خانهاخبار
شارژر سریع 200 واتی شیائومی ممکن است به واقعیت بپیوندد

شارژر سریع 200 واتی شیائومی ممکن است به واقعیت بپیوندد

شرکت فناوری شیائومی از شارژر دویست واتی پرده برداری کرده است که میتواند انقلابی در زمینه شارژ دستگاه های موبایلی باشد
۱۴۰۰/۴/۱۴

در جریان رونمایی از خانواده شیائومی می 11، این شرکت حوزه فناوری از پروسه شارژ گوشی می 11 پرو با شارژر 200 واتی که در عرض 15 دقیقه از 0 تا 100 پر می شود رونمایی کرد. این حرکت میتواند یک حرکت مثبت و رو به جلو برای در زمینه شارژ دستگاه های موبایلی باشد به طوریکه شیائومی ادعا میکند چند رکورد را در زمینه مدت زمان شارژ شکسته است.

image

این شرکت  فناوری شارژ سریع خود را Hypercharge نامیده است و همچنین اطلاعات جانبی دیگری هم در این زمینه منتشر شده است. مانند این که گوشی می 11 پرو استفاده شده در رونمایی از باتری 4000 میلی امپری بهره برده است که با 800 بار شارژ بیست درصد از ظرفیت باتری خودش را از دست داده است.  

البته باور عمومی بر این است که عرضه این نوع شارژرها برای دستگاهای موبایلی کاربران به این زودی امکان‌پذیر نیست ولی شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه رونمایی از شارژر 200 واتی شاید دور از ذهن نباشد.

بر اساس شواهد منتشر شده، شرکت چینی توسعه دهنده شارژرهای 200 واتیNuVolta Technologies  نام دارد که یک شرکت معتبر در زمینه طراحی سامانه های شارژی به شمار می‌آید. بر اساس خبری دیگر، این شرکت نسل دوم تراشه های شارژ سریع خود را به نام NuVolta NU2205 که بسیار به فناوری Hypercharge شباهت دارد معرفی کرد. ظاهرا این تراشه سریع ترین شارژر موجود با توان 100 وات است که از معماری دوسلولی شارژ سریع 4:2 پشتیبانی می‌کند که در نتیجه می‌تواند به توان 200 وات برسد.

image

واضح است که NU2205 تنها تراشه شارژ سریع 200 واتی در بازار است که بر اساس ادعای شرکت چینی می‌تواند انحصار شرکت‌های خارجی در زمینه شارژرهای سریع دوسلولی را از بین ببرد. این انحصار شکنی میتواند خبر بسیار خوبی برای شرکت شیائومی باشد. به علاوه این شرکت جزو اولین شرکت‌های بزرگ دنیاست که از این فناوری در دستگاهای موبایلی خود استفاده میکند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)