خانهاخبار
پورشه ماکان 2022 معرفی شد

پورشه ماکان 2022 معرفی شد

ماکان GTS قدرتمند‌ترین مدل پورشه ماکان جدید خواهد بود که یک موتور ۴۳۴ اسب بخاری ۶ سیلندر توربو را دارد.
۱۴۰۰/۴/۲۹

پورشه ماکان پرفروش‌ترین خودروی کراس اوور این شرکت آلمانی به حساب می‌آید. پورشه قصد دارد در آینده نزدیک نسخه الکتریکی این خودرو را هم وارد بازار کند اما تا قبل از آن، از نسخه جدید مدل‌ بنزینی این خودرو را رونمایی کرده است. پورشه ماکان 2022 اوایل سال آینده به بازار عرضه خواهد شد و همراه با نسخه الکتریکی به فروش خواهد رسید. گفته شده است که نسخه الکتریکی قرار است از لحاظ ظاهری شبیه ماکان بنزینی نباشد و طراحی منحصر به فرد خودش را داشته باشد.

پورشه ماکان 2022

مدل پایه پورشه ماکان بنزینی، مانند نسل قبلش، از یک موتور ۲ لیتری توربو استفاده می‌کند. البته این موتور توان ۲۶۱ اسب بخاری با گشتاور ۴۰۰ نیوتن متری را دارد که نسبت به نسل قبل، ۱۳ اسب بخار توان و ۳۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری به دست آورده است. پس یعنی اگرچه موتور همان است اما با بهینه‌سازی‌های صورت گرفته، عملکرد بهتری را از آن شاهد هستیم.

به ادعای پورشه که نمی‌توان به درستی ادعا‌هایش ایراد گرفت، ۰ تا ۱۰۰ این خودرو با این موتور، ۵.۸ ثانیه خواهد بود. ماکان GTS نسل پیشین، با یک موتور ۲.۹ لیتری ۶ سیلندر V شکل، ۳۷۵ اسب بخار را تولید می‌کرد ولی در نسخه جدید ماکان GTS با همان موتور تویین توربو ۶ سیلندر که توربوهای بزرگتری نسبت به نسل قبل را دارند، ۴۳۴ اسب بخار را تولید می‌کند و انتظار می‌رود ۰ تا ۱۰۰ این خودرو ۳.۵ ثانیه باشد!

موتور نسل قبلی GTS حالا در ماکان S قرار دارد این یعنی ماکان S جدید موتور ۳۷۵ اسب بخاری خواهد داشت. سیستم تعلیق اسپرت و ادپتیو دمپر‌ها (Adaptive Dampers) برای مدل‌های S و GTS به صورت استاندارد وجود دارد. یک پکیج اسپرت برای GTS هم وجود دارد که سیستم لانچ کنترل، اکسل عقب گشتاور برداری، لاستیک‌های پیرلی P Zero Corsa، صندلی‌های اسپرت و تریم‌ های خارجی مشکی را شامل میشود.

image

اگر دیفیوزر عقب در نسل جدید که بزرگ‌تر شده و خودنمایی می‌کند را کنار بگذاریم، به طور کل تفاوت‌های ظاهری نسل جدید پورشه ماکان با نسل قبلی‌اش، ظریف و اندک است. برای سفارش این خودرو، ۷ رینگ جدید در نظر گرفته شده که خریداران می‌توانند از بین آن‌ها انتخاب کنند. این رینگ‌ها به شکل استاندارد از اندازه‌های ۱۹ تا ۲۱ اینچی را شامل می‌شوند. مدل GTS از پورشه ماکان جدید هم یک رینگ ۲۱ اینچی مشکی‌رنگ را در لیست رینگ‌های خودش دارد. در مدل GTS سیستم اگزوز اسپرت به همراه سر اگزوزهای مشکی هم دیده می‌شوند که به زیبایی بیشتر این خودرو کمک می‌کنند.

image

در طراحی داخلی، کنسول وسط پر از دکمه و مشهور ماکان در مدل جدید هم مثل پورشه کاین جدید، با دکمه‌های لمسی همراه هستند و دسته دنده کوچک‌تری را هم نسبت به نسل قبلی می‌بینیم. در وسط داشبورد، یک صفحه نمایش لمسی هم دیده می‌شود که اندازه ۱۰.۹ اینچی دارد و به صورت استاندارد، با سیستم ناوبری و قابلیت اپل کارپلی همراه است. نکته جالب‌تر اینکه، پشتیبانی از اندروید اوتو وجود ندارد و فقط کارپلی را شاهد هستیم. در نهایت، تغییر بعدی در داخل ماکان جدید هم مربوط به غربلیک فرمان می‌شود که با فرمان پورشه ۹۱۱ نسل ۹۲۲ یکسان است.

قیمت پورشه ماکان 2022 که اوایل سال آینده میلادی راهی بازار می‌شود، از ۵۶ هزار دلار شروع می‌شود. مدل‌های  S و GTS نیز تا بهار ۲۰۲۲ به بازار نمی‌آیند ولی قیمت آن‌ها به ترتیب از ۶۶ هزار دلار و ۸۱ هزار دلار شروع می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)