خانهاخبار
شیائومی دومین سازنده بزرگ گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم سال جاری بوده است

شیائومی دومین سازنده بزرگ گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم سال جاری بوده است

فروش گوشی‌های شرکت شیائومی در سال ۲۰۲۱ بسیار مناسب بوده و این شرکت موفق شده تا مقام دوم را در بین بزرگترین سازندگان گوشی‌های همراه کسب کند.
۱۴۰۰/۴/۲۶

بسیاری از شرکت‌های چینی سازنده گوشی‌های موبایل، از مشکلات هواوی و از دست دادن بازار جهانی توسط این شرکت سود بسیاری برده‌اند؛ اخبار منتشر شده در امروز توسط کانالیس نیز همین روایت را تکرار می‌کنند. به گفته کانالیس، شیائومی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ توانسته مقام دوم را در بین بزرگترین سازندگان گوشی‌های هوشمند در جهان کسب کند.

image

همانطور که می‌بینید، سامسونگ همچنان با ۱۹ درصد از سهم بازار، پیشتاز است ولی شیائومی با ۱۷ درصد خود بسیار به این غول کره‌ای نزدیک شده است. فروش شیائومی در کشور‌های آمریکای لاتین افزایش ۳۰۰ درصدی داشته است؛ در قاره آفریقا با رشد ۱۵۰ درصدی مواجه شده و در اروپای غربی نیز ۵۰ درصد افزایش یافته است. البته، میانگین قیمت گوشی‌های این شرکت نسبت به سامسونگ ۴۰ درصد و نسبت به اپل ۷۵ درصد پایین‌تر است.

البته این شرکت نیز به تازگی پرچمداران رده بالاتر و گران‌تری مانند می 11 الترا را به بازار عرضه کرده که قیمت آن مانند پرچمداران شرکت‌هایی چون اپل و سامسونگ است. کانالیس می‌گوید که هدف شیائومی باید رشد فروش پرچمدارانی مانند می 11 الترا باشد؛ اما تلاش‌های شرکت‌هایی چون اوپو و ویوو در این زمینه احتمالا چالش اصلی این شرکت خواهد بود. این شرکت‌ها بر خلاف شیائومی، زمان و هزینه بیشتری را نیز به بازاریابی برای محصولات خود و تبلیغات آنها اختصاص می‌دهند.

اگر رشد این شرکت ادامه داشته باشد، شیائومی پتانسیل پشت سر گذاشتن سامسونگ و تبدیل شدن به بزرگترین سازنده گوشی‌های همراه در جهان را دارد. اپل در حال حاضر سهم ۱۴ درصدی از بازار را داشته و در مقام سوم قرار گرفته است. اوپو و ویوو نیز هر کدام سهم ۱۰ درصدی دارند و با رشد جدی نسبت به سال گذشته مواجه شده‌اند که البته در برابر رشد ۸۳ درصدی شیائومی، چندان چشمگیر به نظر نمی‌رسد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)