خانهاخبار
رابط کاربری جدید مایکروسافت آفیس در دسترس کاربران نسخه آزمایشی قرار گرفت

رابط کاربری جدید مایکروسافت آفیس در دسترس کاربران نسخه آزمایشی قرار گرفت

مایکروسافت به تازگی رابط کاربری جدید خود برای مایکروسافت آفیس را در دسترس کاربران آفیس اینسایدر قرار داده است و شاهد استفاده از زبان طراحی ویندوز 11 در این اپلیکیشن‌های محبوب مایکروسافت هستیم.
۱۴۰۰/۴/۱۷

شرکت مایکروسافت از امروز تست رابط کاربری جدید مایکروسافت آفیس را آغاز کرده است. این شرکت نرم افزاری در سال گذشته اشاره‌ای به رابط کاربری جدید مایکروسافت آفیس کرد و در ماه گذشته نیز اعلام کرد که رابط کاربری آفیس جدید، جهت یکپارچگی با طراحی ویندوز 11 ساخته شده است.

image

کاربران آفیس اینسایدر از حالا می‌توانند به این رابط کاربری دسترسی پیدا کرده و آن را امتحان‌ کنند؛ این رابط کاربری جدید احتمالا در چند ماه آینده در دسترس کاربران سرویس مایکروسافت 365 نیز قرار خواهد گرفت.

بیشترین تغییرات را در بخش نوار روبانی آفیس را شاهد هستیم؛ بسیاری از دکمه‌ها در اپلیکیشن‌های ورد، اکسل، پاور پوینت و آوت لوک نیز تغییر کرده‌اند. مایکروسافت پیش از این گفته بود که بنا دارد تغییرات اساسی‌تری در رابط کاربری این اپلیکیشن‌ها بدهد و برای مثال نوار روبانی فعلی را با یک Command Bar جایگزین کند.

به نظر می‌رسد که فعلا این شرکت به تغییرات جزئي در رابط کاربری این اپلیکیشن‌ها قانع شده و قصد دگرگون‌سازی آن را با حذف کامل اینترفیس روبانی ندارد. البته مایکروسافت هنوز در حال کار روی یک تولبار هوشمند بوده و قصد دارد در آینده از آن استفاده کند.

image

این تغییرات احتمالا در ابتدا در نسخه‌های وب و موبایل آفیس قابل مشاهده هستند و باید برای آمدن آنها به نسخه‌های دسکتاپ ورد، اکسل، پاور پوینت و آوت لوک کمی صبر کنیم. مایکروسافت نیز گفته است که اعمال این تغییرات به طور کامل، یک یا دو سال به طول خواهد انجامید و حالا در هنگام نزدیک شدن به زمان عرضه ویندوز 11، شاهد برداشته شدن قدم‌های اولیه هستیم.

رابط کاربری جدید مایکروسافت آفیس برای کاربران نسخه آزمایشی در سیستم‌ عامل‌های ویندوز 10 و ویندوز 11 قابل دسترسی است؛ البته برای دسترسی به آن باید جزو کاربران آفیس اینسایدر باشید و گزینه Receive Beta Channel Updates را نیز در تنظیمات آفیس فعال کنید. پس از اعمال آپدیت، یک آیکون بلندگو در بالای هر اپلیکیشن آفیس به شما اجازه خواهد داد تا رابط کاربری جدید را فعال یا غیر فعال کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)