خانهاخبار
دیمنسیتی 1300T به احتمال زیاد امروز معرفی خواهد شد؛ نسخه بهبود یافته دیمنسیتی 1200

دیمنسیتی 1300T به احتمال زیاد امروز معرفی خواهد شد؛ نسخه بهبود یافته دیمنسیتی 1200

اطلاعاتی که از تبلت بالارده انر V7 پرو به دست امد نشان می‌دهد که به احتمال فراوان پردازنده جدید دیمنسیتی 1300T معرفی خواهد شد.
۱۴۰۰/۵/۴

براساس اخباری جدید باید منتظر رونمایی از پردازنده دیمنسیتی 1300T باشیم که برای اولین بار در مشخصات تبلت بالارده آنر V7 پرو دیده شده است و دو روز پیش نیز عکسی محرمانه از مشخصات این پردازنده به دست آمد که به درستی این شایعات قوت بخشید. البته شایان ذکر است که هنوز اطلاعات دقیقی از این پردازنده به بیرون درز پیدا نکرده است ولی می‌توان آن را نسخه بهبود یافته پردازنده پرچمدار دیمنسیتی 1200 فعلی دانست.

براساس این شایعات، پردازنده دیمنسیتی 1300T از معماری نود 6 نانو‌متری TSMC و پردازنده مرکزی ARM Cortex A-78 بهره خواهد برد. البته هنوز اطلاعات دقیقی از تعداد هسته‌های این پردازنده، کانفیگ‌های آن و سرعت پردازشی هسته‌ها در دسترس نیست. در بخش واحد گرافیکی شاهد اضافه شدن 9 هسته به پردازنده مرکزی هستیم که بسیار شبیه پردازنده گرافیکی Mali-G77 MC پردازنده دیمنسیتی 1200 است. این سیستم ‌سخت‌افزاری نیز با اضافه شدن APU 6 هسته ای انبورد تکمیل خواهد شد و معماری این پردازنده پرچمدار را تکمیل می‌کند. 

image

در بخشی از این شایعات اشاراتی به  بهبود چشمگیر عملکرد نسبت به پردازنده دیمنسیتی 1200 شده است ولی متاسفانه این بهبودها فقط به صورت آمار و ارقام ارائه شده است و نمی‌توان چندان اعتمادی به آن داشت. در هر صورت، طبق شایعات شاهد 30 درصد عملکرد بهتر پردازده مرکزی، 40 درصد عملکرد بهتر پردازنده گرافیکی و 80 درصد عملکرد بهتر هوش مصنوعی نسبت به پردازنده‌های دیمنسیتی 1200، اسنپدراگون 865 و 870 هستیم که روی کاغذ نسبتا راضی کننده به نظر می‌رسد.

ظاهرا پردازنده مورد انتظار دیمنسیتی 1300T به صورت اختصاصی برای کاربری گیمینگ هدف گذاری شده است زیرا با فناوری ‌به‌روز‌شده هایپرانجین (Hyper Engine) مدیاتیک عرضه خواهد شد که مختص بهبود تجربه گیمینگ کاربر طراحی شده است. البته این خبر با دیگر اخبار رسیده از برخی از منابع در تضاد است و ممکن است کاربران را گیج کند. بر طبق برخی از منابع شرکت انر امتیاز انحصاری استفاده از پردازنده دیمنستی1300T  را به مدت 6 ماه گرفته است و همینطوز تبلت انر V7 پرو که پردازنده دیمنسیتی 1300T عرضه می‌شود چندان برای کاربری گیمینگ مانور نداده است. 

image

در نهایت، ذکر این نکته ضروری است که حرف T در اخر اسم دیمنسیتی 1300T در حال حاضر جزو نام‌های تجاری شرکت مدیاتک نیست و این موضوع می‌تواند اثباتی بر این ادعا باشد که مدیاتک قصد دارد نسخه‌های متنوعی از این پردازنده را عرضه کند. براساس برخی از صحبت‌هایی که در شبکه اجتماعی چینی Webio پیرامون پردازنده دیمنسیتی 1300T می‌شود ممکن است این پردازنده به دلیل قدرت زیاد و حرارت بالای آن مناسب گوشی‌های هوشمند نباشد. این موضوع می‌تواند دلیل انحصاری بودن پردازنده دیمنسیتی 1300T برای تبلت‌های بالارده را توجیه کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)