خانهاخبار
ادوبی نسخه جدید پریمیر پرو با پشتیبانی از چیپست اپل M1 را منتشر کرد

ادوبی نسخه جدید پریمیر پرو با پشتیبانی از چیپست اپل M1 را منتشر کرد

نسخه بتا پریمیر پرو با پشتیبانی تراشه M1 از ماه دسامبر در دسترس قرار گرفت اما روز گذشته، نسخه رسمی و نهایی آن برای تمامی کاربران عرضه شده است.
۱۴۰۰/۴/۳۰

ادوبی پریمیر پرو، آماده استفاده در تمام مک‌بوک‌های دارای چیپست M1 است! ادوبی در ماه دسامبر نسخه بتا پریمیر پرو را برای کامپیوترهای مبتنی بر اپل سیلیکون منتشر کرده بود که طبیعتا به دلیل بتا بودن، ایراداتی هم داشت. روز گذشته اما این برنامه به طور رسمی در یک نسخه کامل و نهایی، برای کامپیوترهای مبتنی بر اپل M1 عرضه شده است. طبق اعلام ادوبی، سرعت راه‌اندازی برنامه تا 50 درصد و سرعت ادیت ویدیو تا 77 درصد افزایش یافته است.

اپل اولین لپ‌تاپ مجهز به تراشه های M1 را در ماه نوامبر عرضه کرد. اگرچه این لپ‌تاپ‌ها قادر به اجرای برنامه های مخصوص لپ‌تاپ‌های دارای پردازنده اینتل هستند؛ اما نرم‌افزارها جهت افزایش سرعت باید با معماری جدید و هماهنگ با تراشه M1 طراحی و منتشر شوند. استفاده از برنامه‌های ادوبی برای افراد زیادی ضروری بوده و جز محبوب‌ترین نرم افزارهایی هستند که در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ خوشبختانه ادوبی خیلی سریع اقدام به بروزرسانی برنامه‌های خود با توجه به نیاز کاربران کرده است. هر شخصی که مک‌بوک M1 دارد می‌تواند با خیال راحت از نرم‌افزارهای خانواده ادوبی استفاده کرده و سرعت بالای پردازش آن‌ها در نسخه جدید را حس کند.

ادوبی Lightroom مخصوص M1 در ماه دسامبر، فتوشاپ نسخه M1 در ماه مارس و برنامه‌هایLightroom Classic ، Illustrator و InDesign برای M1 در ماه ژوئن معرفی شدند. برنامه‌های ادوبی Character Animator و Media Encoder هم از امروز پشتیبانی از چیپست M1 را شروع می‌کنند.

نسخه جدید پریمیر پرو با پشتیبانی کامل از چیپست اپل  M1 منتشر شد

هم‌چنین پریمیر پرو در نسخه جولای خود آپدیت‌های دیگری نیز دریافت خواهد کرد. یکی از ویژگی‌های بسیار جذاب این نسخه توانایی تبدیل گفتار به متن است که در نسخه بتا هم وجود داشت و حالا در نسخه اصلی از آن استفاده شده است؛ با این قابلیت سرعت زیرنویس تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

یک ویژگی جدید دیگر با نام «سفارشی سازی زیرنویس» هم وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد نحوه نمایش متن را در ویدیوی خود تنظیم کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Reza

۱۴۰۰/۴/۳۱
چقدر عالی.
تحریک شدم برم بخرم macbook m1 رو??