خانهاخبار
پشت پرده ماجرای ترابرد به همراه اول

پشت پرده ماجرای ترابرد به همراه اول

داستان ترابرد از جایی شروع شد که مشترکین سیم کارت‌های اپراتورهای دیگر از سرعت اینترنت و کیفیت خدماتی که از اپراتورشان دریافت می‌کردند راضی نبودند.
۱۴۰۰/۴/۱۰

پشت پرده ماجرای ترابرد به همراه اول

 

داستان ترابرد از جایی شروع شد که مشترکین سیم کارت‌های اپراتورهای دیگر از سرعت اینترنت و کیفیت خدماتی که از اپراتورشان دریافت می‌کردند راضی نبودند. شاید بپرسید چرا سیم کارت جدیدی نمی‌خریدند؟

اینجا بود که اصطلاح ترابرد به وجود آمد. معنی ترابرد به بیان ساده: تغییر اپراتور بدون تغییر شماره!

شما به راحتی می‌توانید اپراتور پایه (اولیه) سیم کارت خود را بدون اینکه شماره شما تغییر کند تغییر دهید و از خدمات اپراتور جدید استفاده کنید. 

برای مثال من در شهری زندگی می‌کنم که پوشش شبکه همراه اول بهتر از ایرانسل است و از خدمات ایرانسل راضی نیستم! در این صورت که نباید به خاطر انتخاب اولیه‌ام تا آخر عمر بسوزم و بسازم! بنابراین با کمک ترابرد می توانم اپراتور را تغییر و از آن به بعد از همراه اول خدمات بگیرم و از همه مهم‌تر شماره‌ام نیز تغییر نکند. 

البته این بخشی از ماجراست، بخش دیگر این بود که با این امکان؛ اپراتورها می‌توانستند با معرفی کیفیت بالای خدمات خود، مشترکین سیم کارت‌های اعتباری و دائمی اپراتورهای دیگر را به ترابرد ترغیب کنند و نتیجه آن جذب مشتری‌های جدیدتر و سود بیشتر بود. 

آیا برای شما پیش آمده است که از کیفیت اپراتور خود ناراضی باشید؟ در این صورت چاره ای جز تحمل کردن نداشتید اما با ترابرد کردن این اپراتور است که باید سعی کند به شما خدمات باکیفیت‌تری ارائه بدهد تا شما ترکش نکنید!

اگر برایتان جالب است بدانید چگونه می‌توانید به اپراتور همراه اول ترابرد بزنید در ادامه با ما همراه باشید.

با این روش در زمانی کوتاه به همراه اول ترابرد بزنید

فرقی نمی‌کند که شما صاحب سیم کارت اعتباری باشید یا دائمی. در هر صورت اگر از دست اپراتور خود خسته شده‌اید می‌توانید به اپراتور جدید ترابرد بزنید. روش‌های ترابرد به همراه اول به دو صورت زیر می باشد:

  • درخواست ترابرد به صورت غیرحضوری
  • درخواست ترابرد به صورت حضوری

در روش اول کافیست وارد پرتال همراه اول بشوید و فرم مورد نظر را پر کنید. با این روش درخواست شما به صورت آنلاین ارسال می‌شود و می‌توانید تا زمان ثبت درخواستتان همچنان از سیم کارتتان استفاده کنید بدون آنکه غیرفعال شود. 

در روش دوم باید به یکی از دفاتر خدمات مشتریان و یا فروشگاه‌های همراه اول مراجعه کنید و به صورت حضوری فرآیند ترابرد را پیگری نمایید. 

ناگفته‌هایی درباره ترابرد به همراه اول که باید بدانید

اگر هزینه های اپراتورهای کشور را بدانید بهتر می توانید تصمیم بگیرید که به کدام اپراتور مهاجرت کنید. زیرا پس از ترابرد کلیه هزینه‌های شما بر اساس تعرفه‌های اپراتور جدید محاسبه خواهد شد.

برای مثال سه اپراتور مطرح کشور یعنی همراه اول، ایرانسل و رایتل را از نظر تعرفه مکالمه، پیامک و اینترنت مقایسه می‌کنم.

image

البته این نکته را در نظر داشته باشید که اگر در اپراتور اولیه خود از نوع دائمی باشید نمی‌توانید به سیم کارت اعتباری همراه اول خود ترابرد بزنید.بنابراین ترابرد به صورت نظیر به نظیر خواهد بود، برای مثال سیم کارت دائمی بعد از ترابرد کماکان به صورت دائمی خواهد بود. 

همراه اول ارزان‌ترین اپراتور است

همچنین اگر قصد خرید سیم کارت اعتباری همراه اول ارزان را دارید، می‌توانید با استفاده از این جدول هزینه‌هایتان را محاسبه و در صورت تمایل از این اپراتور و یا سایر اپراتورها بخرید.

هزینه ترابرد به همراه اول چقدر است؟

حداکثر مبلغ دریافتی از مشترکین برای ترابرد ۱۵.۰۰۰ تومان می‌باشد اما همراه اول این خدمت را به صورت رایگان به شما ارائه می‌هد. بنابراین می‌توانید بدون هزینه به اپراتور همراه اول ترابرد کنید. 

نکته‌ای که در رابطه با ترابرد وجود دارد این است که اگر قبل از ترابرد بسته مکالمه، پیامک و اینترنت فعال داشته باشید بعد از ترابرد حذف شده و به اپراتور جدید منتقل نخواهد شد. علت این امر این است که شما از اپراتور قبلی بسته‌ای را خریداری کرده‌اید و بعد از ترابرد به اپراتور جدید مجددا باید طبق نیاز خود بسته‌ای جدیدی را فعال کنید.

