خانهاخبار
Youtube Shorts به عنوان رقیب تیک تاک به صورت جهانی عرضه شد

Youtube Shorts به عنوان رقیب تیک تاک به صورت جهانی عرضه شد

شرکت یوتیوب چند وقتی است که مشغول آزمایش ویژگی جدید خود با نام Youtube Shorts است و حالا این ویژگی آماده عرضه برای کاربران بیش از صد کشور شده است.
۱۴۰۰/۴/۲۲

تیک تاک توانسته انقلابی در دنیای شبکه‌های اجتماعی به وجود بیاورد که حالا باقی این شبکه‌های اجتماعی هم به دنبال کپی کردن فرمت آن هستند. تلاش یوتیوب در این راه، Youtube Shorts نام دارد که از امروز به صورت جهانی در دسترس همه کاربران این سرویس قرار گرفته است. یوتیوب شورتس برای اولین بار سال گذشته و در کشور هند عرضه شده بود و پس آن در ۲۶ کشور دیگه از جمله آمریکا و بریتانیا هم عرضه شد. حالا اما یوتیوب شورتس که همچنان هم در حالت بتا قرار دارد، برای بیش از صد کشور که یوتیوب در آن‌ها در دسترس است، عرضه شده است.

Youtube Shorts حالا در بیش از صد کشوری که یوتیوب در آن‌ها سرویس دارد، قابل دسترس است

به طور کل، یوتیوب شورتس هم از همان فرمت تیک تاک و ویدیوهای کوتاه استفاده می‌کند اما گوگل سعی کرده تا این ویژگی را بیشتر از همه با اکوسیستم یوتیوب ترکیب کند تا بتواند با تیک تاک و بقیه رقابت کند. برای مثال اخیرا گوگل امکانی اضافه کرده که کسانی که برای Youtube Shorts محتوا تولید می‌کنند، بتوانند از صداهای موجود در ویدیوهای یوتیوبی سمپل کنند و درگیر کپی رایت و ماجراهای اضافی آن نشوند. 

حالا جالب‌تر می‌دانید کجاست؟ در همین حینی که سرویسی مثل یوتیوب سراغ کپی کردن تیک تاک رفته، تیک تاک هم در حال آزمایش ویدیوهای طولانی مدت در پلتفرم خودش است. این اپلیکیشن به تازگی حداکثر زمان هر ویدیو در تیک تاک را سه برابر کرده و به سه دقیقه رسانده تا کاربران بتوانند ویدیوهای طولانی‌تری در این سرویس منتشر کنند. همچنین تیک تاک در حال آماده کردن اپلیکیشن‌های خود برای پلتفرم‌های تلویزیون مثل Android TV و Fire TV هم هست. حالا اینکه یوتیوب تیک تاک شده یا تیک تاک یوتیوب، چیزی است که باید به آن زمان بدهیم و ببینیم چطور پیش می‌رود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)