خانهاخبار
فراری SF90 تنها در ۲ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد

فراری SF90 تنها در ۲ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد

فراری Stradale SF90 رکورد پورشه ۹۱۸ Spyder را که در ۲.۱ ثانیه سرعتش به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسید را زد.
۱۴۰۰/۵/۷

پورشه ۹۱۸ اسپایدر که در سال ۲۰۱۴ معرفی و عرضه شده، رکورد شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را شکسته بود. این خودرو می‌تواند در ۲.۱ ثانیه از حالت سکون سرعتش را به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. این رکورد هفت سال و دو ماه بعد یعنی الان توسط فراری SF90 Stradale شکسته شد. طبق تستی که مجله CarAndDriver روی بیش از ۱۰۰۰ ماشین انجام داده است تا به حال هیچکدام از آن‌ها جز فراری SF90 Stradale نتوانسته بود که این رکورد را بشکند. حالا فراری با این خودرو در حال قدرتنمایی است.

image

فراری همانند ۹۱۸ از یک پیشرانه پلاگ‌‌این هیبریدی استفاده می‌کند با این تفاوت که فراری به جای اینکه از یک موتور الکتریکی استفاده کند، از دو موتور الکتریکی استفاده کرده‌ است که مجموعا ۱۳۳ اسب بخار قدرت را به چرخ‌های جلو وارد می‌کنند. این در حالی است که یک موتور ۸ سیلندر V شکل تویین توروبو که ۷۶۹ اسب بخار قدرت دارد نیز حضور دارد اما این تمام داستان نیست! در میان گیربکس ۸ سرعته دو کلاچه و این موتور بنزینی قدرتمند، یک موتور الکتریکی دیگر نیز با قدرت ۲۰۱ اسب بخار وجود دارد. این اجزا با هم کار می‌کنند تا ۹۸۶ اسب بخار را قدرت را به تمام چرخ‌ها منتقل کنند.

لانچ این خودرو از این آسان‌تر نمی‌شد: با فشردن دکمه لمسی روی فرمان که از خودروهای فرمول یک الهام گرفته شده، حالت Qualifying Mode را انتخاب کرده و جعبه دنده را روی حالت دستی تنظیم و PS را با ضامن های کنسول وسط فعال می‌کنید. با کمترین فشار ترمز و فشار گاز بر روی فایروال، موتور لود خود را روی ۳۵۰۰ دور در دقیقه نگه می‌دارد و دیگر همه چیز برای یک شتاب سرسام آور آماده است . در نهایت ترمز را رها کرده و پدال گاز را تا ته فشار دهید. این همان نقطه‌ای است که فشار G به شما فشار زیادی را وارد خواهد کرد. 

اینقدر شتاب این ماشین زیاد است که شما حتی قادر به شمردن ۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت نیستید. ۰ تا ۵۰ کیلومتر این خودرو تنها در ۰.۹ثانیه اتفاق می‌افتد و گیربکس این خودرو اینقدر سریع دنده را تعویض می‌کند که هیچ زمان پرتی وجود ندارد و تمام توان همیشه در اختیار چرخ‌ها است! و با یک پلک زدن شما در ثانیه دوم به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهید رسید. این خودرو تایم ۴۰۰ متر  ۹.۵ ثانیه‌ای با سرعت ۲۳۷ کیلومتر بر ساعت را دارد این یعنی ۰.۲ ثانیه از پورشه ۹۱۸ و ۵ کیلومتر بر ساعت سریعتر است. البته که تاج پادشاهی در تایم ۴۰۰ متر در دستان بوگاتی شیرون است که در ۹.۴ ثانیه و با سرعت ۲۵۲ به خط پایان می‌رسد.

به طرفداران تسلا که تا اینجای متن را خوانده‌اند و منتظرند اسکرول کنند و در قسمت کامنت‌ها برای طرفداری از تسلا بنویسند که Model S Plaid بهتر است باید بگوییم زمانی که تسلا برای آماده سازی پیشرانه خود و آماده سازی شاسی خود احتیاج دارد، SF90 Stradale یک چهارم مایل را پشت سر گذاشته و با سکوت موتورهای الکتریکی خود برگشته و راننده آن بهترین اسپرسو را دم کرده است! البته این هم هست که تا وقتی که مجله CarAndDriver تسلای مدل S Plaid را تست نکرده، فراری از نظر این مجله بهترین است.

البته که کسب یک مقام برتر در سکو ارزان نیست. SF90 Stradale با قیمت ۵۱۳ هزار دلار شروع می شود و تست کننده این مجله خودروی ۱۹.۷ هزار دلار در آپشن‌های - از جمله پکیج Assetto Fiorano -  که برای کاهش وزن بیشتر این خودرو بوده است خرج کرده است و  این خودرو را با قیمت ۷۱۰ هزار دلار خریده است.

اما این را بخاطر بسپارید: قیمت پورشه ۹۱۸ Spyder بیش از ۸۰۰ هزار دلار است و یک بوگاتی Chiron Sport بیش از 3 میلیون دلار سفارش گذاری می‌شود. Ferrari's SF90 Stradale چیزی فراتر از یک خودروی صرفا با شتاب بالا است. مقرون به صرفه بودن این خودرو با توجه به فراری بودنش بسیار عجیب است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

king m4m

۱۴۰۰/۶/۵
دوست عزیز محمد
سکون تا 96 یک و نه دهم
دوست عزیز نویسنده داخل عکس هم ذکر شده صفر تا 96 دو ثانیه(60مایل)

محمد

۱۴۰۰/۵/۲۲
تسلا رودستر جدید صفر تا صد رو تو ۱.۱ ثانیه طی میکنه بقیه برن گاو بچرونن

Rlick

۱۴۰۰/۵/۸
بابا خوشمزه بابا خوش نمک
ها ها ها