این موضوع در رابطه با اعتبار سیم کارت‌های اعتباری نیز صحت دارد. بنابراین قبل از ترابرد باید اعتبار سیم کارت خود را صفر کنید در غیر این صورت مبلغ شارژ سیم کارتتان به هدر می‌رود.

در رابطه با مشترکین سیم کارت‌های دائمی، در صورت عدم تسویه حساب مالی؛ امکان ترابرد وجود ندارد و ابتدا باید صورتحساب خود را تسویه و سپس به ترابرد اقدام کنید. بنابراین قبول درخواست ترابرد به همراه اول و یا هر اپراتور دیگری منوط به تسویه حساب مالی شما می باشد. 

ترابرد به همراه اول برای این نوع از مشترکین ممنوع است!

اگر دارای سیم کارت رایگان هستید بهتر است بدانید امکان ترابرد به همراه اول را ندارید. علاوه بر این، هرگونه قرارداد و یا تعهد بلند مدت در زمینه محصولات و خدمات با اپراتور اولیه و عدم تسویه آن؛ امکان ترابرد به اپراتور جدید را نخواهید داشت.

ترابرد به همراه اول چقدر طول میکشد؟

پس از ثبت درخواست ترابرد، شناسه‌ای برای شما صادر می‌شود و بعد از آن حداکثر زمان فعال‌سازی ۳ روز کاری برای سیم کارت‌های اعتباری و دائمی خواهد بود. پس از ترابرد، سیم کارت قبلی شما غیرفعال می‌شود و سیم کارت جدید برای شما ارسال می‌شود و شما نیازی به خرید سیم کارت همراه اول ندارید.

این امکان برای شما فراهم شده است که هر زمان تصمیم بگیرید می‌توانید فرآیند ترابرد را کنسل کنید. حتی پس از ترابرد نیز امکان بازگشت به اپراتور قبلیتان وجود دارد. شما می‌توانید در سال ۲ بار ترابرد بزنید. بازگشت به اپراتور قبلی، ترابرد محسوب نمی‌شود. 

نکات تکمیلی درباره ترابرد به همراه اول

در صورت داشتن شماره‌های ذخیره شده در سیم کارت قدیمی، باید آنها را به سیم کارت جدید منتقل کنید تا از بین نروند. 

اگر قصد انتقال مالکیت سیم کارت را دارید ابتدا باید به اپراتور اولیه خود بازگردید و سپس سند سیم کارت را به دیگری منتقل کنید. 

در صورتی که مشترک به هر دلیلی، به مدت ۶ ماه در اپراتور جدید غیرفعال باشد، اپراتور پایه حق سلب امتیاز کردن شماره را دارد.

برای ترابرد تنها به مدرک شناسایی شما نیاز است که اپراتور فعلی اطلاعات آن را در اختیار دارد.

اما اگر قصد ترابرد زدن به همراه اول را ندارید و می‌خواهید سیم کارت همراه اول بخرید، پیشنهاد میکنم مطلب زیر را هم مطالعه کنید.

خرید سیم کارت همراه اول

خرید سیم کارت همراه اول 

اپراتور همراه اول با سابقه‌ترین اپراتور تلفن همراه کشور است و به عنوان برندی معتبر و مورد اعتماد، با نیازهای مشترکین به خوبی آشناست. با خرید سیم کارت همراه اول می‌توانید از کیفیت بالای مکالمه، دیتا و پوشش شبکه گسترده لذت ببرید.

اما اگر برایتان سوال است که از کجا می‌توانید با قیمت ارزان سیم کارت تهیه کنید، سیم خان simkhan.ir، پلتفرم تخصصی خرید و فروش سیم کارت همراه اول با قیمت ارزان یکی از آن سایت‌های معتبری است که می‌توانید سیم کارت با شماره دلخواه خود را بخرید و یا سیم کارت خود را در آن آگهی کرده و بفروشید.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

م ش

۱۴۰۲/۸/۱۰
اگه ده خط داشته باشین نمیشه ترابرد کرد و باید کمتر از ده خط داشته باشین

حمید

۱۴۰۲/۶/۲۴
منم دقیقا مشکل تو رو دارم. من رایتل اعتباری بوده. زدم ایرانسلش کردم بعد دائم کردم. الان هیچ کاری نمیتونم بکنم

جاویدی

۱۴۰۲/۵/۸
من اعتباری همراه بودم 2 سال پیش ترابرد کردم به ایرانسل اونجا تبدیل کردم به دائمی الان 1 سال هست میخوام برای تغیر مالکیت برگردم به همراه اول نه همراه اول میتونه ایراد رو پیدا کنه نه ایرانسل هر کدوم هم میگن ایراد از اونیکی اپراتور هست نظیر به نظیر که کلا قبول نمیکنه اعتباری هم میخوام برگردم اول تایید میشه بعد لغو میشه هیچ کدوم هم نمیدونن نمیدونن مشکل از کجاست

محمدرضاصادقی

۱۴۰۲/۱/۷
مصلحت طلبی تو خون ما ایرانی‌ها رفته از سال ۵۷ در انتظار تایید دیگه چه کوفتیه حالا میگن چرا مجلس شفاف نیست.

محمدرضاصادقی

۱۴۰۲/۱/۷
چرا دوستان الکی وجر می‌کنند. من بیشترین سابقه همراهی با همراه اول رو داشتم ولی از روزی که یک سیم کارت اعتباری رایتلدخریدم تازه فهمیدم چه کلاهی سرم رفته .ما مسلمانیم ولی به راحتی دروغ میگیم دوست نزدیک خودم تو همراه اول کار میکنه به همه توصیه میکنه از خدمات همراه اول فقط بابت مکالمه استفاده کنید