خانهاخبار
ایلان ماسک تایید کرد که علاوه بر تسلا، اسپیس ایکس نیز بیت کوین دارد!

ایلان ماسک تایید کرد که علاوه بر تسلا، اسپیس ایکس نیز بیت کوین دارد!

ایلان ماسک در کنفرانس The B word از لیست رمزارزهایی که برای خود و شرکت هایش خریداری کرده و نگهداری می‌کند خبر داد.
۱۴۰۰/۴/۳۱

بالاخره پس از گذشت تقریبا یک ماه، در تاریخ مقرر کنفرانس The B word با حضور ایلان ماسک، جک دورسی و کتی وود به صورت آنلاین برگذار شد که در آن ایلان ماسک از دارایی های رمزارزی خود رونمایی کرد و گفت: «من بیت کوین دارم، همچنین تسلا و اسپیس ایکس هم بیت کوین دارند... و خودم علاوه بر بیت کوین، کمی هم اتریوم دارم و البته دوج کوین».

اینکه ایلان ماسک رسما تایید کرد که شرکت اسپیس ایکس هم بیت کوین دارد، یکی از مهم‌ترین خبرهای گفت‌وگوی دیشب بود. اولین بار آنتونی اسکاراموچی، بنیانگذار SkyBridge Capital در ماه مارس گفته بود که شرکت اسپیس ایکس هم بیت کوین خریداری کرده و در آن زمان، این خبر حسابی سر و صدا کرد و روی بازار تاثیر گذاشت. حالا اما خود ایلان ماسک هم این موضوع را تایید کرده که باید ببینیم آیا تاثیری مثبتی می‌تواند روی بیت کوین داشته باشد یا خیر.

ماسک مثل همیشه بار دیگر نگرانی های خود را در مورد عدم قابلیت استفاده بیت کوین به عنوان روشی برای پرداخت و الگوریتم اثبات کار (استخراج بیتکوین) با انرژی زیاد را ذکر کرد، اما وی در ادامه اشاره کرد این رمزارز پتانسیل زیادی دارد و گفت:

به طور کلی من حامی بیت کوین و ایده رمزارزها هستم... اما همانطور که علنا گفتم، ما باید مراقب مصرف رمزارزها، به ویژه بیت کوین که با استفاده از الگوریتم اثبات کار درحال کار است باشیم تا بیش از حد انرژی مصرف نکنیم که لزوماً برای محیط زیست مفید نیست... بیت کوین بعضی کارها را به خوبی انجام می‌دهد و در حال تکامل است... قابلیت استفاده برای افراد عادی جامعه خیلی هیجان انگیز نیست، اما پتانسیل زیادی دارد.

image

 

در ادامه، وی به غیرمتمرکز بودن رمزارزها و مقاوم بودن آنها در برابر سانسور اشاره کرد و گفت که «بیت کوین اساسا برای جبران کمبودها به وجود آمده یا بهتر است بگوییم این تکنولوژی غیرمتمرکز، گلویی برای خفه کردن ندارد. بنابراین هیچکس نمی‌تواند از حساب دیگری بیت کوین بردارد و آنرا خالی کند».

همچنین ماسک معتقد است که که رمزارز می تواند «اثر قدرت دهنده» روی یک فرد داشته باشد.

ماسک پس از آنکه در اواسط ماه مه پذیرش پرداخت های بیت کوین را از سوی تسلا متوقف کرد، خشم جامعه بیت کوین را به خود جلب کرد، اقدامی که اصلاح گسترده بازار رمزارزها در پی گرفت.

همچنین بنظر می‌رسد سخنان ایلان ماسک دیگر جذابیتی برای مردم ندارد چون طی کنفرانس اتفاق خاصی در روند صعودی یا نزولی رمزارزها رخ نداد، ولی جو مثبتی از ۱۲ ساعت قبل از کنفرانس بر روی بازار رمزارزها حاکم بود که تا ساعاتی پیش نیز ادامه داشت.

در آخر کمی هم به حاشیه های این کنفرانس بپردازیم که مهمترین آنها، لباس ایلان ماسک بود خیلی سریع لینک خرید آن در توییتر توسط بسیاری از کاربران به اشتراک گذاشته شد.

 این لباس که شبیه تصویر معروف نظریه تکامل انسان است اما در اینجا به تکامل پول اشاره دارد که ایلان ماسک بر تن خود کرده است. 
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)