خانهاخبار
نوکیا به دلیل نقض پتنت از اوپو شکایت کرد!

نوکیا به دلیل نقض پتنت از اوپو شکایت کرد!

پس از پایان مهلت قرارداد لایسنسینگ شرکت‌های اوپو و نوکیا که در سال ۲۰۱۸ وضع شده بود، این شرکت فنلاندی به دلیل نقض پتنت از اوپو شکایت کرد.
۱۴۰۰/۴/۲۰

نوکیا چندین شکایت مربوط به نقض پتنت را در برابر اوپو ثبت کرده است؛ این شکایت که در زمینه پتنت‌های SEP و غیر SEP بوده، شامل قابلیت‌های بی‌سیم، رابط کاربری و ویژگی‌های امنیتی هستند. این شکایت در زمینه فعالیت در بازار اروپا و آسیا ثبت شده است.

image

اوپو و نوکیا در سال ۲۰۱۸ یک قرارداد چند ساله به اشتراک گذاشتن لایسنس‌ها را ثبت کردند و به نظر می‌رسد که مهلت آن به پایان یافته است. نوکیا چندی پیش بیانیه رسمی‌ منتشر کرد که در آن اعلام شده بود که شرکت اوپو پیشنهاد آنها برای تمدید مهلت قرارداد را نپذیرفته است و این شرکت مجبور به اقدام قانونی علیه اوپو شده؛ زیرا این شرکت چینی به استفاده از پتنت‌های نوکیا ادامه داده است.

البته سخنگوی نوکیا راه را برای مذاکره باز گذاشته است و اعلام کرده که حتما راه بهتری نیز حل و فصل این مشکل وجود دارد. نوکیا به دلیل قدمت خود، حق امتیاز پتنت‌های فراوانی را در دست دارد و قرارداد‌های سودآوری را در این زمینه با شرکت‌هایی چون سامسونگ، اپل، ال جی، لنوو و حتی بلک‌بری امضا کرده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)