خانهاخبار
نینتندو سوییچ اولد معرفی شد؛ همان پردازنده اما با نمایشگری جدید

نینتندو سوییچ اولد معرفی شد؛ همان پردازنده اما با نمایشگری جدید

پس از ماه‌ها گمانه‌زنی و شایعات، نینتندو بالاخره از نسخه جدید کنسول همراه نینتندو سوییچ که دارای نمایشگر اولد است رونمایی کرد.
۱۴۰۰/۴/۱۵

پس از چندین ماه انتشار شایعات متفاوت، شرکت نینتندو بالاخره از مدل جدید کنسول نینتندو سوییچ رونمایی کرد. نینتندو سوییچ جدید دارای نمایشگر ۷ اینچی اولد بوده و پایه آن نیز دچار تغییراتی شده و نسبت به نسل قبلی عریض‌تر شده است. این کنسول در تاریخ ۸ اکتبر (۱۶ مهر) و در کنار بازی Metroid Dread با قیمت ۳۵۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

این کنسول دارای ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، کیفیت صدای بهبود یافته و پورت لن بوده که در پایه آن قرار گرفته است. بر خلاف ادعا‌های پیشین، این کنسول پس از اتصال به پایه قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K را نداشته و در ویدیوی معرفی نیز تنها به قابلیت HD اشاره شده است؛ نینتندو نیز در مشخصات رسمی این کنسول تایید می‌کند که حداکثر رزولوشن آن در حالت اتصال به پایه و تلویزیون، 1080p‌ است.

image

 

این کنسول در رنگ‌های سفید و مشکی با پایه سفید که در تریلر شاهد آن بودیم و همچنین رنگ آبی و قرمز نئونی با پایه مشکی به بازار عرضه خواهد شد. تمامی کنترلرهای Joy-Con پیشین عرضه شده توسط این شرکت با این نسل نیز کار خواهند کرد.

پیش از معرفی این کنسول قابل حمل، گزارشات به این اشاره می‌کردند که این دستگاه دارای نمایشگر ۷ اینچی اولد و کارت گرافیک جدیدی از Nvidia است که به آن اجازه می‌دهد در هنگام اتصال به پایه، خروجی 4K داشته باشد؛ اما نینتندو به The Verge گفته است که این کنسول از لحاظ پردازنده، کارت گرافیک یا رم نسبت به مدل‌های پیشین سوییچ تغییری نکرده است.

نینتندو معمولا عادت دارد نسخه‌هایی از کنسول‌های خود را با سخت افزار‌های متفاوت به بازار عرضه کند؛ پیش از این شاهد این استراتژی این شرکت در کنسول‌هایی مانند گیم بوی، DS و 3DS نیز بودیم. نینتندو سوییچ گجتی است که نقش یک کنسول قابل حمل و همچنین یک کنسول معمولی را در کنار یکدیگر بازی می‌کند و پیش از این نیز شاهد نسخه‌ای از آن با سخت افزار متفاوت هرچند ضعیف‌تر، یعنی نینتندو سوییچ لایت دیده بودیم که قیمت ۲۰۰ دلاری داشته و نسخه مقرون به صرفه این کنسول محسوب می‌شود.

نینتندو پیش از این گفته بود که قصد عرضه نسخه‌ای از سوییچ با سخت افزار متفاوت را در این سال ندارد که احتمالا دلیل آن کمبود جهانی چیپست‌ها است که بسیاری از سازندگان و تامین کنندگان را دچار مشکل کرده است. مدیر عامل نینتندو می‌گوید که آنها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و این کمبود تولید سوییچ را با مشکل مواجه کرده است. احتمالا این سخنان بدین معناست که کنسول نینتندو سوییچ اولد نیز همانند کنسول پلی استیشن 5، به سختی در بازار یافت خواهد شد.

image

 

البته حتی بدون تغییرات سخت افزاری، فروش نینتندو سوییچ همواره بسیار راضی کننده بوده و این کنسول موفق به فروش بیش از ۸۰ میلیون دستگاه در بین دو مدل عرضه شده به بازار شده است. این بدین معناست که سوییچ موفق به شکست کنسول پر طرفدار 3DS در زمینه فروش شده است.

این شرکت در زمینه فروش بازی‌ها نیز فعالیت بسیار خوبی داشته و چندی پیش یکی از محبوب ترین بازی‌های کنسول سوییچ یا همان Animal Crossing: New Horizons توانست به فروش ۳۰ میلیون نسخه دست پیدا کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)