خانهاخبار
آیفون 14 پرو بدنه تیتانیومی خواهد داشت!

آیفون 14 پرو بدنه تیتانیومی خواهد داشت!

JP Morgan گزارشی منتشر کرده که نه تنها از بدنه تیتانیومی در آیفون 14 می‌گوید، بلکه گویا آیفون 14 قرار است خیلی‌ها را وادار به آپگرید کردن کند!
۱۴۰۰/۵/۵

هنوز آیفون 13 نیامده، اخبار و شایعات از آیفون 14 خبر آورده‌اند که قرار است در مدل‌های پرو و گران‌ترش، بدنه تیتانیومی داشته باشد. این خبر در گزارشی از طرف JP Morgan Chase منتشر شده است.

به نقل از این گزارش، استفاده از تیتانیوم در بدنه آیفون 14 قرار است یکی از اصلی‌ترین تغییرات آن در آیفون‌های سال 2022 باشد. حتی گفته شده که شرکت فاکسکان هم قرار است به صورت اختصاصی کار تولید فریم‌های تیتانیومی برای این آیفون‌ها را در نظر بگیرد.

اگر این گزارش دقیق باشد، استفاده از تیتانیوم در آیفون برای اولین بار رخ خواهد داد. این شرکت در حال حاضر از تیتانیوم برای ساخت مدل‌های ادیشن از اپل واچ سری 6 استفاده می‌کند و کارت‌های فیزیکی اپل کارت هم از جنس تیتانیوم هستند. آیفون‌های اخیر این شرکت اما همگی در مدل‌های پرو بدنه استیل داشته‌اند و مدل‌های معمولی هم فریم آلومینیومی. 

فریم کناری مدل‌های آیفون 12 پرو که از جنس استیل ضد زنگ هستند

در مقایسه با استیل، تیتانیوم جنس سخت‌تری دارد که باعث می‌شود در برابر خط و خش مقاوم‌تر باشد. همچنین مقاومت این فلز باعث می‌شود تا گوشی هم در برابر خم شدن ایمن باشد؛ اگرچه آیفون‌های چند سال اخیر با مشکل خم شدن روبرو نبوده‌اند. در مجموع تیتانیوم به اندازه استیل قدرتمند است اما ۴۵ درصد سبک‌تر هم هست. در مقایسه با آلومینیوم هم دو برابر مقاوم‌تر است و فقط ۶۰ درصد وزن بیشتری از آلومینیوم دارد. در برابر خوردگی و زنگ زدن هم مقاوم‌تر از بسیاری از فلزات دیگر است. 

اما تیتانیوم سراسر خوبی هم نیست؛ برای مثال چربی به سادگی می‌تواند روی سطح آن بشیند و این یعنی مشکل دیده شدن چربی‌های دست و اثر انگشت روی فریم آیفون 14 هم همچنان حاضر خواهد بود. همچنین سختی زیاد تیتانیوم باعث می‌شود تا نشاندن پوشش‌های رنگی و محافظتی روی سطح آن بسیار دشوارتر باشد که در نهایت می‌تواند ظاهر غیر جذابی داشته باشد.

اپل اما در چند سال اخیر روی حل کردن این مشکلات تمرکز داشته است. پتنت‌های اخیر این شرکت فاش ساخته‌اند که اپل به دنبال استفاده از لایه‌های نازک اکسید روی فلزات است که می‌توانند تا حد زیادی جلوی ظاهر شدن اثر انگشت و چربی روی سطوح این فلزات را بگیرند. این شرکت همچنین فرآیندهایی در نظر گرفته تا بتواند سطح براقی را روی تیتانیوم ایجاد کند تا در نهایت ظاهر جذاب‌تری داشته باشد.

در کنار این موارد، JP Morgan Chase در گزارش خود گفته است که آیفون سال بعد قرار است تغییرات بسیار بیشتری نسبت به آیفون 13 داشته تا اصطلاحا تبدیل به آیفون «سوپر سایکل» برای اپل شود. این یعنی اپل می‌خواهد آنقدر تغییرات مثبت در آیفون 14 به وجود بیاورد که افراد بیشتری ترقیب به تعویض گوشی خود با آیفون 14 شوند. 

از جمله این تغییرات این است که اپل قرار نیست دیگر آیفون 14 مینی تولید کند و سری مینی بعد از خانواده آیفون 13، از سری آیفون‌ها حذف خواهد شد. همچنین به نقل از Min-Chi Kuo، قرار است اپل دو آیفون 6.1 اینچی و دو آیفون 6.7 اینچی عرضه کند! بنابراین هم مدل‌های پایه آیفون 14 در دو اندازه عرضه می‌شوند و هم مدل‌های پرو. 

در گزارشی که گفتیم، همچنین آمده است که قرار است سنسور تاچ آی‌دی هم با آیفون 14 به گوشی‌های اپل برگردد. این سنسور یا در زیر دکمه پاور در کنار گوشی قرار می‌گیرد و یا از نوع سنسورهای التراسونیک خواهد بود که در زیر نمایشگر قرار می‌گیرند.

در نهایت برخی گزارش‌ها اینطور گفته‌اند که قرار است مدل‌هایی از آیفون 2022 بدون ناچ عرضه شوند و به جای آن، یک حفره داخل نمایشگر برای دوربین سلفی داشته باشند. با این تفاسیر، آیفون 14 از همین حالا، حسابی جذاب به نظر می‌رسد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۰/۵/۵
اپل به هر کاری متوسل بشه نمیتونه مثل شیائومی و هوآوی شکیل باشه.
و بهتره که روی همان "باتری" متمرکز بشه که سالهاست شده سوهان روحش