خانهاخبار
قیمت پیک آپ‌های روسی یوآز پاتریوت و پیکاپ مشخص شد

قیمت پیک آپ‌های روسی یوآز پاتریوت و پیکاپ مشخص شد

دو خودروی یوآز روسیه به صورت مونتاژ توسط شرکت سروش دیزل مبنا به فروش می‌رسد.
۱۴۰۰/۵/۵

دو خودرو از شرکت یوآز روسیه در ایران قرار است مونتاژ و تولید خواهد شد. این دو خودرو سال ۱۳۹۵ برای اولین بار در نمایشگاه خودرو تهران معرفی شدند و آن زمان قرار بود که این خودروها به صورت CBU و کاملا وارداتی به دست مشتریان برسند که این اتفاقات احتمالا بر اثر تحریم‌ها یا مشکلات پیش آمده منتفی شد.اما حالا شرکت سروش دیزل مبنا، که قبلا در عرضه و مونتاژ محصولات گازوئیلی هیوندای مانند کامیونت‌های HD64 و HD78  فعالیت داشت، مذاکرات خود را با UAZ یا همان یوآز برای مونتاژ دو محصول پاتریوت و پیکاپ نهایی کرد. 

image

بدون هیچ تردیدی، یوآز پاتریوت، شاسی‌بلند تنومندی در بازار ایران است. پاتریوت در سال ۲۰۰۵ متولد شد و یوآز در سال ۲۰۱۳ نیز نسل دومش را بعنوان مدل ۲۰۱۴ معرفی کرد.

از سال ۲۰۱۴ تا به امروز نیز یوآز، یکبار در ۲۰۱۶ و بار دیگر در ۲۰۱۸ بروزرسانی مختصری روی پاتریوت انجام داد که البته این بروز رسانی‌‌ها فقط مربوط به تجهیزات خودرو و بهبودهای فنی آن می‌شد و در ظاهر خودرو هیچ تغییری ایجاد نکرد. پاتریوت مجهز به پیشرانه ۲.۷ لیتری یورو۵ از سری ZMZ است. این موتور تنفس طبیعی در دو مدل ساخته شده که یکی با کد ۴۰۹۰۶ که حدود ۱۳۵ اسب بخار توان و ۲۱۷ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند. و دیگری نیز با کد ۴۰۹۵۱ که توان حدود ۱۵۰ اسب ‌بخار به همراه  گشتاور ۲۳۵ نیوتن‌ متری را دارد. و خوشبختانه شرکت سروش دیزل مبنا، پاتریوت را با قوی‌ترین مدلش در ایران مونتاژ خواهد کرد. البته پاتریوت حتی با این موتور قوی نیز، شتاب و سرعت معمولی را دارد. این خودرو می‌تواند در حدود ۱۳ ثانیه از حال سکون، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایتا تا ۱۵۰ کیلومتر برساعت سرعت بگیرد.

image

اما شکی نیست که برگ برنده یوآز پاتریوت، سیستم انتقال قدرت چهارچرخ متحرک (4WD) آن است؛ سیستمی حرفه‌ای که بر حسب شرایط راننده می‌تواند میزان انتقال نیرو را بین دو محور و یا یک محور به صورت چهارچرخ محرک سبک (4H)، محور عقب محرک سبک (2H)، چهارچرخ محرک سنگین (4L) یا چهارچرخ محرک سنگین به همراه قفل دیفرانسیل (+4L) توزیع کند.

image

قیمت یوآز پاتریوت هم اکنون در بازار روسیه، در مدل دنده‌ای 780 هزار روبل (معادل تقریبی 10 هزار دلار) و در مدل اتومات نیز 973 هزار روبل (معادل تقریبی 13 هزار دلار) قیمت دارد.

اما در ایران شرکت سروش دیزل مبنا، یوآز پاتریوت را با قیمت ۸۸۰ میلیون تومان و یوآز پیکاپ را با ۸۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رساند. همچنین باید در پایان اضافه کنیم که این خودروها به صورت تحویل فوری فروخته می‌شوند.

خودروقیمت قطعی
پاتریوت۸۸۰ میلیون تومان
پاتریوت پیکاپ۸۵۰ میلیون تومان

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

امیر

۱۴۰۰/۵/۲۰
زشت بدترکیب

وحید

۱۴۰۰/۵/۶
یکم زشت نیست

reza963

۱۴۰۰/۵/۶
رخ ماشین : دهه 80 میلادی