خانهاخبار
معامله گران رمزارز در تلاش برای شکایت از بایننس!

معامله گران رمزارز در تلاش برای شکایت از بایننس!

بایننس بزرگترین صرافی رمزارز در جهان، اخیرا در جریان فرو ریختن ارزش بیت کوین در ۱۹ مه، یک اختلال به سبک صرافی رابینهود داشت که کاربران از سیستم قفل شده و نمی‌توانستند معامله‌ای برای جلوگیری از ریزش سرمایه انجام دهند.
۱۴۰۰/۴/۲۲

یک مورد جالب در مورد رمزارزها، جدیدتر بودن آن از پول است و به همین دلیل کمتر به قانون گذاری رمزارزها از سوی دولت ها پرداخته شده است. منطقی است که پرونده را علیه مقررات به آزادی خواهانی که علاقه‌مند به ساخت آن هستند، ترک کنیم؛ حال بهتر است توجه خود را به نظر وال استریت ژورنال جلب کنیم اکنون، کاربران Robinhood از این صرافی برای خاموشی های مارس 2020 شکایت کرده‌اند، اما بایننس دفتر مرکزی ندارد بنابراین به نظر می رسد کاربران بایننس در نحوه شکایت از این صرافی سردرگم‌اند. وال استریت ژورنال اینگونه بیان می کند:

برخلاف یک سیستم سرمایه گذاری سنتی، بایننس تا حدی که باید، قانون گذاری نشده است و هیچ دفتر مرکزی ندارد، به گفته معامله‌گران دشوار است که بفهمیم چه کسی را باید دادخواست کنیم.

به نظر می‌رسد در حال حاضر دو گروه در تلاشند تا بفهمند چگونه باید از این شرکت شکایت کنند؛ یکی در فرانسه با ۷۰۰ نفر کارمند و دیگری در ایتالیا.

image

این موضوع برای کسی که هر مبلغی در بایننس از دست داده وحشتناک است. بایننس ادعا می‌کند که «اقدامات فوری را برای تعامل با کاربران آسیب دیده از این اختلال انجام خواهد داد» و به تأمین خسارت خواهد ‍پرداخت. این جبران خسارت، به گفته یکی از کاربران به وال استریت ژورنال، مشخص شد که اشتراک ۳ ماهه رایگان VIP Binance است که خب ظاهرا یک دلجویی بسیار کوچک بوده و دردی دوا نخواهد کرد، و قاعدتا کاربران انتظار بیشتری داشتند.

لازم به ذکر است که وزارت دادگستری ایالات متحده در حال تحقیق درباره بایننس برای نقش آن در پولشویی و احتمال فرار مالیاتی است.

نویسنده ورج عقیده دارد چیزهای زیادی برای هیجان زده شدن در مورد بایننس وجود دارد اما او شخصا حس می‌کند که این ماجرا مثل یک آزمون واقعی از ارزش‌های آزادی خواهانه است. این شرکت به طور کامل قانون گذاری نشده است، حداقل در مقایسه با اکثر بانک‌ها! این تجربه‌ها نیز نشان می‌دهند که اساساً بایننس می‌تواند با کاربرانش هرکاری بکند بدون اینکه تحت تعقیب قضایی باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)