خانهاخبار
آیا کیا استینگر از سال آینده بازنشسته می‌شود؟

آیا کیا استینگر از سال آینده بازنشسته می‌شود؟

شایعات می‌گویند که کیا استینگر در نیمه اول سال آینده از خط تولید خارج می‌شود و دیگر شاهد مدل جدیدی از آن نخواهیم بود!
۱۴۰۰/۴/۲۷

وجود کیا استینگر در بین محصولات خانواده کیا/هیوندای، موهبتی بود که به نظر می‌رسد خیلی زود به پایان خودش نزدیک شده است. این خودروی سدان اسپرت دیفرانسیل عقب، محبوبیت زیادی هم در بین نقد و بررسی‌ها برای خودش کسب کرده بود اما در نهایت، گویا فروش ناامید کننده‌ای داشته است.

دلیل عدم موفقیت کیا استینگر جذاب را هم برخی اینطور عنوان می‌کنند که در زمانی که همه دنیا به سمت SUVهای خانوادگی سوق پیدا کرده‌اند، کیا با یک سدان تازه از راه رسیده است. برخی دیگر هم می‌گویند زمانی که این خودرو به بازار عرضه شده مناسب نبوده و بازار خودرویی جهان، آماده رویارویی با یک «کیا پریمیوم» و گران را نداشته است. 

فکر می‌کنیم دلیل دوم منطقی‌تر هم باشد؛ با قیمت کیا استینگر می‌شود یک ب ام و سری 3 یا مرسدس بنز سی کلاس خریداری کرد. بسیاری هم با اینکه کیا استینگر در مدل‌های هم‌قیمت ب ام و و مرسدس بنز قوی‌تر است، باز هم خودروهای آلمانی را ترجیح می‌دادند. و احتمالا به همین دلیل هم هست که هیوندای از چند سال پیش برند جنسیس را ایجاد و تا امروز آن را به مرز پختگی رسانده است. اینطوری بازارهای جهانی هم از برند جدید جنسیس که خودروهای گران‌قیمتی هم دارد، استقبال بیشتری دارند تا برند کیا که روزی به خودروهای مقرون‌به‌صرفه شناخته می‌شد و حالا استینگری هم قیمت با سری ۳ دارد.

حالا با همه اینها، خبرگزاری Korean Car Blog گزارش داده است که خودروی کیا استینگر در نیمه اول سال ۲۰۲۲ از خط تولید خارج خواهد شد. گویا کیا قصد دارد تمام تمرکز خودش را روی خودروهای الکتریکی‌اش بگذارد. برای نشان دادن عدم موفقیت کیا استینگر هم باید بگوییم که این خودرو در بازار آمریکا که یکی از بازارهای هدفش بود، پارسال توانسته بود تنها ۱۲٫۵۵۶ عدد فروخته شود و امسال هم در شش ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۱، فروش کیا استینگر در همین بازار تنها به ۱۴۷ عدد رسیده است!

البته گویا فروش کم این خودرو در سال جاری میلادی با بحران کمبود تراشه در جهان بی‌ارتباط نیست اما باز هم هرچه باشد، کیا استینگر نتوانسته آن موفقیتی که ازش انتظار می‌رفت را داشته باشد. در پایان باید این را هم بگوییم که این خودرو اخیرا در مدل بروز شده در نیوزلند عرضه شد. برخی هم تصور می‌کنند به همین دلیل، نباید گزارش Korean Car Blog را خیلی جدی گرفت اما خب از آن طرف میزان فروش این خودرو هم به نوعی آن گزارش را تایید می‌کنند. در نهایت تا وقتی کیا رسما این موضوع را اعلام نکرده، باید با بازنشستگی کیا استینگر مثل یک شایعه برخورد کنیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)