خانهاخبار
هواوی احتمالا به دلیل کمبود تراشه Kirin، از تراشه‌های کوالکام برای سری هواوی P50 استفاده کند

هواوی احتمالا به دلیل کمبود تراشه Kirin، از تراشه‌های کوالکام برای سری هواوی P50 استفاده کند

به دلیل وضع تحریم‌هایی علیه هواوی، انتظار می‌رود در سال جاری موجودی چیپست Kirin به اتمام رسد و این کمپانی را مجبور کند در گوشی‌های خود از تراشه‌های کوالکام استفاده کند.
۱۴۰۰/۴/۲۴

همانطور که در گذشته گزارش شده بود، برند هواوی به دلیل مشکلاتی که با دولت آمریکا پیدا کرده اجازه تجارت با شرکت‌های آمریکایی را ندارد. فناوری تراشه‌های Kirin تحت نظر شرکت‌های آمریکایی تولید شده و پس از تحریم، هواوی حق تولید آن‌ها را ندارد. هواوی تعدادی مشخصی از Kirin 9000 را در انبار خود نگهداری می‌کرد که طبق شایعات امسال این ذخیره به پایان خواهد رسید و هواوی مجبور است از تراشه دیگری برای گوشی‌های خود استفاده کند. از آنجایی که تراشه‌های موجود در انبار برای سری هواوی P50 کافی نیستند احتمال می‌رود که این شرکت، تراشه‌های کوالکام را جایگزین تراشه‌های Kirin خود کند.

از سمت دیگر استفاده از تراشه‌های کوالکام مشکلاتی را در پی خواهد داشت. چیپست‌هایی که کوالکام به هواوی خواهد فروخت، تنها از 4G پشتیبانی خواهند کرد که این یعنی هواوی در عرضه گوشی‌های 5G هم محدودیت خواهد داشت. درواقع تحریم‌های موجود بر علیه این کمپانی هستند که هواوی را مجبور به استفاده از نسخه G4 اسنپدراگون 888 برای گوشی‌ P50 می‌کند. با توجه به اینکه افراد زیادی به گوشی‌های G5 مهاجرت می‌کنند، شاید این موضوع باعث کاهش محبوبیت گوشی P50 بین طرفداران G5 شود. تاریخ عرضه این گوشی برای اواسط ماه اوت تعیین شده است.

اولین عکسی که هواوی به صورت رسما از هواوی P50 منتشر کرده است

آنطور که شایعات می‌گویند، هواوی P50 پرو در همان ماه اوت عرضه خواهد شد و چیپست بکار رفته در آن، Kirin 9000 خواهد بود که از G5 پشتیبانی می‌کند. کارشناسان حدس می‌زنند تا ماه دسامبر موجودیKirin  انبار هواوی به اتمام رسد و گوشی‌های این برند از ماه دسامبر به تراشه‌های اسنپدراگون مجهز خواهند شد. در مورد گوشی Huawei P50 Pro Plus هنوز هیچ اطلاعاتی منتشر نشده است اما بنظر می‌رسد سری پرو P50 آخرین محصولات هواوی باشند که دارای تراشه Kirin هستند و این شرایط تا پایان یافتن تحریم کمپانی ادامه خواهد داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

بنیامین

۱۴۰۰/۴/۲۵
حیف پردازنده های هیولای هواوی.لعنت به آمریکا