خانهاخبار
وان پلاس نورد 2 بالاخره به صورت رسمی معرفی شد

وان پلاس نورد 2 بالاخره به صورت رسمی معرفی شد

شب گذشته بالاخره گوشی وان پلاس نورد 2 به صورت رسما معرفی شد و این گوشی دقیقا همان چیزی است که در شایعات دیده بودیم و خوانده بودیم.
۱۴۰۰/۵/۱

بالاخره پس از مدت‌ها خبر و شایعه و حتی تبلیغات وان پلاس، گوشی جدید وان پلاس نورد 2 معرفی شد. این گوشی قرار است جایگزین نسل اول وان پلاس نورد شود و وان پلاس دوباره از این گوشی به مانند نسل قبلش، با عنوان «قاتل پرچمداران» یاد کرد. به طور کل هم با گوشی مواجه هستیم که واقعا مشخصات سخت‌افزاری جذابی برای یک گوشی میان‌رده و مقرون‌به‌صرفه دارد.

نورد 2 در بخش جلویی با یک نمایشگر ۶.۴۳ اینچی AMOLED و ۹۰ هرتزی همراه است که رزولوشن FHD+ دارد. یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هم در حفره‌ای در بالای این نمایشگر قرار گرفته که بر خلاف پارسال، امسال دیگر شاهد دوربین‌های سلفی دوگانه نیستیم. پارسال در کنار دوربین سلفی اصلی، یک دوربین التراواید سلفی هم حاضر بود اما در نهایت استقبال چندان خوبی از آن نشد و بسیاری یک دوربین را ترجیح می‌دادند. در طرف دیگر، نورد 2 حالا بلندگوهای استریو دوتایی دارد که در سال گذشته شاهد آن نبودیم.

در بخش پشتی این گوشی و همانطور که در تصاویر لو رفته دیده بودیم، سه دوربین قرار گرفته‌اند که یکی از نسل قبلی کمتر است. دوربین اصلی وان پلاس نورد 2 قطعا جذاب‌ترین ماژول این سه دوربین خواهد بود. این دوربین درواقع همان دوربین اصلی وان پلاس 9 پرو است که از سنسور 50 مگاپیکسلی سونی IMX766 استفاده می‌کند. برای این دوربین لرزشگیر اپتیکال هم دریافت می‌کنید و ویژگی نرم‌افزار DOL-HDR هم برای آن فعال شده است. در کنار این دوربین جذاب، یک دوربین 8 مگاپیکسلی التراواید داریم که انتظار نمی‌رود عکس‌های شارپی تحویل بدهد. دوربنی سوم هم یک دوربین 2 مگاپیکسلی مونوکروم است.

دوربین اصلی وان پلاس نورد 2 با وان پلاس 9 پرو یکسان است!

وان پلاس از روز اولی که ساخته شده و فعالیتش را شروع کرده، همیشه به چیپست‌ها و پردازنده‌های کوالکام وابسته بوده است. اما جالب اینجاست که این بار و برای این گوشی، سراغ شرکت مدیاتک رفته و از چیپست دیمنسیتی 1200 AI استفاده کرده است. این پردازنده عملکردی نزدیک به پرچمداران ارائه می‌کند و در این گوشی با رم 6، 8 و 12 گیگابایتی عرضه می‌شود. حافظه داخلی این گوشی هم می‌تواند 128 یا 256 گیگابایتی باشد.

برای باتری، وان پلاس نورد از دو باتری استفاده می‌کند که در مجموع 4500 میلی‌آمپر ظرفیت دارند. دلیل استفاده از دو باتری نیز به شارژر 65 واتی این گوشی بر‌می‌گردد. با این شارژر می‌توان باتری این گوشی را از صفر تا صد درصد تنها در 30 دقیقه شارژ کرد. رابط کاربری وان پلاس نورد 2 نیز Oxygen OS 11.3 است که روی اندروید 11 سوار شده. خود وان پلاس هم قول داده که دو بروزرسانی بزرگ اندروید برای این گوشی و سه سال بروزرسانی‌های امنیتی را عرضه کند. این یعنی اندروید 13، آخرین اندرویدی خواهد بود که روی این گوشی می‌بینیم.

وان پلاس نورد 2 در سه رنگ آبی، خاکستری و سبز عرضه می‌شود که مدل سبز‌ رنگ، پوشش چرمی گیاهی دارد. مدل پایه وان پلاس نورد 2 شامل 6/128 گیگابایت رم و حافظه داخلی م‌شود و قیمت آن ۳۹۹ یورو است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Reza

۱۴۰۰/۵/۴
کی میره وان پلاس میخره دقیقا؟!؟!
با قیمت پایین تر از این میشه s20 fe و گلکسی A72 خرید .
و میشه دقیقا با همین قیمت iphone se خرید
وقتی اینا هستند این به چشم نمیاد

Reza

۱۴۰۰/۵/۴
معلومه که نه . وان پلاس چیه دیگه

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۰/۵/۱
گوشی ملوسیه?
ولی به من بگویید ببینم دیمنسیتی قابل اعتماده?