خانهاخبار
واتس اپ در حال آزمایش قابلیت رمزنگاری مستقل فایل‌های پشتیبان در حافظه ابری برای اندروید است

واتس اپ در حال آزمایش قابلیت رمزنگاری مستقل فایل‌های پشتیبان در حافظه ابری برای اندروید است

واتس اپ که به تازگی در حال دریافت بروزرسانی‌های مختلف برای بهبود عملکرد است،به نظر می‌رسد در حال کار روی یک فناوری خاص رمزنگاری اطلاعات است
۱۴۰۰/۴/۲۷

زمانی که کاربر در حال رد و بدل کردن پیام در اپلیکیشن پیام‌رسان واتس اپ است این پیام‌ها در حالت رمزنگاری شده یا End-to-End به دست طرف مقابل می‌رسد و در این حالت دسترسی به این پیام‌ها و یا به قولی جاسوسی آنها را غیرممکن می‌کند. ولی اگر کاربر چت‌های خود را در حافظه ابری ذخیره کند، دسترسی به این چت‌ها برای افراد دارای مجوز مانند دولت‌ها چندان کار سختی نیست زیرا اکثر پلتفرم‌های حافظه‌های ابری مانند گوگل درایو و یا iCloud این اطلاعات را به راحتی تقدیم این گروه‌ها می‌کنند. حالا اما به نظر می‌رسد پیام‌رسان واتس اپ فکری به حال حریم خصوصی کاربران کرده است. 

image

 

در خبری که اخیرا وبسایت WABetainfo منتشر کرد ، معلوم شد که واتس اپ در حال کار روی یک قابلیت جدید است که فایل‌های پشتیبان کاربران را به طور مستقل در حافظه ابری رمزنگاری می‌کند؛ به این معنی که دسترسی به این اطلاعات تنها با مجوز کاربر امکان‌پذیر است. همچنین مشخص شد که این قابلیت در بروزرسانی بتا اخیر این اپلیکیشن در اندروید فعال شده است.

البته ذکر این نکته ضروری است که بهره‌گیری از این قابلیت خطرهای خاص خودش را دارد؛ به این صورت که اگر کاربر پس از آپلود کردن اطلاعاتش در حافظه ابری و رمزنگاری کردن آن از این طریق، رمز عبور و یا رمز بازگردانی 64-Digits را به هر شکلی فراموش کند یا از دست بدهد، تمام اطلاعات کاربر روی حافظه ابری قفل خواهد شد و دسترسی به آنها حتی برای واتس اپ نیز غیرممکن خواهد بود. با این حال اگر مایل به استفاده از این قابلیت هستید کافیست تا زمان عرضه عمومی این قابلیت برای همه کاربران صبر کنید زیرا این قابلیت در حال حاضر تنها برای تعداد محدودی از اعضای ازمایش‌کنندگان نسخه بتا فعال شده است.

image

 

همچنین بر اساس خبری دیگر، واتس اپ درحال آزمایش یک نسخه از این اپلیکیشن است که در دستگاه‌های مختلف و بدون نیاز به تلفن همراه فعال خواهد شد و می‌توانید پیام‌های رمزنگاری شده یا End-to-End بدون حضور گوشی ارسال کنید.  

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)