خانهاخبار
سوشال مدیا مارکتینگ چیست و چه تاثیری بر کسب و کار دارد؟

سوشال مدیا مارکتینگ چیست و چه تاثیری بر کسب و کار دارد؟

سوشال مدیا مارکتینگ یکی از جدیدترین تکنیک های بازاریابی است. شاید هنوز افراد زیادی باشند که هنوز به اهمیت بسیار بالای این روش بازاریابی آگاه نباشند.
۱۴۰۰/۴/۳۱

سوشال مدیا مارکتینگ یکی از جدیدترین تکنیک های بازاریابی است. شاید هنوز افراد زیادی باشند که هنوز به اهمیت بسیار بالای این روش بازاریابی آگاه نباشند. اما اگر قصد دارید تا در حوزه کسب و کار دیجیتال، سری در سرها باشید، بایستی به نکات این مطلب تماما توجه کنید. باید برنامه ریزی مشخصی برای به کارگیری تکنیک های جدید بازاریابی داشته باشید. برای رشد و بهبود کسب و کار خود بایستی خودتان را با تغییرات و پیشرفت تکنولوژی وفق دهید.

image

در گذشته روش های بازاریابی محدود تر از حال و تنها شامل روش های بازاریابی حضوری، تلفنی و غیره بود. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف، روش های جدید بازاریابی تحت عنوان بازاریابی دیجیتال مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از روش های بازاریابی دیجیتال، سوشال مدیا مارکتینگ است. 

سوشال مدیا مارکتینگ Social Media Marketing چیست؟

Social Media Marketing  که به اختصار به آن SMM  نیز گفته می شود، بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. قطعا شما هم تاکنون با صدها تبلیغ در شبکه های مجازی مختلف روبرو شده اید. منظور از بازاریابی شبکه های اجتماعی همین است.

با توجه به حضور گسترده مردم در شبکه های اجتماعی، بازاریابی از این طریق بسیار منطقی به نظر می رسد. اما این کار به سادگی امکان پذیر نبوده و بایستی با تکنیک های بازاریابی در فضای دیجیتال آشنایی داشته باشید. در این روش می توانید از پلتفرم شبکه های اجتماعی مختلف همچون اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و غیره برای تبلیغ و معرفی برند یا محصول خود استفاده کنید. اما برای SMM یا سوشال مارکتینگ چه پیش نیازهایی لازم است؟

  • پرسونال برندینگ
  • حضور در شبکه های اجتماعی پرطرفدار
  • تولید محتوای جذاب برای کاربران
  • توانایی تعامل با مشتریان بالقوه
  • توانایی هدایت مشتریان به وب سایت.

سوشال مارکتر کسی است که بتواند با توجه به امکانات بالقوه شبکه های اجتماعی، افراد را به مشتریان بالفعل تبدیل کند. برای موفقیت در این راه همانطور که پیشتر نیز گفته شد شاید، بایستی به یک سری پیش نیاز ها توجه داشته باشید. البته موفقیت در SMM یا Social Media Marketing  تنها محدود به این موارد نیست. بلکه موارد فوق از مهم ترین آن ها محسوب می شود. 

برندسازی شخصی  Personal Branding 

یکی از اصل های اساسی بازاریابی با هر روشی، داشتن یک برند و نام مخصوص است. اگر می خواهید مشتریان را شناسایی و به سمت خود جذب کنید، بایستی توجه ویژه ای به برندسازی شخصی داشته باشید. بدون داشتن برند، مشتریان شما را به خاطر نخواهند سپرد. برند شخصی شما، شما را از دیگر رقبایتان متمایز می کند.

برند شخصی به مثابه تصویری است که شامل تمامی صفات و ویژگی های شما می باشد که بعد از شنیدن نام شما، آن تصویر در ذهن افرادی که شما را می شناسند پدیدار می شود. بنابراین برای برنامه ریزی SMM برای بهبود کسب و کار خود بایستی یک برنامه ریزی جامع برای برند سازی شخصی در نظر بگیرید.

حضور در شبکه های اجتماعی پر طرفدار

حضور در شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین مراحل سوشال مدیا مارکتینگ است. اما در میان صدها شبکه اجتماعی مختلف، کدام یک کاربرد بیشتری برای شما خواهد داشت؟ برای انتخاب و عضویت در شبکه های اجتماعی بایستی ابتدا بازار هدف خود را مشخص کنید. اگر بازار هدف شما تنها محدود به کشور ایران است، بایستی به دنبال شبکه های اجتماعی پرطرفدار در ایران باشید.

تولید محتوا 

قدم بعدی تولید محتوا است. باید یک استراتژی محتوا مناسب داشته و طبق آن محتوای مناسب و کاربر پسند تولید کنید. محتوا پل ارتباط دهنده میان شما و مشتریان است. این محتوا را می توانید در تمامی شبکه های اجتماعی با اندکی تغییر استفاده کنید. پس توجه زیادی به تولید محتوا داشته باشید. محتوای جذاب می تواند به سادگی پیغام مورد نظر شما را به مخاطب منتقل کند.

تعامل با مشتریان

یکی دیگر از توانایی هایی که یک سوشال مارکتر باید در خود تقویت کند، توانایی تعامل با مشتریان است. شما بایستی فن بیانی قوی داشته باشید تا بتوانید با تمامی مشتریان و کاربران خود با هر فرهنگ و ادبیاتی، ارتباط برقرار کنید. توانایی تعامل با کاربر یک نکته بسیار با اهمیت است. زیرا نهایتا و تنها از این طریق است که می توانید مشتری های بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کرده و آن ها را به سایت خود منتقل کنید.

سخن آخر

اگر در حوزه کسب و کار های اینترنتی فعالیت می کنید، نباید از اهمیت روش های جدید بازاریابی غافل شوید. روش های بازار یابی روز به روز در حال تغییر و پیشرفت هستند. بنابراین بایستی خودتان را با این تغییرات وفق دهید.

می دانید که شما به عنوان یک مارکتر بایستی ارتباط خود را با مردم حفظ کنید. پس باید بدانید که گرایش مردم و کاربران شما چه سمت و سویی دارد؟ اگر کاربران شبکه های اجتماعی داخلی را ترجیح می دهند، باید سریعا حساب خود را در این شبکه ها ایجاد کنید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید همواره اطلاعات خود را به روز نگه دارید تا بتوانید در این راه به موفقیت دست یابید. هرگز از تاثیر اینستاگرام بر سئو و بهبود کسب و کار خود غافل نشوید. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

میرعلی

۱۴۰۱/۳/۴
خیلی جاها درباره استراتژی محتوا نشوتن ولی من تو هر دوره و اموزشی ک شرکت کردم یچیز درست حسابی درباره استراتژی محتوا بهم یاد ندادن. خب اوکی استراتژی محتوا فهمیدیم چیه؟ حالا چجوری باید استراتژی بنویسیم؟