خانهاخبار
نسخه آزمایشی تارا الکتریکی رونمایی شد

نسخه آزمایشی تارا الکتریکی رونمایی شد

امروز در مراسمی که در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، تارا برقی رونمایی شد.
۱۴۰۰/۴/۲۰

ایران خودرو نسخه الکتریکی تارا را با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی کرد. معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این رونمایی گفت: «ما خوشحالیم که نوآوری به صنعت خودرو هم در ایران رخنه کرده است و باید تلاش کنیم صاحب صنعت باشیم نه مونتاژکار، در این صورت است که به متخصص، فناور و شرکت دانش بنیان نیاز داریم».

image

 

سورنا ستاری در ادامه اضافه کرد: «آینده صنعت حمل و نقل به هوشمندسازی وابسته است و باید تلاش کنیم پس از برقی سازی خودروها، مفهوم هوشمندسازی را در این صنعت نهادینه کنیم. این کار هم با تکمیل زنجیره آن امکانپذیر است.»

ریاست بنیاد ملی نخبگان هم در این جلسه رونمایی گفت: «شکلگیری اقتصاد جدیدی با ابعاد بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان و اشتغال بالای ۳۵۰ هزار نفر نتیجه توسعه علم و فناوری در کشور است.»

مدیر عامل شرکت خودروسازی ایران خودرو، در این مراسم بعد از اشاره به موضوع کاهش آلایندگی‌ها علت اصلی ورود این شرکت به ساخت خودروی برقی بوده است گفت: «ایران خودور با نگاه داخلی سازی به سمت برقی سازی تارا رفته است که به نتایج راضی کننده‌ای هم دست یافته است.» فرشاد مقیمی ادامه داد: «میزان آلایندگی محیط زیست گازهای گلخانه‌ای و دی اکسید کربن یکی از موضوعات مهم محیط زیست در جهان است که طبق پیش بینی های صورت گرفته، با ادامه روند فعلی در سال ۲۰۵۰ به دو برابر تولید فعلی دی اکسید کربن در جهان خواهیم رسیم اما براساس هدفگذاری صورت گرفته باید به ۵۰ درصد تولید دی اکسید کربن امروز دست یابیم که لازمه آن هم ایجاد تغییر در تولیدکننده‌های این گاز است که خودروهای درونسوز یکی از این منابع آلاینده به حساب می آید. ایران خودرو با طراحی خودروی برقی تارا حرکت خود در این مسیر را آغاز کرده است.»

او با اشاره به افزایش تولید خودروهای برقی در سبد محصولات خودروسازان جهانی، گفت: «در حالی که کل خودروهای تولید در جهان ۱۷ درصد کاهش داشته است، تولید خودروهای برقی ۲۰ درصد رشد داشته است که نشان می دهد نسل آینده خودروها در جهان به سمت خودروهای برقی خواهد رفت. و ما 
برای این‌که فاصله فناوری خودرو را با دنیا کاهش دهیم، باید در این بخش فعالیت های خود را آغاز کنیم، شرکت خودرو سازی ایران خودرو به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد خودرویی فعالیت خود را در این بخش آغاز کرده و خودروی تارای تمام برقی را با این نگاه که تمام اجزا و قطعات را داخلی سازی کند طراحی کرده است.»

نسخه آزمایشی خودروی تارای برقی در شرکت دانش بنیان جتکو زیر مجموعه گروه صنعتی ایرانخودرو توسعه یافته است. مراسم رونمایی امروز در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد. در این مراسم، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، فرشاد مقیمی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، احمدرضا لاهیجان زاده رئیس سازمان محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت از محیط زیست و منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حضور داشتند. در این مراسم ۱۵ محصول حوزه هوایی، فضایی، خودرویی، ریلی، ژئوماتیک، سنجش از دور و هوشمندسازی رونمایی شد. بیشتر شرکت‌هایی که در این مراسم حضور داشتند، شرکت‌های دانش بنیان بودند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مسعود

۱۴۰۰/۴/۲۰
ایران خودرو و نو اوری فقط یه جک بیش نیست