خانهاخبار
گوشی های ضد آب و گردوغبار، یک ضرورت اجتناب ناپذیر

گوشی های ضد آب و گردوغبار، یک ضرورت اجتناب ناپذیر

تا حالا چقدر پیش آمده که مشغول کاری بودید و گوشی تان در آب افتاده است؟ خیلی کلافه کننده ست، قطعا بعد از آن، کلی نگران از هزینه های تعمیر یا تعویض گوشی شده اید، و گاهی راه نجاتی وجود نداشته، این مشکلی بود که همیشه کاربران تلفن همراه، با آن مواجهه بوده اند، اما شرکت های تولید کننده موبایل مثل سامسونگ و اپل با استفاده از تکنولوژی های جدید، این مساله را حل کرده اند و اینطور شد که مقاومت در برابر آب و گردوغبار یک ویژگی ضروری گوشی های موبایل شناخته شد.
۱۴۰۰/۴/۱۴

با این حال، اولویت های افراد متفاوت است. اگر قصد خرید گوشی مقاوم در برابر آب و گردوغبار را دارید، به اصالت کالا و خرید امن، اطمینان پیدا کنید، لیپک، بزرگترین فروشگاه اینترنتی لوازم دیجیتالی است و شما هر آنچه را که بخواهید در آن پیدا کنید، خرید مطمئن با لیپک ، کاملا تضمین شده است.

image

 

آشنایی با استاندارد بین المللی IP ضد آب و گردوغبار

IP مخفف Ingresses Protection استاندارد بین المللی محافظت گوشی در برابر گرد و غبار، آب و نفوذ اثر انگشت دست نیز هست. در فرمول IPXY بعد از ip دو عدد قرار می گیرد، که به ترتیب عدد اول نشانه مقاومت در برابر گردوغبار و دومی، میزان نفوذ پذیری در برابر آب را نمایش می دهد. IP67,IP68 به عنوان مقاوم ترین عدد در برابر گرد و غبار و آب شناخته می شود، یعنی این گوشی در هر شرایطی می تواند تا 30 دقیقه و در عمق 1.5 متر در آب مقاومت کند. جستجو در لیپک بسیار ساده است. اگر تصمیم به بررسی گوشی ضد آب دارید، به راحتی می توانید در لیپک، برندهای مختلف را جستجو کنید و از میان آن ها، بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه قصد دارم گوشی های منتخب ضد آب در سال 2021 را به شما معرفی کنم

1.   گوشی آیفون iphone 12

 علتی که این گوشی در صدر گوشی های ضد آب معرفی کردم این است که در مقایسه با گوشی های اندرویدی، از IP بیشتری تبعیت می کند، البته کل خانواده آیفون 12 شامل 12 پرو، 12 مینی دارای این IP می باشد.

این خانواده دربرابر6 متر عمق به مدت 30 دوام می آورند .آیفون ویژگی های منحصر به فردی مانند نمایشگر سوپر رتینا Super Retina XDR OLEDو تراشه A14 Bionic اپل را نیز دارد

 

2.   گوشی سامسونگ S21 Samsung Galaxy

یکی از مقاوم ترین استانداردهای گوشی ضد آب متعلق به سامسونگ اس 21 است، البته این استاندارد شامل S21 Ultra نیز می باشد. این گوشی از استاندارد گواهی IP68 پشتیبانی می کند، و تا 1.5 متر به مدت 30 دقیقه مقاومت دارد. در هر دو حالت، از یک نمایشگر Dynamic Amoled2X استفاده کرده است، شما در هر دو گوشی با یک گوشی 6 اینچی مواجه هستید که از نرخ نوسان سازی 120 هرتزی پشتیبانی میکند. از همه مهم تر این گوشی به سلامتی شما هم اهمیت می دهد از فناوری Eye Comfort Shield برای محافظت چشم شما استفاده کرده است.اگر به برند سامسونگ علاقه دارید، گوشی Samsung لیپک دارای تنوع زیادی و قیمت مناسب است که شما می توانید از بین آن ها بهترین گوشی ضد آب را انتخاب کنید.

image

 

3.   گوشی One Plus 8

این گوشی هم از IPS68 پشتیبانی می کند و ویژگی هایی مثل شارژ بی سیم  و گواهی ضد آب، آن را به  یک رقیب قدر برای سامسونگ در سال 2020 تبدیل کرد. وان پلاس،  با بهترین چیپست ها یعنی اسنپدراگون 865 کار می کند که عملکرد قدرتمند و روانی را به گوشی می بخشد. صفحه نمایشگر 6 اینچی آمولد  وان پلاس،  از نرخ تازه سازی 90 هرتزی با HDR10 بهره می برد. باتری این گوشی، 4300 میلی آمپر ساعت است که با شارژ سریع 30 واتی کار می کند، و در عرض 22 دقیقه، 50 درصد گوشی، شارژ می شود.

4.   گوشی سامسونگ Samsung Galaxy S20 FE

این گوشی، یکی از پرچمداران پرقدرت سامسونگ محسوب می شود و دارای گواهی IP68 است که تا عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه دوام می آورد. سامسونگ S20FE ویژگی ها منحصر به فردی دیگری مانند اتصال به 5G, ، صفحه نمایش خیره کننده 120 هرتزی و دوربین چند لنزی نیز در کارنامه افتخارات خود دارد. نمایشگر 6 اینچی، OLED آن با نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی و HDR10 به نمایشگر، قدرت می دهد. غیر از صفحه نمایشگر، این گوشی با چیپست قدرتمند اسنپدراگون 865 کار می کند، که به کارایی دستگاه می افزاید. نسخه 4G نیز امکاناتی مانند چیپست Exynos 990   در اختیار شما قرار می دهد. باتری دستگاه دارای ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت است که از شارژ سریع 25 واتی و شارژ بی سیم 15 واتی پشتیبانی می کند. با این وجود این باتری تا یک روز کار شما را راه می اندازد.

image

 

5.   گوشی آیفونiphone 11

آیفون 11 با مقاومت 2 متری در آب به مدت 30 دقیقه یکی از بهترین گوشی های مقاوم دربرابر آب است. IP68 این امتیاز را به آیفون 11 داده که در لیست بهترین گوشی های مقاوم دربرابر آب شناخته شود.تراشه قدرتمند A13Bionic اپل به سرعت دستگاه اضافه کرده است. صفحه نمایشگر 6 اینچی آیفون 11با نرخ تازه سازی 120 هرتزی کار می کند که عملکرد فوق العاده ای دارد. باتری 3110 میلی آمپر ساعت با شارژ سریع 15 واتی،گوشی شما را در عرض 30 دقیقه، 50 درصد شارژ می کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسین باوی

۱۴۰۰/۴/۱۵
سلام واقعا جای تاسف داره که اسمی از اولین وبهترین گوشی سونی که تا الان محصولات بینظیر ضد ابش دنیارو متحیر کرده نبردی وهمش از سامسونگی که بیشتر کاراش کپی کردن وتقلیده