خانهاخبار
وان پلاس نورد 2 از نسخه‌ای تغییر یافته از پردازنده دیمنسیتی 1200 استفاده می‌کند

وان پلاس نورد 2 از نسخه‌ای تغییر یافته از پردازنده دیمنسیتی 1200 استفاده می‌کند

شرکت وان پلاس اعلام کرده که نسل بعدی گوشی وان پلاس نورد از نسخه‌ای تغییر یافته از پردازنده دیمنسیتی 1200 استفاده می‌کند که دیمنسیتی 1200-AI نام دارد.
۱۴۰۰/۴/۱۶

شرکت وان پلاس در طی همکاری با مدیاتک، نسخه ویژه‌ای از پردازنده دیمنسیتی 1200 را برای گوشی بعدی خود یعنی وان پلاس نورد 2 طراحی کرده است. این پردازنده دیمنسیتی 1200-AI نام داشته و بخش اضافه شده به نام آن یعنی AI، نشانگر بهبود‌های صورت گرفته در آن در زمینه هوش مصنوعی است.

image

سخت افزار به کار رفته در این نسخه از این چیپست، به هوش مصنوعی اجازه خواهد داد تا کیفیت عکس‌های ثبت شده را بهبود بخشد، عملکرد نمایشگر را بهتر کرده و از میزان لگ در هنگام گیمینگ بکاهد. حالت هوش مصنوعی مخصوص عکاسی در این گوشی، ۲۲ سناریو متفاوت دارد که پس از ثبت عکس، آن را در یکی از این سناریو‌ها قرار داده و بهترین تنظیمات را جهت افزایش کیفیت در آن اعمال می‌کند. هوش مصنوعی حالت ضبط ویدیو را نیز بهبود بخشیده و حالت Live HDR را در هنگام ضبط فعال می‌کند.

این پردازنده تغییر یافته از DOL-HDR یا همان دیجیتال اورلپ پشتیبانی می‌کند؛ این سنسور در حال حاضر در خانواده گوشی‌های وان پلاس 9 یافت می‌شود و بر خلاف HDR عادی، می‌توانند چند نوردهی متفاوت را ثبت کند که موجب بهبود کیفیت محصول نهایی خواهد شد.

image

نمایشگر این گوشی نیز هوشمند شده و از هوش مصنوعی جهت تنظیم اتوماتیک میزان روشنایی استفاده می‌کند. به جز محیط اطراف کاربر و میزان نور موجود، محتوای روی صفحه نیز بر روی میزان روشنایی انتخاب شده توسط گوشی تاثیرگذار بوده که نشانگر کاربرد هوش مصنوعی است. پردازنده دیمنسیتی 1200-AI همچنین می‌تواند ویدیو‌های با رزولوشن کمتر از HD و فاقد HDR را آپسکیل کرده و آنها را با رزولوشن HD و HDR که همه توسط هوش مصنوعی شبیه‌سازی شده‌اند به کاربر نمایش دهد.

با اینکه پردازنده این گوشی تنها بهش از آن است که به صورت رسمی به آن اشاره شده، مدتی قبل شاهد لو رفتن مشخصات وان پلاس نورد 2 بودیم. این گوشی با نمایشگر امولد ۶.۵۳ اینچی فول اچ دی پلاس، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری به بازار خواهد آمد. وان پلاس نورد 2 از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند.

در بخش دوریبن، گفته می‌شود که این گوشی از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX766 استفاده خواهد کرد. البته، تنها سنسوری که در محصولات وان پلاس یافت شده و از DOL-HDR پشتیبانی می‌کند همان سونی IMX789 به کار رفته در وان پلاس 9 است، بنابراین ممکن است این شایعه چندان موثق نباشد.  این گوشی قرار است دارای یک دوربین ۸ مگاپیکسلی التراواید، سنسور عمق و همچنین دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نیز باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)