خانهاخبار
آریا در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ به بازار خواهد آمد

آریا در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ به بازار خواهد آمد

آریا، کراس اوور جدید سایپا که چندوقت پیش معرفی و رونمایی شد، در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ راهی بازار خواهد شد.
۱۴۰۰/۴/۲۹

گروه خودروسازی سایپا چند وقت پیش از پلتفرم ملی SP100 رونمایی کرد که قرار بود از این پلتفرم برای ساخت اولین کراس اوور تماما ایرانی این شرکت یا همان سایپا آریا استفاده شود. البته قبل از کراس اوور، سایپا ابتدا اولین خودروی تماما بومی خود را تحت عنوان سایپا شاهین روی این پلتفرم به بازار عرضه کرد. حالا کم کم باید آماده ورود سایپا آریا با همین پلتفرم SP100 به بازار باشیم. در مورد نام این خودرو هم گویا سایپا برای انتخاب اسم آریا، تعدادی اسم را به فرهنگستان زبان و ادب فارسی پیشنهاد کرد که این فرهنگستان، ۵ مورد را تایید کرد و سایپا از بین آن‌ها آریا را برای این خودرو انتخاب کرد.

تصویری از نمونه اولیه خودروی سایپا آریا

با توجه به اینکه این خودرو نخستین کراس اوور ایران از یک پلتفرم ملی است، این خودرو با حضور رئیس دفتر ریاست جمهوری و رسانه‌های گروهی رونمایی شد. اطلاعات فنی زیادی از این خودرو در دسترس نیست ولی  برخی اطلاعات تایید نشده وجود دارد که این خودرو با موتور ۱ لیتری توربوشارژ ۳ سیلندر که قادر به تولید ۱۴۳ اسب بخار توان است، راهی بازار خواهد شد.

image

این خودرو از نظر طراحی، ظاهر قابل قبولی را دارد و طراحی عقب این خودرو، طراحی به روزی را دارد. طراحی کناری خودرو ساده و بدون هیچگونه خطوط خاصی است. و کشیدگی چراغ‌های عقب از کناره‌ها، باعث شده است تا طراحی زاویه ۳ رخ عقب این خودرو جذاب‌تر شود و آن سادگی را خنثی کند. جلوی این خودرو هم تا حد زیادی الگوبرداری از سایپا شاهین داشته است.

به گفته سایپا این خودرو قرار است نیمه دوم سال ۱۴۰۰ وارد بازار شود و احتمالا همین روز‌هاست که اطلاعات درمورد اطلاعات فنی این خودرو و حتی قیمت این خودرو منتشر شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

عع

۱۴۰۰/۴/۳۰
اه اه اه