای خرید اما اگر قیمتش شبیه به گلکسی اس 21 اولترا یا نزدیک به قیمت آیفون ها و مجصولات وان پلاس باشه خب کسی سراغش نمیره چون با اون هزینه میتونه گوشی بهتری بخره

king m4m

۱۴۰۰/۵/۷
به به . واقعا رقابت جالبی میشه میان پرچمداران اخیر
بنده به شخصه طرفدار شیاومی هستم به خاطر باطری و سرعت شارژ و رابط کاربری