خانهاخبار
پورشه کاین توربو GT جدید معرفی شد

پورشه کاین توربو GT جدید معرفی شد

پورشه این بار با قوی‌ترین موتور V8 خود، کاین توربو GT را روانه بازار خواهد کرد. یک موتور ۶۳۱ اسب بخاری، موتور این خودروی جذاب خواهد شد.
۱۴۰۰/۴/۱۰

پورشه برای کاین توربو یک موتور ۴ لیتری تویین توربو V8 در نظر گرفته است که این موتور، قدرتمندترین موتور  ۸ سیلندر V شکل از این خودروساز آلمانی است! این موتور در مدل جدید توربو GT با قدرت ۶۳۱ اسب بخار عرضه خواهد شد. پوررشه اعلام کرده است که این خودروی SUV با رانندگی لارس کرن (Lars Kern) راننده کارخانه پورشه، رکوردی را برای این خودرو در پیست نوربرگرینگ (Nürburgring) به ثبت رسانده است. بهترین لپ تایم (lap time) این خودرو در نوربرگرینگ، ۷:۳۸.۹ ثانیه بود. جالب است بدانید که بهترین لپ‌تایم‌های لکسوس LFA و بی ام و M5 مدل ۲۰۱۸، یعنی کد اتاق F90، به ترتیب ۷:۳۸.۸۵ و ۷:۳۸.۹۲ بوده است. با مقایسه این دو خودرو با SUV پورشه و این اعداد به راحتی می‌توان به خوب بودن این خودرو در پیست نوربرگرینگ پی برد.

image

 

موتور V8 این پورشه کاین توربو GT با ۶۳۱ اسب بخار توان و ۸۴۸ نیوتن متر گشتاور، ۹۰ اسب بخار توان و ۸۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر را نسبت به نسخه استاندارد توربو کوپه تولید می‌کند. این در حالی است که در مجموع توان خروجی کمتری را نسبت به Turbo S e-Hybrid که ۶۷۰ اسب بخار توان دارد را شاهد هستیم. اما باید این را هم در نظر داشت که پیشرانه Turbo S e-Hybrid یک موتور الکتریکی ۱۳۰ اسب بخاری را نیز علاوه بر موتور درونسوز دارد. پورشه، شاتون‌ها و یاتاقان‌ها حتی پیستون‌ها را در این موتور آپگرید کرده است. پره‌های توربوی این موتور هم بزرگتر شده‌اند و افزایش دبی تزریق سوخت و جریان هوای سیستم ورودی و خنک کننده، باعث افزایش توان این موتور شده است.

جعبه دنده این خودرو یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک است که در مقایسه با مدل‌های دیگر، خیلی سریع‌تر است و ماژول سیستم انتقال آن مجهز به یک سیستم خنک کننده آبی است. پورشه ادعا می‌کند که کاین توربو GT در ۳.۱ ثانیه سرعتش از ۰ به ۱۰۰ میرسد و تایم ۴۰۰ متر این خودرو ۱۱.۶ ثانیه خواهد بود که با سرعت ۲۹۷ کیلومتری از خط پایان می‌گذرد. در آزمایشات سایت کار اند درایور(CarAndDriver)، یک کاین توربو ۵۴۱ اسب بخاری در ۳.۵ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر رسیده است. ادپتیو دمپر‌ها (Adaptive Damper) و سیستم تعلیق اسپرت، سیستم فرمان پذیری نسبت متغیر (Variable-Ratio Steering System) و اکسل عقب فرمان پذیر از ویژگی‌هایی هستند که در این نسخه جدید به این خودرو اضافه شده‌اند. علاوه بر این، میله‌های ضد رول (anti-roll) باعث شده‌اند تا بادی رول(Body roll) این خودرو کمتر از قبل شود. چرخ‌های جلو نسبت به توربو کوپه استاندارد ۱ اینچ بزرگتر شده است و کمبر منفی نزدیک به ۰.۵ درجه به آن اضافه شده است. چرخ‌های ۲۲ اینچی با لاستیک‌های پیرلی P Zero Corsa که به طور اختصاصی برای Turbo GT ساخته شده‌اند عرضه خواهد شد. ترمز‌های سرامیک کربنی هم به صورت استاندارد در این خودرو وجود دارد.

این خودرو یک رنگ جدید را در لیست رنگ‌های پورشه برای خودش دارا است و اسم این رنگ Arctic Grey خواهد بود که در عکس بالا می‌توانید آن را ببینید. مدل Turbo GT با یک ورودی هوای بزرگتر در جلو و یک دیفیوزر بزرگ کربن فیبر در عقب و به همراه سقف کربن فیبر برای کم کردن وزن خودرو عرضه می‌شود. اسپویلر عقب آن دو برابر اندازه اسپویلر نسخه کوپه استاندارد است و پورشه برای اگزوزهای این خودرو از اگزوز‌های تیتانیومی استفاده کرده است و منبع مافلر وسط را حذف کرده است که به پرفرمنس آن افزوده است.

این کاین توربو GT جدید، اولین خودروی پورشه است که از سیستم پخش جدید پورشه بهره می‌برد که حالا دارای ویژگی‌های Android Auto به همراه Apple CarPlay است. در توربو GT ، صندلی های جلو و اسپرت با قابلیت تنظیم ۸ جهته پورشه و دو صندلی عقب اسپرت دارای علامت آلکانتارا مخصوص Turbo GT و نوشته Turbo GT بر روی پشتی ها هستند. دوخت های برنز یا Arctic Grey و یک خط نشانگر زرد در بالای فرمان نیز برای دو چندان شدن حس اسپرت بود این خودرو وجود دارد.

کاین جدید فقط در فرم کوپه قرار است به آمریکا وارد شود و قیمت این خودرو از ۱۸۲ هزار و ۱۵۰ دلار شروع خواهد شد. قیمت آن به مراتب گران‌تر از سایر SUV های آلمانی مانند BMW X6 M با قدرت ۶۱۷ اسب بخار و مرسدسAMG GLE 63S با قدرت ۶۰۳ اسب بخار است، اما قدرت این خودرو نیز بیشتر از دو رقیب‌های سرسختش است و تنها ۱۰ اسب بخار از لامبورگینی اوروس ۲۲۲ هزار دلاری فاصله دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)