خانهاخبار
نوکیا XR20 تانک جدید نوکیا است که 5G هم دارد

نوکیا XR20 تانک جدید نوکیا است که 5G هم دارد

نوکیا XR20 معرفی شده تا یادآور گوشی نوکیا 3310 باشد اما این بار در قامت یک تلفن هوشمند اندرویدی.
۱۴۰۰/۵/۵

چندی پیش بود که نوکیا خبر از عرضه یک گوشی مقاوم جدید داد تا یادآور روزهای بسیار دوری باشد که با نوکیا 3310 دیده بودیم! این شرکت حالا این گوشی جدید را با نام نوکیا XR20 معرفی کرده که قرار است نه تنها از جنبه سخت‌افزاری مثل یک تانک مقاوم باشد، بلکه از نظر نرم‌افزاری هم قرار است 4 سال بروزرسانی نرم‌افزاری دریافت کند.

خب اول بگذارید با سخت‌افزار این گوشی شروع کنیم. نوکیا XR20 ساختار مستحکمی دارد و توانسته گواهی MIL-STD810H را هم دریافت کند که این یعنی می‌تواند افتادن از فاصله 1.8 متری را به صورت کامل دوام بیاورد و هیچ اتفاقی برایش نیفتد. در کنار این گواهی، گواهی IP68 را هم اضافه کنید که ضد آب بودن گوشی تا عمق ۱.۵ متری برای ۳۰ دقیقه را تضمین می‌کند. همچنین شیشه رویی گوشی هم از جنس گوریلاگلس ویکتوس است و به طور کل نوکیا XR20 به گونه‌ای ساخته و طراحی شده که نه نیاز به قاب محافظ دارد و نه محافظ نمایشگر.

زیر این بدنه مستحکم، گوشی هوشمند میان‌رده‌ای قرار گرفته که می‌توانست مشخصات بهتری داشته باشد. برای شروع با نمایشگر ۶.۶۷ اینچی فول اچ دی پلاس شروع کنیم که پنلی از نوع IPS LCD است. حداکثر روشنایی این پنل هم به ۵۵۰ نیت می‌رسد و با انگشتان خیس یا با دستکش هم کار می‌کند.

در زیر نمایشگر و روی برد گوشی، پردازنده اسنپدراگون 480 قرار گرفته که در کنار آن، 6 گیگابایت حافظه رم و پشتیبانی از شبکه 5G را داریم. برای حافظه داخلی هم فقط یک حافظه 128 گیگابایتی درنظر گرفته شده و به طور کل، مدل دیگری با کانفیگ متفاوت از این گوشی وجود ندارد. البته خوشبختانه جایی برای قرار دادن microSD هم روی این گوشی تعبیه شده است.

در بخش پشتی نوکیا XR20 شاهد تنها دو دوربین هستیم. یک دوربین 48 ماگپیکسلی با سنسور 1/2.25 اینچی و لنزی با دیافراگم f/1.8، و دیگری دوربین 13 مگاپیکسلی التراواید با سنسور 1/3 اینچی و لنزی با دیافراگم f/2.4. خوشبختانه هیچ خبری هم از دوربین‌های ۲ مگاپیکسلی که عمدتا کاربرد زیادی ندارند، نیست. اما یک نکته جالب اینجاست که زیر هر کدام از دوربین‌های پشتی یک فلش LED قرار گرفته تا هرکدام برای خودشان یک فلش داشته باشند.

نوکیا XR20 فقط در دو رنگ و یک کانفیگ عرضه می‌شود

نوکیا XR20 با اندروید 11 همراه خواهد بود و نوکیا وعده داده که بروزرسانی‌های امنیتی را تا چهار سال برای این گوشی عرضه کند. بروزرسانی بزرگ اندروید را هم سه سال دریافت خواهد کرد که یعنی حداکثر اندروید 14 را روی این گوشی خواهیم دید.

دوباره سراغ سخت‌افزار برویم زیرا هنوز در مورد بلندگوها صحبت نکرده‌ایم. نوکیا XR20 با دو بلندگو همراه است که صدای استریو تا حداکثر ۹۶ دسی‌بل بلندی را ارائه می‌کنند و از فناوری OZO Playback برای بهبود کیفیت صدای خروجی هم بهره می‌برند. سنسور اثر انگشت این گوشی هم در کنار آن قرار گرفته است. در بالای نوکیا XR20 هم یک دکمه اضافی قرار گرفته که کاربر می‌تواند هر وظیفه‌ای را برای آن مشخص کند. 

و در آخر برسیم به باتری. نوکیا در این گوشی از یک باتری ۴۶۳۰ میلی‌آمپری استفاده کرده که دو روز شارژدهی را تضمین می‌کنند. این باتری با شارژر 18 واتی که در بسته‌بندی قرار می‌گیرد یا با شارژر 15 واتی به صورت بی‌سیم، می‌تواند شارژ شود. 

نوکیا XR20 در رنگ آبی

نوکیا XR20 در دو رنگ آبی و خاکستری با نام‌های Ultra Blue یا Ultra Grey و در همان کانفیگ 6/128 برای رم و حافظه داخلی عرضه خواهد شد. قیمت آن اما کمی برای این محصول میان‌رده زیاد است و برچسب قیمتی 550 دلاری دارد. فروش این گوشی هم از ۲ شهریور ماه آغاز خواهد شد. شما درباره تانک جدید نوکیا چه فکر می‌کنید؟ آیا این گوشی می‌تواند بالاخره نمونه هوشمند از نوکیا 3310 باشد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Karow

۱۴۰۰/۸/۱۳
با مطالعه متوجه میشید با کیفیت ترین گوشی با قیمت خوب نوکیا xr20 هستش
جوری طراحی شده که شما رو برمی گردونه به سال هایی که نوکیا بزرگترین غول موبایل بود و با خرید یکی از مدل هاش تا سال ها نیازی به خرید هیچ گوشی دیگه ای نبود