خانهاخبار
گوگل 1000 ایموجی را طراحی مجدد و بروزرسانی خواهد کرد

گوگل 1000 ایموجی را طراحی مجدد و بروزرسانی خواهد کرد

گوگل نزدیک به 1000 ایموجی خود را دوباره طراحی کرده است تا معتبرتر و جامع‌تر از قبل باشند. در پاییز امسال این ایموجی‌ها با اندروید جدید از راه خواهند رسید.
۱۴۰۰/۴/۲۷

امروز گوگل اعلام کرد که 992 ایموجی خود را اصلاح کرده تا «جامع، در دسترس و معتبرتر» باشد. این ایموجی‌ها همراه با اندروید 12 در پاییز امسال معرفی می‌شوند اما گوگل تایید کرده که این ایموجی‌ها با ورژن‌های قدیمی نرم‌افزارهایی که از لایه Appcompat استفاده می‌کنند نیز سازگار خواهد بود. ایموجی‌های جدید گوگل این ماه به سرویس‌های گوگل نظیر جی‌میل، کروم OS ، گوگل چت و لایو چت یوتیوب راه پیدا خواهند کرد.

هیچ کدام از ایموجی‌ها تغییر زیادی تجربه نکرده‌اند، بلکه گوگل تغییراتی بر روی آن‌ها اعمال کرده است که معنای حقیقی ایموجی‌ها راحت‌تر توسط مردم درک شود. به عنوان مثال ایموجی پای در حال حاضر مانند یک پای کلاسیک آمریکایی به نظر می رسد؛ این برای آمریکایی ها خوب است اما در انگلستان، این طرح نسبت به یک پای سنتی به تارت نزدیک‌تر است. طراحی جدیدتر و جهانی ایموجی‌ها، احتمالا این طور مسائل را برطرف می‌کند.

به طور کلی گوگل به طرح های خود ظاهری جسورانه‌تر و اغراق آمیزتر هدیه داده که با توجه به کوچک بودن آن‌ها در صفحه نمایش، این امر بسیار مفید خواهد بود. ایموجی کروسان درخشش بیشتری پیدا کرده و بر روی طرح قیچی یک لبه تیز قرار گرفته است. وسایل نقلیه نظیر تاکسی و خودروی شخصی هم از طرح جدیدی بهره می‌برند که باعث زیباتر شدن آن‌ها شده است.

طراحی جدید ایموجی‌های گوگل

ایموجی ماسک قبلا چهره حقیقی نداشت اما به لطف اضافه شدن دو چشم روی صورت ایموجی، حال واقعی‌تر بنظر می‌رسد. گوگل این تغییر را برای انعکاس این واقعیت ایجاد کرده که ماسک‌ها «به جای نماد بیماری شخص» به «روشی جهانی برای ابراز مهربانی به دیگران» تبدیل شده‌اند.

غیر معمول نیست که کمپانی‌های بزرگ ایموجی خود را دوباره طراحی کنند تا تصورات نادرست را تصحیح نمایند؛ گاهی اوقات احترام به برخی باورهای فرهنگی منجر به تغییر آن‌ها شده است. اپل با ایجاد طراحی جدید برای ایموجی ماسک، چهره ای خندان را در زیر ماسک اضافه کرد و همچنین ایموجی سرنگ خود را تغییر داد تا به عنوان نمادی مناسب برای واکسن زدن محسوب شود. اپل در سال 2019 بعد از اینکه مردم به مشکلات طراحی قدیمی چرتکه اشاره کردند، حتی ایموجی چرتکه را  نیز به روز کرد. البته فراموش نکنیم که گوگل در پاسخ به اعتراضات سال 2017 طراحی مجدد ایموجی برگر و آبجو را در دستور کار خود قرار داد.

اگر از خود می‌پرسید که چرا طی چند روز گذشته با انبوهی از اخبار ایموجی روبه‌رو شده‌اید، جالب است بدانید که دیروز، روز جهانی ایموجی بود. دیروز شاهد اعلام نامزدهای نهایی دسته جدید ایموجی امسال بودیم، فیس بوک ایموجی جدید با صدا برای سرویس پیام رسان خود منتشر کرد و حتی مایکروسافت با مجموعه ای جدید از شکلک های سه بعدی در ویندوز و آفیس وارد عمل شد.

ایموجی های جدید فیس بوک

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)